Patarimus pateikė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Giedrė Nenartavičiūtė, tačiau prieš tai – vieno kauniečio situaciją.

Atkreipiamas dėmesys, kad pirkėjams patiems būtina peržiūrėti prekės kodą ir neapsirikti, nes neretai akcija taikomai kitai, panašiai prekei. Būna ir taip, kad pirkėjai nori įsigyti prekę, kuriai nuolaida bus taikoma tik nuo rytojaus, o jos kainų pakeitimai pradedami vykdyti iš vakaro.

Suklaidino kaina prekybos salėje

Pateikiame tą iliustruojantį kauniečio Pauliaus atvejį.

Jis pasakojo, kad Raudondvario plente esančiame Kauno „Ermitaže“ pirko dirbtinę eglutę, salėje kaina buvo nurodyta kone dvigubai mažesnė, nei čekyje išvysta 72,11 eurų suma.

„Kadangi prie kasos mane patikino, kad kaina tokia yra ir jokios akcijos nėra taikomos, eglutę nusipirkau ir tik vėliau grįžau palyginti brūkšninio kodo čekyje ir kainos salėje. Mano manymu, tai rodė, kad parduotuvė apsiriko“, – pasakojo Paulius.

Portalui kaunietis atsiuntė dvi nuotraukas: čekio ir kainos lentelės prekybos salėje. Barkodai – labai panašūs, tačiau įsižiūrėjus matyti, kad skiriasi paskutiniai du jų skaičiai. Vyras buvo teisus dėl prekybos salėje išdėliotų nuolaidų, tačiau, kaip vėliau paaiškėjo, jos įsigaliojo tik nuo kitos dienos ryto.

Pauliaus minėtos dirbtinės eglutės brūkšniniu kodu „2000144318496“ salėje nurodyta kaina buvo 35,99 eurų, pritaikius nuolaidą nuo 72,11 eurų.

Skaitytojo čekyje kita eglutė su kitu kodu: „2000144318489“. Prekės kaina kvite – nepakitusi,72,11 eurų, bet, kaip paaiškėjo, nuo kitos dienos ryto ši prekė turėjo kainuoti 49,99 eurų, ir tokia jos kaina jau buvo pradėta skelbti prekybos salėje.

Iš vakaro išdėliojo akcijos metu taikomas kainas

Portalas susisiekė su parduotuvės „Ermitažas“ atstovais, jie paaiškino, kad situacija susiklostė, nes iš vakaro buvo išdėliotos rytdienos akcijinių prekių kainas. Į būsimas akcijines prekes pateko ir minėta dirbtinė eglutė.

„Ermitažo“ direktorė asmeniškai susiskambino su klientu Pauliumi ir paaiškino dėl kokių priežasčių galėjo įvykti klaida“, – teigė parduotuvės atstovai.

Parduotuvės atstovai patikino, kad skaitytojo užfiksuotos kainos (kaina kvite ir kaina prekybos salėje) buvo dviejų skirtingų prekių.

„Kadangi eglutę pirko lapkričio 30 dieną 19.25 val., jau vyko pasiruošimas kitos dienos startuojančiam Kalėdiniam leidiniui (buvo pradėtas kainų keitimas). Su juo nuo gruodžio 1 d. įsigaliojo iki -50 proc. akcija elektrinėms girliandoms ir kalėdinėms eglutėms. Nuo gruodžio 1 d. dirbtinė eglutė su kodu „2000144318496“ kainavo 35,99 eurų, o kauniečio Pauliaus pirkta eglutė su kodu „2000144318489“ jau kainavo 49,99 eurų“, – aiškino „Ermitažo“ atstovai.

Atstovų teigimu, kliento buvo atsiprašyta, jis atvyko į prekybos centrą, jam buvo grąžinti pinigai ir prekė parduota iš naujo.

„Siekiant ištaisyti klaidą, klientui buvo papildomai pritaikyta nuolaida iki sumos, už kurią jis tikėjosi įsigyti prekę – 35,99 eurų. Atsisveikindamas klientas patikino, kad pretenzijų nebeturi“, – teigė parduotuvės atstovai. Jie portalui pateikė gražinimą ir naują pardavimą įrodančias dokumentų kopijas.

Ragina kovoti už pirkėjo teises

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Giedrė Nenartavičiūtė informavo, kad prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją (taip pat ir informaciją apie prekių ir paslaugų kainą).

Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius.

„Atsižvelgiant į tai, organizuojant akcijas taip pat būtina suteikti vartotojams visapusišką informaciją, kad nebūtų iškreiptas vartotojo ekonominis elgesys siūlomo produkto atžvilgiu. Klaidinanti komercinė veikla yra klaidinantys veiksmai arba klaidinantis informacijos neatskleidimas. Klaidinantys veiksmai yra apgaulingos informacijos pateikimas arba toks informacijos, kuri nors ir faktiškai tiksli, tačiau dėl produkto kainos ar jos apskaičiavimo būdo arba ypatingo kainos pranašumo apgauna arba gali apgauti vidutinį vartotoją, pateikimas (įskaitant bendrą pristatymą), kuriuo vartotojas gali būti ar yra skatinamas priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs“, – aiškino G. Nenartavičiūtė.

Ji ragino įtarus apgaules, vartotojui pirmiausiai raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją vartotojui nebus pateiktas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkins, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo.

„Vartotojas, pastebėjęs galimus kainų nurodymo ar prekių ženklinimo reikalavimų neatitikimus, turėtų nedelsiant kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą“, – sakė specialistė.

Prašyme reikia nurodyti žinomas aplinkybes bei pateikdamas aplinkybes patvirtinančius įrodymus (pavyzdžiui, prekės nuotraukas, skelbiamos akcijos nuotraukas, pirkimo kvito kopiją ir pan.). Duomenis siųsti: tarnyba@vvtat.lt