Pasak Investuotojų asociacijos valdybos nario Vaidoto Rūko, kol geležinkeliai nebus pertvarkyti ir krovinių vežimo veikla nebus atskirta nuo infrastruktūros išlaikymo, tol kils rizika riboti konkurenciją.
„Šita bauda atsirado tik dėl to, kad „Lietuvos geležinkelių“ bėgiai ir krovinių vežimas bei keleivių vežimas yra neatskirti.

Šitos dvi direkcijos turi du skirtingus tikslus, vienas kitam prieštaraujančius. Jeigu bėgių tikslas, kad jais kuo daugiau važinėtų traukinių ir įmonių, siekti kuo didesnės konkurencijos, tai krovinių vežimo direkcijos yra priešingai - turėti kuo mažiau arba neturėti jokių konkurentų, vieniems važinėti ir nustatinėti maksimalius tarifus“, - BNS sakė V. Rūkas.

Jo teigimu, jeigu bendrovės veiklos būtų atskirtos taip, kaip yra atskirtas energijos perdavimas nuo energijos gamybos ir tiekimo elektros bei dujų bendrovėse, tokių problemų nekiltų.

„Tas niekur nedingo, nes veiklų atskyrimas yra nukeliavęs kažkur ir mes toliau kalbame apie tikslus, kurie neturi nieko bendro tarpusavyje“, - sakė V. Rūkas.

Pasak V. Rūko, net ir gavusi baudą, įmonė ir toliau susidurs su interesų konfliktu.

„Kai yra blogas sprendimas padarytas, tai lieka tik pasekmės. Gaila, kad tos pasekmės nesprendžiamos iš esmės, o sprendžiamos tik pakeitus tebūnie gerais vadovais, tačiau bėgiai ir vežimas kaip lieka bendroje įmonėje, taip lieka.

Tai užprogramuota ir toliau likti rizikos zonoje. Aišku, taip grubiai nebenutiks dėl tos baudos, prieš kažką darant ne devynis kartus, o penkioliką kartų pamatuos, bet vis vien interesų konfliktas lieka užprogramuotas“, - teigė analitikas.

Anot V. Rūko, beveik 28 mln. eurų bauda yra ženkli, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ yra didelė bendrovė, kuriai dėl šios baudos bankrotas negresia: „Tačiau tai yra pinigai, kurie galėjo atitekti biudžetui arba investicijoms“.

Jo teigimu, net jeigu „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų atstatyti išardytą geležinkelio ruožą į Latviją Rengė-Bugeniai, tai vis vien įmonei nebūtų pražūtinga.

EK bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ pirmadienį skyrė 27,87 mln. eurų baudą už tai, kad ji apribojo konkurenciją, 2008 metais išardžiusi bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.

Lietuvos pareigūnai viešai tikina, kad bėgiai 2008 metais buvo išardyti dėl saugumo. Tuomet dirbo Gedimino Kirkilo vadovaujama Vyriausybė, joje susisiekimo ministru buvo Algirdas Butkevičius, o „Lietuvos geležinkeliams“ vadovavo Stasys Dailydka.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)