Laukiame 10 minučių, laukiame 20 minučių – nėra. Neiškentusi klausiu Priėmimo skyriaus darbuotojų, ar tikrai budintį chirurgą informavo apie ligonį. Juk jis ne karščiuojantis, o kraujuojantis, mano galva reikalinga skubi pagalba! Išgirstu, kad chirurgui pranešta. Dar dešimt minučių praėjo, o chirurgo nėra. Vėl kreipiuosi į Priėmimo skyriaus ponias, kurios tuo metu, beje, neatrodė užsiėmusios.

Vyresnio amžiaus tamsiaplaukė moteris, nežinau, ar slaugytoja, ar gydytoja, ar sanitarė, net pykteli, kodėl jos to klausinėju, ir burbteli, esą ji chirurgo neatnešianti, jei jis neateina. Tada jos paklausiu, gal pati galėčiau nueiti į skyrių ir pakviesčiau jį pas ligonį, juk situacija, mano akimis, pakankamai sudėtinga! Tik kur tą chirurgą surasti? O gal, klausiu, skambinti ligoninės direktoriui ir paprašyti, kad paskubintų savo pavaldinius? Priėmimo skyriaus darbuotoja atšauna, kad galiu nors ir į direktorių kreiptis, o chirurgą, paaiškina, rasiu trečiame aukšte.

Ponas direktorius telefono signalo neišgirsta, tad skubu į trečią aukštą. Pamatau vyriškį baltu chalatu, kalbantį su skyriuje gulinčių žmonių artimaisiais. Atsiprašau, kad trukdau, ir informuoju daktarą, kad Priėmimo skyriuje – kraujuojantis ligonis, kad laukiame daktaro jau pusę valandos.

Chirurgas nustemba – pranešimą apie tą ligonį iš Priėmimo skyriaus jis esą gavęs vos prieš 5 minutes! Kad pasitikslintų, pasižiūri į savo mobilųjį telefoną, pamatau ir aš – iš Priėmimo skyriaus skambinta 20 val. 25 minutės. Nesusituriu – garsiai įvardiju, kad Priėmimo skyriuje dirba melagės – gyvūnai su šnipėmis…

Chirurgas iškart atskuba į Priėmimo skyrių, apžiūri kraujuojantį ligonį ir informuoja, kad jis bus skubiai operuojamas. Paprašyta paimti ligonio kraują, Priėmimo skyriuje su manimi kalbėjusi tamsiaplaukė dabar susukta nosimi ateina į apžiūros kambarį, pas ligonį, o išeidama taip trinkteli durimis, kad net suskamba. Ji aiškiai nepatenkinta.

Laimė, toliau viskas vyksta greitai ir tvarkingai. Palieku ligonį budinčio chirurgo priežiūrai, tačiau iš ligoninės išeinu su liūdesiu, ieškodama ir nerasdama atsakymo į klausimą, kas būtų kaltas, jei Priėmimo skyriaus darbuotojų aplaidumo „dėka“ ligonis būtų mirtinai nukraujavęs? Tik kitą dieną išgirdau iš pažįstamų, kad Priėmimo skyriuje neva reikėjo paduoti pinigų – tada esą būtų kitas reikalas…

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į Kauno klinikinės ligoninės atstovus, kurie plačiau situacijos pakomentuoti nurodė negalintįs dėl to, kad nebuvo pateiktas raštiškas paciento sutikimas. Nufotografuotą skaitytojo sutikimą teikti informaciją persiuntus ligoninės atstovams buvo nurodyta, kad informacija gali būti suteikta tik tuo atveju, jei skundą ligonis parašo nuvykęs į gydymo įstaigą.

Kadangi ligonis iš gydymo įstaigos buvo išleistas neseniai ir turėjo biuletenį, kaip perdavė teksto autorė, to padaryti jis negalėjo.

Pateikiame Kauno klinikinės ligoninės atstovų komentarą apie skundų komentavimo ir nagrinėjimo tvarką.

„Informuojame, kad bet kuriuo atveju, kai kreipiatės informacijos į gydymo įstaigą apie vieno ar kito paciento istoriją, jo buvimą gydymo įstaigoje, rekomenduojame pirmiausiai pasirūpinti paciento raštišku sutikimu teikti informaciją apie jį.

LR Pacientų teisių ir žalos sveikatos atlyginimo įstatymo 8 straipsnis (Teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą) numato, jog „Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti“. Vadovaujantis šiuo įstatymu, „konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyta tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai (...)“. Be kita ko, LR Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas asmens duomenis, susijusius su asmens sveikata priskiria „ypatingiems asmens duomenims“, – nurodoma komentare.

Taip pat paaiškinama, kad pacientų skundai gydymo įstaigoje nagrinėjami LR Pacientų teisių ir žalos sveikatos atlyginimo įstatymo nustatyta tvarka.