Iš visų C. Ronaldo komercinių partnerių labiausiai išsiskiria „Nike“. Drabužių ir avalynės gigantas tapo pirmuoju individualiu futbolininko rėmėju, kai šiam buvo vos 18 metų, rašo sport-connect.ru.

Abi pusės taip patenkintos bendradarbiavimu, kad neseniai C. Ronaldo pasirašė sutartį iki gyvos galvos – kasmet į jo sąskaitą įkris po 22,5 mln. eurų. Iš šio prekės ženklo jis uždirbs daugiau nei milijardą eurų.

Portugalas tapo trečiu „Nike“ reklamos veidu iki gyvos galvos po Michaelo Jordano ir LeBrono Jameso. Amerikiečių milžinui šis susitarimas naudingas dėl nepaprasto C. Ronaldo populiarumo internete.

Platforma „Hookit“, audituojanti rėmimo sutartis, 347-is futbolininko įrašus socialiniuose tinkluose 2016 metais, kur buvo minimas „Nike“ arba matomas šis prekės ženklas, įvertino 469 mln. eurų.

Paprastas pavyzdys: po Portugalijos rinktinės pergalės Europos futbolo čempionate pernai C. Ronaldo „Instagram“ paskyroje pasirodė paveikslėlis, kur futbolininkas tarsi virsta į Eifelio bokštą. Šis įvertintas 5,5 mln. eurų – šiuos užtikrino 1,75 mln. paspaustų „patinka“ ir beveik 13 tūkst. komentarų.

When a team and nation believe, anything is possible. #SparkBrilliance #justdoit

A post shared by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on Jul 13, 2016 at 2:27am PDT

C. Ronaldo – vienvaldis interneto sportinio segmento lyderis. Jis mėgaujasi 120,5 mln. „patinka“ „Facebook“ paskyroje (absoliutus lyderis pasaulyje), turi 96,3 mln. pasekėjų „Instagram“, 51,1 mln. – „Twitter“ paskyroje. Vien per 2016 metus portugalo gerbėjų auditorija padidėjo 65 mln. žmonių.

Su kitais rėmėjais C. Ronaldo neturi tokių ilgalaikių sutarčių. 2009 metais jis tapo „Armani“ veidu vietoje Davido Beckhamo. Tai „Real“ žvaigždei atneša 1 mln. eurų per metus. Sutarties pabaiga – 2019 metai.

Maždaug tiek pat laiko portugalas bendradarbiauja su automobilių tepalų gamintoju „Castrol“. Iš pradžių honoraras siekė 2 mln. eurų per metus, o vėliau pakilo iki 6 mln.

Jau trejus metus jis pristato laikrodžių gamintoją „Tag Heuer“. Sutarties sumos neskelbiamos, tačiau žinoma, kad C. Ronaldo asmeniškai suinteresuotas bendradarbiavimu – jam patinka kokybiški laikrodžiai.

Sportininko namuose yra 50 įvairių modelių laikrodžių kolekcija. 2014 metais jis padovanojo visiems „Real“ žaidėjams ir nariams laikrodžius, kainuojančius po 8 tūkst. eurų.

The end of the year is approaching. Which @TAGHeuer timepiece should I choose? Sporty or elegant? #DontCrackUnderPressure pic.twitter.com/xuwm2ErjYo
— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) December 29, 2016

Ne visi partneriai futbolininkui kėlė žavesį. 2013 metais jis pradėjo reklamuoti greito maisto tinklą KFC. Šiam tai buvo itin naudingas susitarimas, o 2 mln. per metus gavęs C. Ronaldo susigadino savo įvaizdį.

Dauguma futbolininko gerbėjų nesuprato, kodėl sveiką gyvenimo būdą propaguojanti žvaigždė reklamuoja greitą maistą su nežinomais priedais. Kaip žinia, kontraktas vėliau nebuvo pratęstas.

Tarp kitų C. Ronaldo partnerių – šampūnas „Clear“, aviakompanija „Emirates“, papildai „Herbalife“, gėrimai „Soccerade“, interneto žaidimas „PokerSarts“. Pastarasis itin dosnus – portugalo kišenę per metus papildo 3-4 mln. eurų.

