Visi Lietuvos muzikantai ir dainininkai yra reikalingi ir geri, nes jie vienaip ar kitaip formuoja tai, kas vadinama mūsų muzikine kultūra. Bet tai nereiškia, kad bet kurį iš jų su bet kuria daina mes galime siųsti kaip Lietuvos atstovą į didžiąją „Euroviziją“.

Esminis dalykas, kurį reikėtų suprasti renkant atstovą – „Eurovizija“ nėra PARODA, kur mes save tik pristatome, tai KONKURSAS. Ar kai į olimpiadą siunčiame sportininką, mums svarbu, kad jis ten pasiektų gerų rezultatų, ar mums svarbiau, kad jis mums vakar patiko, labai energingai treniravosi ir išvažiavęs pademonstruos skirtingus raumenis, negu visi kiti?

Visiems grupės „Fusedmarc“ gerbėjams – geriausi linkėjimai. Tai tikrai šauni grupė ir labai reikalinga mūsų muzikiniame gyvenime. Nors grupė daugeliui ir nebuvo anksčiau girdėta, bet pagaliau suspindėjo ne tik šio muzikos stiliaus gerbėjams, bet ir plačiajai auditorijai Lietuvoje. Deja, nuoširdžiai manau, kad šios grupės atliekama eurovizinė daina Kijeve neturi jokių šansų. Ir štai kodėl.

Gerai, kad mylime save ir turime savitą muzikinį skonį. Renkime vietinius konkursus, leiskime pasirodyti visų žanrų ir stilių atlikėjams. Bet siunčiant į „Euroviziją“ absoliučiai nepaisyti kitų nuomonių yra didelė arogancija, už kurią mokame nusivylimu bei paskutinėmis pozicijomis konkurso lentelėse.

Juk ne mes, lietuviai, balsuosime už „Fusedmarc“ Kijeve, tai darys kiti – tie, kurie mėgsta „Euroviziją“, seka naujienas, aktyviai komentuoja dainas socialiniuose tinkluose, leidžia laiką, sudarinėdami mėgstamiausių dainų topus ir kelia juos į feisbuką. Šie žmonės išsakė savo nuomonę apie mūsų finalininkus bei apie dainą-nugalėtoją.

Beveik visuose „Eurovizijos“ fanų sudarytuose topuose „Youtube“ „Rain of revolution” užima garbingas paskutines vietas ir retame pakyla aukščiau 30 vietos. Kol laukėme „Eurovizijos“ rezultatų, tarptautinėse lažybų bendrovėse Lietuva laikėsi maždaug 20 vietoje – nors laimėtojas dar nebuvo paaiškėjęs, bet šansai išsirinkti gerą dainą buvo vertinami pozityviai, ypač po praėjusių metų Donny Montell sėkmės. Pasižiūrėkite, kurioje vietoje Lietuva yra dabar, kai laimėtojas paaiškėjo. Žemiau nei 30-toje.

Dar prieš nacionalinės atrankos finalą daugybė interneto komentatorių rašė: prašau, išrinkite bet ką, tik ne „Fusedmarc“ ir Lolitos Zero dainą, visi kiti variantai yra geri. Išrinkus „Rain of revolution“, internautai neslėpė nuostabos, kodėl lietuviams taip dažnai būdinga rinktis PAMERGĘ, kai turi NUOTAKĄ.

Dėl teisybės, reikia pripažinti, kad greičiausiai dainos-laimėtojos šiemet ir neturėjome. Bet turėjome dainų, kurios be didelio vargo būtų kirtusios pusfinalio barjerą. Kodėl jų nesirinko tautiečiai, sunkiai suprantama.

„Rain of revolution“ nėra bloga daina, tačiau kad ji bent kiek patiktų, reikia jos klausyti 4-5 ar daugiau kartų. Tą pripažįsta ir pačios dainos kūrėjai, dėkodami, kad dainą lietuviai išgirdo. Per iki begalybės ištęstą nacionalinę atranką laimėjusi daina skambėjo daug kartų. Net ir „tarptautinė komisija“ finale pasidavė ir balsavo už anksčiau aukščiausių balų negavusią dainą. Žinoma, kad vienos dainos nusibosta, o kitos beklausant „išauga“. Tačiau „Eurovizijoje“ ši daina skambės tik kartą, geriausiu atveju – du.

