Atokiau vis dar laikosi dideli ir ilgamečiai tarptautiniai prekių ženklai. Pradedant prabangiais mados gigantais, kurie tiki, kad būtina tik asmeniškai susitikti su pirkėju, baigiant įprastesniais, parduodančiais kasdien perkamas prekes. Ir vis dėlto, jų atėjimas į internetą ir mobiliąją aplinką – tik laiko klausimas. 2017 m. kaip niekada įrodė, kad kitos išeities nėra.

Vartotojai visame pasaulyje pasikeitė. Tūkstantmečio ir Z kartos mažiau alkanos masinei produkcijai, labiau vertina laiką ir nenori jo leisti eilėse. Jie apsiginklavę išmaniaisiais, kurie leidžia surasti norimus daiktus ar prekes bet kurioje vietoje ir bet kuriuo paros metu.

Ši karta mažiau prisirišusi prie prabangos, nes išskirtinumo sąvoka šiandien turi daug reikšmių. Rankų darbo, socialiai atsakingo gamintojo unikali prekė, kuriai sukurta išskirtinė istorija, gali būti įvertinta ir trokštama ne ką mažiau nei visame pasaulyje pripažinti prabangos ženklai. Ir, svarbiausia, šių kartų atstovai visko nori čia ir dabar.

Prireikė laiko ir akivaizdžių signalų rezultatuose, kol kai kurie prekybininkai tai suprato. Bet dabar internetu gali įsigyti ir tokių prekių ženklų, kurie ilgai laikėsi už įprastos tradicinės prekybos rėmuose. Ir savame regione galime rasti pavyzdžių. Internetu pasiekiamais tapo ir „Lancome“, „Giorge Armani“, „Biotherm“, „NYX“, „KERASTASE“ ir kiti.

Vis dėlto, uždelsti sprendimai atneša nuostolių ir verčia peržiūrėti visą verslo strategiją. Ypač tai jaučiama JAV, kur 2017-ieji pažymėti parduotuvių uždarymais.

Prognozuojama, kad JAV šiemet bus uždaryta iš viso net 8,6 tūkst. įvairių parduotuvių, t. y. daugiau nei per 2008 metų recesiją. „Payless ShoeSource“ uždaro 400 parduotuvių, „JC Penney“ – 138, „American Apparel“ – 110. Sąrašą galima tęsti ir tęsti.

Vienas seniausių JAV mažmeninės prekybos tinklų „Macy's“ dar metų pradžioje paskelbė, kad šiemet duris užvers beveik 100 jų parduotuvių, kurios sudaro 15 proc. tinkle valdomo ploto. Sutaupytus pinigus bendrovė investuos į internetinę prekybą. O štai „Walmart“ šiemet jau rodo įdomesnius žingsnius: ima už parankės „Google Express“ platformą ir per ją žengia į šiandienos vartotojų pasaulį. Tiesa, ši su „Amazon“ konkuruojanti prekybininkė pernai jau apkarpė savo tinklą – duris užvėrė daugiau nei pusantro šimto parduotuvių.

Atsakymas į klausimą „kodėl?“ – paprastas. Parduotuvės tiesiog nebeatitinka pirkėjų lūkesčių. Sprendimas ir išeitis – kiek sudėtingesnė.

Pertvarkyti gigantiškų verslų struktūrą ir prisitaikyti tikrai nėra lengva, nes keisti reikia ne tik technologijas, bet ir tradicijas, požiūrį. Nuo masinio, komercinio, prestižinio pereiti prie išskirtinio, emocijas keliančio, lūkesčius atitinkančio, etiškai valdomo verslo. Ir šiame virsme visur jaučiamas e. komercijos ir mobilumo poreikis. Būtent auganti e. prekyba tiesiogiai lemia mažėjančius kvadratinius prekybos metrus.

Lietuvoje e. prekybos dalis vis dar per maža, kad jos įtaka pastebimai paliestų prekybos plotus, tačiau e. komercijai augant, spaudimas neišvengiamai didės. Tai nereiškia, kad fizinės parduotuvės praranda prasmę, tiesiog vien jų skubančiam, išrankiam ir laiką taupančiam vartotojui jau neužtenka. Kodėl jis turi ateiti ir sukiotis po lentynas, jei kažkas telefonu jam pateikia individualų pasiūlymą ir leidžia tai gauti paspaudus kelis mygtukus?

Europos e. komercijos vidurkį Lietuvoje planuojame pasiekti po trejų metų. Galime tik pasvarstyti, per kiek laiko pasieksime JAV, imsime karpyti parduotuvių plotus ir ieškoti sprendimų, kaip apie save pranešti pirkėjui ten, kur jis tavęs ieško. Šiuo atveju – jau telefone. Galite pradėti ruoštis jau dabar, nes tai tik laiko klausimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)