I can rise to any challenge @DwyaneWade gives me. Tell him who you think won? #raiseit 💯😂 https://t.co/i6J4wmrc1W pic.twitter.com/XsVX8MuPgV
— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) January 19, 2017

Apranga, apatiniai ir netgi pledai

Pagrindinis prekinis ženklas, kuriuo C. Ronaldo užsiima laisvu nuo futbolo metu – jis pats. CR7 vardu auga maža verslo imperija.

Pagrindinė jos kryptis – apranga. Viskas prasidėjo nuo apatinių drabužių ir kojinių, vėliau prisidėjo marškinėliai ir avalynė. Nuo kiekvieno parduoto daikto futbolininkui tiesiogiai į sąskaitą įkrenta 13 proc.

👍🏼👌🏼 pic.twitter.com/OHd7Hk1Hdu
— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) November 4, 2016

Kokios kainos? Apatinės kelnaitės kainuoja 25 eurus, kojinės – 12, marškinėliai – ne mažiau 65 eurų. Brangiausia yra avalynė – nuo 107 iki 590 eurų. Kilo idėja pardavinėti ir sportinius batelius, tačiau šį sumanymą vetavo partneris „Nike“.

Firminių C. Ronaldo drabužių gamyba nuo 2013 metų užsiima skandinavų firma „JBS Textile Group“. Analogiškomis sąlygomis ji bendradarbiauja ir su tenisininke Caroline Wozniacki. Dizainą portugalui sukūrė korėjiečių kilmės amerikietis Richardas Chai.

Drabužių pardavimas C. Ronaldo sąskaitą per metus papildo nuo 6 iki 10 mln. eurų. Negana to, dar yra speciali CR7 pledų linija ir net tualetinis vanduo. Šį galima įsigyti maždaug už 60 eurų.

Wanna save big on my CR7 blankets this Christmas? Shop https://t.co/IBoUpzdSOB to save 25% with promo code CHRISTMAS. Merry Christmas! pic.twitter.com/fhRinrZ29e
— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) December 2, 2016

Programos ir muziejai

Verslo plėtrai reikia naujų rinkų ir naujų auditorijų. Šiuo atžvilgiu 2016 metai C. Ronaldo buvo tiesiog nuostabūs – jis laimėjo UEFA Čempionų lygą su Madrido „Real“, su Portugalijos rinktine tapo Europos čempionu ir paskelbtas geriausiu planetos futbolininku.

Kad užkariautų Azijos rinką, C. Ronaldo pardavė 60 proc. teisių į savo įvaizdžio naudojimą kompanijai „Mint Media“. Kiti 40 proc. priklauso Madrido „Real“.

Praėjusių metų kovą dėl to kilo netgi nedidelis konfliktas. Pagal 1 mln. vertės sutartį C. Ronaldo turėjo nuvykti į Turkiją ir pristatyti naują vietinio operatoriaus mobiliojo interneto technologiją.

Futbolininkui klubas netgi davė laisvą dieną, tačiau šis nusprendė likti namie. Organizatoriams teko apsiriboti reklaminiu klipu, kur C. Ronaldo tampa kiborgu, pagamintu laboratorijoje.

Plečiant verslo imperiją pasitarnavo ir viešieji ryšiai. Pavyzdžiui, buvo sukurtas dokumentinis filmas apie C. Ronaldo gyvenimą. Šis atskleidė naujas futbolininko gyvenimo detales ir uždirbo pinigų. Mat kino juostoje buvo matyti rėmėjo „Clear“ produkcija.

„Real“ žvaigždė nevengia ir skaitmeninių technologijų. „Euro 2016“ žurnaluose pasirodė žaidimas „Ronaldo Kick'n'Run“, kur kiekvienas galėjo bėgti paskui C. Ronaldo Paryžiuje ir rinkti monetas.

NEW HIGHSCORE! Can you beat me? Show me your skills and reply with your highscore.https://t.co/RX5FZclXci pic.twitter.com/C3e694R8RD
— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) January 28, 2017

Yra ir aplikacija „CR7Selfie“, leidžianti vartotojui „prilipinti“ futbolininką prie savo asmenukės. Taip sudaromas realaus susitikimo su žvaigžde vaizdas.

