Vilnietė Dalia (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma) DELFI papasakojo, kaip vieną vasario vakarą kartu su drauge apsilankė koncerte sostinės „Compensa“ salėje.

„Mes išsikvietėme taksi, bet jis neatvažiavo nurodytu laiku, pagalvojome, kad aplink daug žmonių, gal į jį kas kitas įlipo. Taigi įsėdome į taksi automobilį tiesiog prie tos salės. Mašina buvo pažymėta skiriamaisiais ženklais, su plafonu, geltoni numeriai su „T“ raide. Įsėdę, pasakėm adresą, kur norėtume važiuoti, sako: gerai.

Iš karto pastebėjau, kad įmušė 2 Eur įsėdimo mokestį, bet pamaniau, gerai, įsėdome vietoje, tad per daug nesinervinau.

Nuo „Compensos“ salės iki S. Konarskio gatvės yra apie 6 km. Nuvažiavus gerą pusę kelio, kaip tik atkreipiau dėmesį į taksometrą – jis, panašu, dar skaičiavo normaliai. Buvome nuvažiavę už 7 Eur, primečiau, kad atėmus 2 Eur įsėdimo mokestį, gal kiek brangoka, bet dar pakenčiama.

Vis dėlto kai sustojome prie namų ir vairuotojas sustabdė taksometrą, šis jau rodė 28 Eur su centais. Jokioje pasaulio šalyje už 6 km tiek nesu mokėjus ir kai pasakiau, kad grynais negalėsiu mokėti, tai sako, mokėk kortele“.

Sumokėjusi kortele mergina vis dėlto nusprendė paskambinti ant kvito nurodytu numeriu ir išsiaiškinti, kodėl kelionė taip pabrango.

„Atsiliepė visai kitas žmogus, bet atsiliepė vidury net nakties, ir paaiškino, kad jis „ne prie ko“. Automobilis, kuriuo važiavome, nepriklauso jo įmonei, jis nuomojamas kartu su kortelės skaitytuvu. Vairuotojas esą turi individualios veiklos pažymą ir pagal ją gali taikyti savo paties nustatytus tarifus.

Daugiau nieko per daug neklausinėjau, bet paskambinau į banką, prašydama, kad anuliuotų mokėjimą. Pasakė, kad jei mokėjimas klaidingas, neteisingas, jį atšaukti gali skaitytuvą turinti įmonė“, – pasakojo Dalia.

Sulaukęs antro skambučio ir išgirdęs, kad gali atlikti korekciją jis labiau sukluso, tačiau pakartojo, kad nieko nedarysiąs, ne jo problema, vairuotojas vykdo individualią veiklą ir t.t. Vis dėlto po 5-10 min. jis pats perskambino:

„Sako, atvažiuosiu iki tavęs ir atvešiu pinigus, dar pasitikslino adresą. Viskas vyko apie 1 val. nakties. Aišku, buvo baisoka, bet iš kitos pusės ir įdomu, norėjosi sužinoti, kaip taip naktį gali atvežti pinigus.

Atvažiavo ir kažkodėl atvežė 10 Eur. Kodėl būtent tiek, nepaaiškino, tik esą taip nusprendė pasitaręs su taksistu. Bet dar paaiškino, kaip veikia taksometrai. Yra įsėdimo mokestis, mokestis už nuvažiuotą atstumą ir už papildomas paslaugas – jei reikia ką nors panešti, palaukti ir pan.

Taigi turbūt kelionės metu mano kelionės kainą įtraukė kažkokią paslauga ir būtent dėl to galėjo daugiau nuskaičiuoti. Bet kad atvažiavo į namus, pasijutau kone kaip „mafijozų“ laikais, kurie buvo prieš kokius 20 metų“.

Turi kitokį požiūrį į klientus

Bendrovės „Romerta plius“ vadovas Romualdas Bieliauskas DELFI patvirtino, kad jis bendravo su kliente ir nuvažiavęs pas ją grąžino dalį už kelionę.
Romualdas Bieliauskas

„Aš buvau netoli ir nuvežiau tuos pinigus. Matėsi, mergina jaudinosi, buvo sutrikusi ir pasimetusi, kad tokia suma. Bet paprasčiau žmogui klausimą išspręsti. Kiek galėjau, tiek išsprendžiau.