O dabar atsakykite sąžiningai: kiek iš jūsų nepatinkančios dainos specialiai klausosi daugybę kartų ir įnirtingai stengiasi, kad ji pradėtų patikti? Aš nepažįstu nė vieno, kas save šiuo būdu kankintų. Nemanau, kad taip darys ir Eurovizijos fanai. Be to, kad tokia daina ,,išaugtų“, reikia bent šiek tiek būti tokio stiliaus muzikos gerbėju. O gerbėjų tokio stiliaus muzika, deja, niekada neturės daug. „Rain of revolution“ buvo apibūdinama kaip inovatyvi, „šviežia“ ir pan., tačiau nėra ši daina nei labai inovatyvi, nei labai jau naujoviška. Elektroninės muzikos ritmų šiemet pripildytos bene pusės „Eurovizijos“ dalyvių dainos, tik padaryta tai ne tokiu alternatyviu būdu, todėl dainos žymiai „draugiškesnės“ klausytojui.

Vis dėlto grupei „Fusedmarc“ linkiu kuo didžiausios sėkmės. Jeigu grupė peržengs pusfinalio barjerą, aš būsiu viena iš pačių laimingiausių „Eurovizijos“ žiūrovų. Kad ši šventė įvyktų, reikia stipriai ruoštis. Nežinau, ar kuris nors iš „Fusedmarc“ narių paskaitys šią nuomonę, tačiau išdrįsiu apie tai pasvajoti. Todėl kreipiuosi į juos.

Mielieji „Fusedmarc“, atkreipkite dėmesį į konstruktyvią kritiką. Peržiūrėkite, kas labiausiai erzina klausytojus dainoje ar pasirodyme ir pagalvokite, kaip galėtumėt dainą patobulinti. Dainos lyrika yra tikrai gera, tačiau Viktorijos dainavimo maniera apsunkina galimybę išgirsti žodžius, būtų gerai juos aiškiau artikuliuoti. Daugelį klausytojų erzina tas nepabaigiamas „je je-a je je-a“, tai vienas didžiausių dainos trūkumų. Gal galima tai kuo nors pakeisti ar bent paįvairinti – žodžiais, garsais?

Raudonoji Viktorijos suknelė – gana vykęs pasirinkimas, nors nepakenktų, jeigu apranga būtų dar moteriškesnė (čia turiu omeny ne seksualumą ar saldumą, bet eleganciją). Apgalvokite šukuoseną, nes mano nuomone, tas svogūną primenantis kuodas ant Viktorijos galvos trukdo įvertinti jos gražius veido bruožus. Suprantu, kad judesiai yra ir dainos papildymas, ir atlikėjos išraiška, bet ir alternatyva turi būti estetiška. Šiuo metu, neįsižeiskite, bet judesiai man primena Merės Popins personažą iš vaikų spektaklio, tad gal įmanoma būtų apgalvoti bent kelias alternatyvas, kokiu būdu išreikšti tai, ką norit perduoti žiūrovui. Judesiai ir apranga yra tikrai svarbūs, prisiminkime praėjusių metų Šveicarijos atstovės nesėkmę ir daugybę kitų eurovizinių „nelaimių“. Būtina pagalvoti, kaip „integruoti“ į šį pasirodymą Denisą, nes šiuo metu jo buvimas scenoje nedera prie bendro vaizdo. Taip pat pagalvokit apie ką nors originalaus pritariantiems vokalams.

Kai krepšinio komanda ruošiasi varžybomis, treneris atidžiai studijuoja būsimų varžovų žaidimo stilių ir pasirenka strategiją. Taip daroma norint LAIMĖTI, o ne DALYVAUTI. Deja, ne vienas mūsų atstovas nevengė pareikšti, kad kitų šalių atstovų dainų neklausė ir neklausys, nes nėra čia ko domėtis, tik dėmesį blaško. Na gerai, neklausykit, bet bent jau paprašykit paklausyti kitų – vadybininko, draugo, dizainerio, ar kitų žmonių iš jūsų komandos, kas jums padeda. Nesidomėti kitais yra viena didžiausių klaidų, kurios grupei „Fusedmarc“ linkėčiau nedaryti. Jei neturite laiko, gal kas kitas gali jums padėti ir peržiūrėti, ką siūlo būsimi konkurentai, kad galėtumėt kai ką padaryti kitaip (gerąja prasme) ar jei ne kitaip, tai bent jau geriau?

Europa supranta, kas yra gera muzika, ir svarbu, kurią vietą mes užimsime. Tad jeigu jau nutarėme būti kitokie, tai bent jau būkime kitokie taip, kad tai padarytų ne tik didelį, bet ir gerą įspūdį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalyti savo mintimis? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt ir išreikškite savo nuomonę!