Pagrindiniu viešųjų ryšių projektu vis dėlto tapo muziejus, 2013 metais atvėręs duris gimtojoje futbolininko Madeiroje. 400 tūkst. kv. m. erdvėje atsiskleidžia visa C. Ronaldo istorija – nuo pirmųjų taurių su „Sporting“ marškinėliais iki keturių „Auksinių kamuolių“.

2017 metų kovą jis žengė dar toliau – jo vardu pavadintas Madeiros oro uostas. Ten atidengtas ir prieštaringų reakcijų susilaukęs C. Ronaldo biustas.

Viešbučiai ir treniruočių salė

Neseniai portugalas tapo stambiausio portugalų viešbučių tinko „Pestana Hotels“ partneriu. Keturi didžiausi šio tinklo viešbučiai Madride, Madeiroje, Lisabonoje ir Niujorke pažymėti CR7 ženklu. Projekto bendra vertė – 75 mln. eurų.

C. Ronaldo čia dalyvauja ne tik kaip ženklo atstovas, bet kaip visavertis investuotojas. Jis skyrė pusę sumos – 37 mln. eurų ir gavo 50 proc. akcijų paketą.

The most amazing fireworks will be seen at the top of @PestanaCR7 Funchal.
Don’t miss it 😉 https://t.co/LpodJXzdyF pic.twitter.com/kmsa0y0XlJ
— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) December 26, 2016

„Tai stambiausias verslo projektas mano gyvenime, investicija į visiškai man naują sritį. Pagrindinis tikslas – rūpestis mano šeimos ateitimi“, – pabrėžė futbolininkas.

Madeiroje ir Lisabonoje viešbučiai jau parengti. Madeiroje įvairios interjero detalės primena, kas čia šeimininkas – koridoriuose futbolo vejos imitacija, fone – įvarčius švenčiantys futbolininkai, o Cristiano nuotraukos pakabintos visuose numeriuose.

Lisabonoje to nėra, tačiau treniruočių salėje siūloma treniruočių programa, pagal kurią prakaitą lieja C. Ronaldo.

Feeling good 👍 lets go 💪🏼 pic.twitter.com/rn989lwS7B
— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) August 26, 2016

„Tie viešbučiai man turi ypatingą reikšmę. Madeiroje turizmas yra kertinis dalykas, keliantis visą Portugalijos ekonomiką. Mane tai domina, esu užtikrintas savo investicijų sėkme“, – teigė jis.

2017 metų pradžioje Madride duris atvėrė CR7 ženklu pažymėta treniruočių salė „Crunch Fitness“. Amerikiečių tinklas nusprendė užkariauti europiečių rinką pasitelkę labiausiai pasaulyje atpažįstamą sportininką. Iki šių metų pabaigos turi pradėti veikti dar viena tokia salė.

Problemos su mokesčiais

Kaip ir daugelis sėkmingų verslininkų C. Ronaldo susiduria su kaltinimais nemokant mokesčių. 2014 metais sportininkai Ispanijoje valstybei nuo savo uždarbio atiduodavo 24,7 proc., tačiau mokesčių našta netrukus išaugo iki 43 proc.

Jeigu tikėsime anoniminiais hakeriais iš projekto „Football Leaks“, agentas Jorge Mendesas sugalvojo schemą, leidžiančią C. Ronaldo išsaugoti didžiąją dalį pajamų. Visi reklaminiai kontraktai buvo pasirašyti per tarpininkus Airijoje, kur mokesčio tarifas – vos 12,5 proc. Toks pat kelias ėjo ir per Mergelių salas. Teigiama, kad tai leido futbolo žvaigždei sutaupyti 75 mln. eurų.

C. Ronaldo ne tik neigia kaltinimus, bet ir nuoširdžiai įsižeidžia: „Kalėjimuose daug nekaltų ir aš jaučiuosi vienu iš jų. Žinau, kad nepadariau nieko blogo, o tau nori įteigti, kad nusikaltai. Tai niekam nepatiktų“.

C. Ronaldo jau yra pats turtingiausias sportininkas pasaulyje, tačiau tik ketvirtas labiausiai apsirūpinusių garsenybių pasaulyje sąraše. Imperijai yra kur augti.

Čempionų lygos rungtynės: "Bayern" – "Real"
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (72)