Neseniai nusipirkau dviratį ir nutariau važinėti su juo į darbą. Kadangi ir sveika, ir gamtai geriau, o prasidėjus naujiems mokslo metams gatvės užsikemša daug labiau nei vasarą. Iki darbo nuo namų 6 km, tad dviračiu atvažiuoju greičiau, nei automobiliu per kamščius.

Kadangi pats vairuoju, puikiai suprantu, kuriose situacijose dviratininkai neteisūs ir galimai sukelia avarinę situaciją. Dviračio pats taip pat per perėją nesivarau, tačiau greitis tolygus pėsčiųjų. Visada pristabdau (ypač jei žinau, kad yra žalia rodyklė, ar kita galimybė susidurti su automobiliu). Tiesiog nulipimas nuo dviračio labai nepatogus dalykas, juo labiau, jei važiuoji su vaiku. Nulipus nuo dviračio reikia stipriai prispausti dviračio priekį, kadangi visą dviratį su vaiku kėdutėje verčia atgal.

Kitas dalykas (juk važiuoju ne tik į darbą), dviračių takai. Stengiuosi važiuoti tik dviračių takais (nekirsdamas nei pėsčiųjų, nei automobiliams skirtų kelių), tačiau tai praktiškai neįmanoma. Na, nebent važinėtum pirmyn atgal:

1. Takai dažnai prasideda iš niekur ir baigiasi į niekur. Nebelieka dažnai jokio nusukimo į galimai šalimais esantį kelią.

2. Taip pat pėstieji eina dviračių taku visiškai nereaguodami, nors ir matydami atvažiuojantį dviratį.

3. Dažnai viduryje dviračio tako auga medis, sustatytos autobusų stotelės ir tampa labai problematiška (arba neįmanoma) pro šias kliūtis nulipant nuo dviračio prasilenkti.

4. Grindinys dviračio tako dažnai būna tagiškos būklės, nuvažiavimai nuo dviračio tako dažnai būna su ne tokiu ir mažu borteliu, o kadangi mano dviratis be amortizatorių – tai labai gerai pajaučiu.

5. Važiuojant dviračių taku miegamuosiuose rajonuose (ypač vakare), dviračių taką užtvėrę būna automobiliai, nuvažiavimas vėl nuo bortelio arba nulipimas ir persivarymas.

Iš tiesų, yra labai daug problemų, kurių nepastebėdavau ir nesuprasdavau vairuodamas automobilį. Taip pat greitu metu planuoju važinėti tik automobilių plentu, nes visas tas kratymas ir pasibaigiantys dviračių takai atsibosta.

Žinoma, yra daug šiurkščiai taisykles pažeidžiančių dviratininkų, tačiau aš dviračio nepersivarymą per perėją sulyginčiau su automobilių nesustojimu prie žalios rodyklės. Tiesiog reikia įvertinti tinkamai situaciją. Ją tinkamai tikrai galima įvertinti, kai pro sankryžas tas pačias važinėji daugiau kaip 10 metų.

Puikiai žinai, kada koks šviesoforo signalas užsidegs ir iš kur galimai atvažiuos automobilis tau kertant perėją.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Nori pasidalinti mintimis ar istorija? Rašyk el. p. pilieciai@delfi.lt.