Pasibaisėjo kontrolierių nemandagumu

Tatjana P. DELFI rašė, kad nemalonioje situacijoje atsidūrė, kai gruodžio 17 dieną kartu su savo drauge išėjusi iš parduotuvės „Panorama“, įsėdo į greitąjį autobusą 4G stotelėje „Lietuvos edukologijos universitetas“.

„Autobuse pridėjusi savo kortelę prie komposterio, pastebėjau, kad ji nepapildyta ir iš karto paruošusi 1 eurą ėjau prie vairuotojo pirkti bilieto. Tuo metu (nepraėjus ir minutei laiko) autobusas privažiavo stotelę prie Moksleivių rūmų. Atsidarius durims įlipo eismo kontrolieriai ir iš karto paprašė parodyti bilietą. Tuo metu aš turėjau rankoje ir pinigus, ir kortelę“, – portalui pasakojo vilnietė.

Pasak jos, įlipus kontrolieriams, jie paėmė jos kortelę ir pareikalavo mano asmens dokumento

„Man paaiškinus, kad einu pirkti bilieto, kontrolierius manęs net neišklausė (nors buvo liudininkų, kad mes su drauge ką tik įlipome į šį autobusą), liepė man eiti į eismo kontrolės autobusą. Kontrolieriai, esantys eismo automobilyje elgėsi labai nemandagiai, ignoravo man pasakymą, kad aš ką tik buvau įlipusi į autobusą (tyčiojosi, kad gal įlipau Pilaitėje). Leido suprasti, kad geriau man tylėti ir nesiskųsti, nes nieko nelaimėsiu“, – piktinosi moteris.

Pasak jos, po to incidento ji pasijuto labai blogai – niekada gyvenime nėra važiavusi be bilieto ir niekuomet nebuvo atsidūrusi tokioje situacijoje.

„Labai prašau paviešinti šią situaciją, nes panašus incidentas gali įvykti bet kada ir bet kam. Gal kontrolieriai taip vykdo savo planus? Išvada viena – mūsų miesto viešojo transporto darbuotojai neturi jokios darbo etikos ir paprasčiausio žmogiškumo“, – laiške rašė moteris.

Susisiekimo paslaugos: nubaudė teisėtai

DELFI kreipėsi į SĮ „Susisiekimo paslaugų“ viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistą Tomą Šiuškų, kuris nurodė, kodėl buvo nubausta keleivė.

Pasak jo, buvo apklausti moteriai baudą išrašę kontrolieriai, kurių teigimu patikrinus keleivės pateiktą „Vilniečio kortelę“ joje dar buvo vienas neaktyvintas 30 minučių trukmės bilietas.

„Taip pat buvo matoma, kad dar tą pačią dieną buvo panaudotas kitas tokios pat trukmės bilietas. Prilietus „Vilniečio kortelę“ prie komposterio, joje likęs e. bilietas turėjo iškart aktyvuotis. Be to, keleivė, prieš tai aktyvinusi kelionės bilietą, komposteryje turėjo matyti Vilniečio kortelėje esančių e. bilietų likutį. Tad, jeigu kortelėje buvo rastas dar vienas 30 minučių trukmės e. bilietas, bet jis nebuvo aktyvintas, greičiausiai, kortelė nebuvo pridėta prie komposterio. Jeigu vykstant keleivių kontrolei keleivis nepateikia galiojančio ir/ar aktyvinto kelionės bilieto, jis pažeidžia Keleivių ir bagažo vežimo autobusais ir troleibusais Vilniaus mieste taisykles. Dėl to keleivis yra išlaipinamas iš transporto priemonės ir palydimas į keleivių kontrolės mikroautobusą, kur keleivių kontrolierius be bilieto važiavusiam keleiviui išrašo Administracinės teisės pažeidimų protokolą. Tai yra įprasta procedūra, ir keleivių kontrolieriai bendradarbiauja su keleiviais, siekiant išsiaiškinti visas užfiksuoto pažeidimo aplinkybes“, – nurodė T. Šiuškus, paaiškinęs, kad visą keleivių kontrolierių darbo tvarką reglamentuoja SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vidaus tvarkos, kuriose aiškiai reglamentuotos kontrolierių darbo procedūros ir įtvirtintos bendravimo su keleiviais taisykles.

T. Šiuškaus teigimu, bet koks nemandagus įmonės darbuotojų elgesys keleivių atžvilgiu yra netoleruojamas: „Siekiant išvengti tokių atvejų, organizuojame bendravimo su klientais mokymus, taip pat ruošiame klientų aptarnavimo standartą, kuris bus nuosekliai diegiamas“. Dėl to kontrolieriai jau dėvi ir vaizdą įrašančias kameras, kurios, tikimasi, bus naudingos tiek patiems kontrolieriams, tiek ir viešojo transporto keleiviams.

„Jeigu įvertinus visas aplinkybes pažeidimas buvo tikrai netyčinis, keleivių kontrolieriai to keleivio nebaudžia. Tačiau minimoje situacijoje pažeidimas buvo padarytas, todėl ir buvo išrašytas Administracinės teisės pažeidimų protokolas“, – nurodė T. Šiuškus.

Su kontrolierių versija nesutinka

Jau gavus SĮ „Susisiekimo paslaugų“ komentarą su DELFI susisiekė ir baudą gavusi Tatjana P. Ji sakė už nuobaudą sumokėjusi, tačiau vis dar besijaučianti prastai dėl kontrolierių elgesio. Pasak jos, buvę kitaip nei mano kontrolieriai – ji kortelę, norėdama pažymėti bilietą, prie aparato priglaudė, tačiau neišgirdusi pyptelėjimo, pamanė, kad bilieto kortelėje nebėra, todėl norėjo jį nusipirkti pas vairuotoją.

Vyresnio amžiaus moteris be akinių mato prastai, todėl aparate neįžiūrėjo, kas rašoma ir nusprendė ne ieškoti akinių, o paprasčiausiai įsigyti kitą bilietą. Ji tikino viešuoju transportu važinėjanti retai, dažniau kaip transporto priemonę renkasi automobilį, todėl kontrolierių nuobauda ir elgesys ją labai sukrėtė. Moteris stebėjosi, kodėl negalėjo paprasčiausiai nusipirkti bilieto ir tikino, kad bėda – visai ne baudos sumoje, o nemandagiuose kontrolieriuose, kurie moterį palaikė melage.

Esate atsidūrę panašioje situacijoje? Norite išsakyti nuomonę apie viešąjį transportą? Rašykite el.p. mums pilieciai@delfi.lt su prierašu „Autobusas“!

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (121)