Kinija, Pietų Korėja ir dabar Pietų Afrikos Respublika (PAR). Tokią plačią geografinę prekyba pradėjo vystyti Kauno bendrovė „Volfas Engelman“. Nesenai įmonė pradėjo eksportuoti alų į PAR ir planuoja apimtis vis labiau didinti.

Bendrovės atstovai su PAR verslininkais susipažino ir pirmą verslo kontaktą užmezgė dar 2015 metais per „Africa‘s Big 7“ parodą Johanesburge.

„Vieni partneriai vieną dieną atėjo į parodą, kitą dieną jų jau daugiau atėjo, trečią dieną dar daugiau. Jie pirmą kartą pamatė mūsų produktus ir jiems labai patiko. Jie pareiškė norą su mumis dirbti, bet primiausia jie norėjo pažiūrėti, kaip mes alų gaminame ir kas mes apskritai esame. Tada jų visa šeima atvyko į Kauną. Tai yra šeimos verslas“, – DELFI teigė alų gaminančios bendrovės vadovas Marius Horbačauskas.

2015 metų pabaigoje PAR verslininkai su šeimomis buvo atvykę į Kauną.

„Jų tokia verslo kultūra. Šeima rimtai ėmėsi verslo ir, kaip jie patys sakė, nenorėjo padaryti klaidos. Norėjo išsiaiškinti ar tai yra tai, kuo jie gyvens ilgą laiką. Jie importuoja alų į PAR ir ten parduoda vietinėje rinkoje – restoranams, parduotuvėms“, – M. Horbačauskas.

Eksportas į PAR pradėtas praėjusių metų viduryje. Iki šiol į Afriką eksportuota apie pusė milijono alaus skardinių. Šiuo metu, anot bendrovės vadovo, produkcija parduodama apie 1000-yje PAR parduotuvių ir restoranų.

„Apimtys didėja. Aš buvau maloniai nustebintas, kad PAR labiau primena Europą, o ne Afriką. Šalis turtinga ir išsivysčiusi. Išvystyti prekybos tinklai, turintys po kelis šimtus parduotuvių. Tarkime, „Spar“ turi 600 parduotuvių ir ten jau yra mūsų produkcija. Mūsų tikslas turėti bent kelis tūkstančius parduotuvių, į kurias mūsų produkcija būtų nuolat vežama“, – teigė M. Horbačauskas.

Nors PAR turi stambius alaus gamintojus, Kauno bendrovė rado savo nišą.

„Vietinio alaus yra labai daug, aludarystė išvystyta. Alaus jiems netrūksta, bet jų alus yra specifinis. Galbūt dėl to, kad yra keli dideli žaidėjai ir šiek tiek mažiau rūpinasi vartotoju. O mūsų alus jiems tiko viskuo – tiek dizainu, tiek skoniu“, – teigė M. Horbačauskas.

Nustebo, kad nėra glitimo

PAR verslininkai teigė, jog ilga rinkosi naujojo verslo partnerius.

„De Jager šeima dalyvavo frezavimo ir kepimo versle daugiau nei 20 metų. Prieš atidarant naują įmonę „Jager darykla“, 2015 metais šeima pardavė verslą ir ieškojo naujų komercinių galimybių. Alaus rinka PAR sparčiai auga ir mes pamatėme, kad tai yra unikali galimybė. Tačiau PAR mes neradome produktų, kurie mus tenkintų“, – DELFI teigė Stefanus Hendrikas de Jageris, „Jager Breweries“ direktorius ir vienas iš savininkų.

Galutinį sprendimą Afrikos verslininkai priėmė apsilankę Kaune.

„Atvykus į Lietuvą jautėme, kad čia mes esame laukiami. Supratome, kad galėsime bedradarbiauti ne vienerius metus. Mes pristatėme savo strategiją ir viziją ir žinojome, kad ši partnerystė nebus klaida. Galima daryti išvadą, kad pasirinkome „Volfas Engelman“ kaip partnerį, nes tiesiog radome verslo sinergiją. Kauno įmonės alumi prekiaujame jau 7 mėnesius ir prekyba įgija pagreitį“, – teigė Stefanus Hendrikas de Jageris.

Beje, PAR verslininkus nustebino ir dar viena detalė.

„Didžiausia staigmena buvo, kai sužinojome, kad „Volfas Engelman“ alus yra be glitimo. Tuomet supratome, kad radome autentišką alaus prekės ženklą“, – džiaugėsi verslininkas.

Bendrovė neseniai skelbė, kad jos pardavimo pajamos 2016 m. sudarė 35,3 mln. Eur ir, palyginti su 2015 m., sumažėjo 1,4 proc.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (54)