Svajones apie atostogas gali tekti nukelti laiku nepadengus turimų įsiskolinimų, rašoma pranešime spaudai.

Paskutinis šildymo sezonas buvo rekordiškai ilgas. Vien šalies sostinėje jis truko 210 dienų - nuo 2016 m. spalio 6 iki šių metų gegužės 4 dienos. Tiesa, ilgesnis šildymo sezonas guodė bent tuo, kad šildymas beveik visoje šalyje buvo pigesnis.

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos duomenimis, visoje šalyje už šilumą šiemet gyventojai mokėjo 11 procentų mažiau nei pernai. Tačiau atpigusi šiluma menkai šildė nuolatinių skolininkų sąžinę.

„Šildymo sezonas, nors jau ir pasibaigęs, daugumą šalies gyventojų užklumpa netikėtai. Nepaisant aiškaus jo sezoniškumo ir galimybės pasiruošti jam ir atsidėti pinigų, tam tikrą gyventojų sluoksnį šildymo sezonas kasmet užklumpa visiškai nepasiruošusius”, - pranešime pasakoja Toma Matutytė, atsiskaitymų valdymo sprendimų UAB „Sergel” generalinė direktorė.

Anot pašnekovės, šalies gyventojų skolų sezoniškumas labai aiškus ir nesikeičia jau daug metų – daugiausia pinigų išleidžiama ir sąskaitų už komunalines bei kitas paslaugas neapmokama prieš naujus mokslo metus ir prieš didžiąsias metų šventes – Kalėdas ir Velykas.

Atsiskaitymų valdymo specialistai skolininkus skirsto į kelias grupes: vieni skolininkai tiesiog neturi pinigų visoms sąskaitoms apmokėti, todėl, vos jų gavę, visų pirma susimoka už tai, kas būtiniausia. Tokiems reikia kuo anksčiau ir kuo dažniau priminti apie skolą ir informuoti, kas gresia nesusimokėjus.

Kiti skolininkai – tai tie, kurių tiesiog toks mentalitetas: jeigu tik galiu bent kurį laiką nemokėti, tai ir nemokėsiu. Jie sąskaitas apmoka tik tada, kai suvokia, kad susidūrė su profesionalais ir delsimas sumokėti skolas jiems gali brangiai kainuoti.

Atsiskaitymų valdymo ekspertai turi patarimų ir skolininkams, ir kreditoriams. Susidarius skoloms rekomenduojama susiplanuoti pinigų srautus ir nustatyti mokėjimo prioritetus.

Stenkitės apriboti nebūtinas išlaidas ir nusistatyti mokėjimų prioritetus. Atminkite, kreditoriai ne grobuonys, todėl nevenkite atsakomybės ir tarkitės su įmone, kuriai skolingi. Jei negalite apmokėti skolos iš karto, tarkitės apmokėti įsiskolinimą dalimis.

Įmonėms taip pat nereikėtų numoti ranka į skolas ir neleisti gyventojams jų kaupti bei raginti juos kuo greičiau susigrąžinti. Kreditoriams verta prisiminti, kad skolų prevencija – finansų valdymo ir kontrolės higiena.

Todėl kreditoriams, siekiantiems išvengti įsiskolinimų, rekomenduojama reguliariai atnaujinti klientų duomenų ir kontaktų bazę, kad esant mokėjimų uždelsimams būtų galima juos greitai pasiekti, taip pat taikyti skolų prevencijos įrankius.

Svarbu laiku fiksuoti uždelsimą, o pastebėjus - kuo greičiau perduoti įsiskolinimą profesionalams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)