Manau, kad vairuotojas paėmė per daug, taigi ir paprašiau to žmogaus, kad dalį pinigų grąžintų. Aš norėjau, kad pusę grąžintų, jis pradžioje iš viso tik 5 Eur norėjo grąžinti. Sakau, 5 Eur? Kas čia per pinigai, jeigu iš viso buvo 28 Eur. Na, galiausiai sutarėme dėl 10 Eur, kuriuos grąžinau, tad išėjo 18 Eur – tai irgi nemaža suma nuo „Compensos“ salės iki S. Konarskio gatvės“, – sakė direktorius.

Jis patvirtino, kad tąkart taksi vairavo individualią veiklą pagal pažymą vykdantis asmuo, kuriam yra nuomojamas automobilis. Esą kai kurie taip dirbantys vairuotojai įsėdus į automobilį gatvėje o ne jį išsikvietus, gali nustatyti ir 5 Eur, ir 10 Eur už kilometrą tarifą.

„Jeigu iš gatvės žmogus sutinka važiuoti ir jeigu taksometras tiek išmuša, tai nematau nieko baisaus. Mes, kaip sakyti, jau seniai aiškiname keleiviams, ką reiškia automobilį imti iš gatvės, o ką – pagal užsakymą.

Juk puikiai žinote, kad dabar daugelis taksi vairuotojų yra individualūs verslininkai. Jie turi individualios veiklos pažymą, turi nusistatę savo įkainius ir važinėja. Taip pat yra sudarę sutartis su dispečerinėmis, užsakymo valdymo centrais, kurie nustato savo įkainius. Tai toks ir dalykas“, – paaiškino verslininkas.

Jis teigė nuvažiavęs pas klientę, nes turi kitokį požiūrį nei daugelis individualių vairuotojų. Esą, kai turėjo savo įmonę, pas klientus grąžinti pinigus važiuodavo dažnai:

„Kai apgaudavo, visada nuveždavau. Kaip pasakyti, paimu, grąžinu, o tada jie (vairuotojai, – aut. past.) grąžina man skirtumą, ką sumokėjau. Būna jie ir ne taip užpildo pinigų priėmimo kvitą ir dar visokių niuansų yra“.

R. Bieliausko teigimu, įpusėjus kelionę taksometras galėjo pradėti suktis kitaip, jeigu vairuotojas perjungė tarifą. Vadovas sakė, nežinantis, ar taksistai dažnai taip daro, tačiau tai visiškai teisėta, jeigu tarifas pakeičiamas iš miesto išvažiavus į užmiestį.

Direktorius keleiviams patarė gatvėje įsėdus į neiškviestą taksi automobilį pirmiausia su vairuotoju susitarti dėl vežimo tarifo, o jei jis pasako didelį tarifą, pvz., 5 Eur, tada derėtis, pvz., iki 1 Eur arba 1,5 Eur už kilometrą.

Kam privalu nurodyti kainą

Susisiekimo ministro patvirtintose Keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais ir lengvaisiais automobiliais taksi taisyklėse numatyta, kad vežimo taksi tarifus, kurie nurodomi vairuotojo kortelėje (ji turi būti matomoje vietoje), nustato vežėjas ir apie tai informuoja savivaldybės instituciją.

Vežėjai gali nustatyti šiuos vežimo taksi tarifus:

  • vienkartinį mokestį už įsėdimą;
  • už nuvažiuoto kelio 1 km;
  • už prastovą laukiant keleivio arba jį aptarnaujant;
  • už taksi iškvietimą.

Tarifai gali būti diferencijuojami nakties valandoms, poilsio ir švenčių dienoms (taksi vairuotojo kortelėje nurodoma, nuo kurios iki kurios valandos) ir užmiesčio kelionėms, taip pat gali būti nustatomi vežimo taksi tarifai su nuolaida.

Keleiviui įlipus į taksi, prieš pradedant važiuoti įjungiamas taksometras, kuris gali rodyti tik vienkartinį užmokestį už įsėdimą. Iškviesto taksi taksometras gali rodyti užmokestį už taksi iškvietimą.

Vairuotojui draudžiama vežti keleivius taksi neįjungus taksometro. Taip pat draudžiama atsisakyti vežti keleivius trumpais atstumais ar reikalauti didesnio užmokesčio, nei rodo taksometras.

Šie reikalavimai nėra taikomi keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais paslaugas – pvz., iškviečiant automobilį telefono programėle.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (278)