Nesėkmės sezono pradžioje ir vis gerėjantys etapai

Baigęs aktyvią sportinę karjerą, Evaldas Čirba teigia, kad truputį atitolo nuo to, kas vyksta Lietuvos ralyje, tačiau rezultatus ir kovų batalijas visuomet stebi bent jau virtualiai. Ne išimtis ir šis ralio sezonas.

„Sezono pradžioje netekome „Halls Winter Rally“ etapo, o vėliau buvo atšauktas Estijoje turėjęs įvykti „Vorumaa Winter Rally“. Žiemos raliai turi savo šarmo, savą specifiką, todėl labai gaila, kad sportininkai neteko galimybės pralėkti kietais, įšalusiais ir snieguotais žiemos greičio ruožais.
III-iasis LRČ etapas, vykęs Latvijoje, „Rally Talsi“, man paliko gerą įspūdį dėl išlaikytų senų tradicijų ir pritrauktų įvairių šalių sportininkų.

Žemaitijos ralis tradiciškai išsiskyrė greičiu ir dulkančiais keliais, kurie sukūrė sudėtingas sąlygas ir pareikalavo profesionalumo.

„300 Lakes Rally“ etapas, kaip ir kasmet, pasižymėjo dalyvių bei žiūrovų gausa. Adrenalino pilotams ir nepamirštamų vaizdų žiūrovams suteikė asfaltiniai greičio ruožai.

VI-asis čempionato etapas „Rally Elektrėnai“, organizuojamas Ramūno Čapkausko, paliko didelį įspūdį itin techniškais greičio ruožais.

Šių metų ralio kovas tradiciškai užbaigs „Rally Classic“. Organizatorių sugebėjimas ralio lenktynes paversti švente čia visada sutraukia didelį būrį lenktynininkų ir žiūrovų iš visos Lietuvos. Tikėkimės, kad taip bus ir šiais metais“, - savo įžvalgomis dalinosi E. Čirba.

Čempionate vienvaldžių lyderių nėra

Buvęs Lietuvos ralio čempionas pažymi, kad apžvelgus šių metų turnyrinę lentelę nematyti vienvaldžio lyderio beveik nei vienoje klasėje, todėl finalas bus tikrai intriguojantis.

LRČ1 klasėje karšta, nes net keturi pilotai turi galimybę pasipuošti čempiono laurais. 97 taškus surinkęs ir šiuo metu aukščiausią vietą užimantis Vaidotas Žala ruošiasi kovai su antroje vietoje esančiu Martynu Samsonu (89 taškai), o jam ant kulnų lipa Giedrius Notkus su 86 taškais bei vienas greičiausių Latvijos lenktynininkų Janis Vorobjovas su 79 taškais. Nugalėtojo titulas vis dar pasiekiamas ir Deividui Jociui, kuris turi 56 taškus.

LRČ2 klasėje lyderio poziciją užima pakankamai stabiliai šiemet lenktyniavęs Gintautas Šlepikas (111 taškų). Jį aplenkti dar gali Rusijos pilotas Alexander Gorelov, kuris turi 99 taškus.

LRČ3 klasėje ramus negali jaustis ir Jonas Pipiras su 124 taškais, nes jam į nugarą alsuoja latvis Danila Belokons, savo sąskaitoje turintis 119 taškų. Dėl 3-ios vietos šioje klasėje turėtų užvirti rimtas mūšis, nes užlipti ant šio laiptelio realius šansus turi net keturi lenktynininkai: Mantas Jurgaitis (51 taškas), Dovilas Čiutelė (45 taškai), Nikolay Gryazin ir Evaldas Joteika, turintys po 35 taškus.

LRČ4 klasėje – kiek aiškesnė situacija. Tarp galiniais ratais varomų bolidų solidžią persvarą sukaupęs turi Egidijus Valeiša (124 taškai). Kovoje dėl antros vietos negalės atsipalaiduoti ir gazo pedalo atleisti Saulius Trapuila, turintis 92 taškus, nes ginklų kovoje dėl antros vietos nenorės sudėti Karolis Raišys su 77 taškais.

LRČ5 įskaitoje taip pat turėtumėme išvysti įdomią dvikovą tarp Tomo Mickaus (104 taškai), kuris po VI-ojo etapo turi trapią 2 taškų persvarą prieš Virginijų Daudžvarį su 102 taškais.

Gintautas Šlepikas: mano tikslas – patekti į TOP5

LRČ2 klasėje lyderio poziciją užimantis Gintautas Šlepikas neslepia laukiantis ralio čempionato finalo „Rally Classic“, kuriame žada pakovoti dėl galimybės atsidurti lyderių pozicijose.

„Nors keturiais ratais varomu automobiliu važiuoju tik pirmą sezoną, tačiau rezultatai pakankamai neblogi. Jau pirmajame etape buvau diskvalifikuotas dėl išbyrėjusio automobilio katalizatoriaus. Tačiau dėl šios nesėkmės sezonas tapo tik azartiškesnis ir įdomesnis, nes pradžioje konkurentai atitrūko, tačiau likus paskutiniajam etapui – esu sezono lyderis LRČ2 klasėje ir stengsiuosi šią poziciją išlaikyti Druskininkų – Lazdijų ralyje.

Manau, kad konkurentas iš Rusijos A. Gorelov neleis atsipalaiduoti iki pat finišo. Taip pat ir L. Vaškys, kuris turėtų trasose pasirodyti puikiai. Tačiau aš stengsiuosi išlaikyti konkurentus už nugaros ir absoliučioje įskaitoje papulti į TOP5“, – teigė G. Šlepikas.

Finalui besiruošiantis sportininkas mano, kad profesionalas turi būti pasirengęs važiuoti bet kokiomis sąlygomis. Naktis, rūkas ar dulkės tik suteikia galimybę lenktynininkams parodyti savo meistriškumą ir susikalbėjimą su šturmanu. Reikalingas darnus darbas ir pasitikėjimas kompanionu, teigiama pranešime spaudai.

„Rally Classic“ išskirtinis bruožas – naktiniai greičio ruožai. Naktį viskas kur kas sudėtingiau nei važiuojant tuo pačiu keliu dieną. Kelias atrodo labiau vingiuotas, išryškėja kiekvienas nelygumas ar tramplynas, todėl reikia stenogramoje susirašyti net mažiausias smulkmenas, o šturmanui teks pasidarbuoti iš peties.

Druskininkų – Lazdijų ralyje teks finišuoti tamsiu paros metu, todėl intriga bus išlaikyta iki pat finišo. Sportininkai, kurie susikraus sekundžių persvarą dieną, galės ją lengvai išbarstyti važiuodami naktį. Tačiau kaip bus – pamatysime jau savaitgalį!” - pastebėjimais pasidalino sportininkas.

Būtina sąlyga pergalei švęsti – finišas

Ralio veterano E. Čirbos nuomone, „Rally Classic“ išskirtinumai – minkšta smėlio danga miškuose bei artima kaimynystė su Baltarusija ir Lenkija, kuri leidžia pasvajoti, kad toliau plėtojant ir vystant šį etapą, atsiras galimybė prikalbinti lenktynininkus iš šių šalių dalyvauti Lietuvos čempionato etapuose.

Buvęs lenktynininkas teigia, kad lyginant bendrą ralio lygį Lietuvoje su kaimyninėmis valstybėmis, dar esame besivejančių pozicijose. Tačiau dėl žmonių, kurie „serga“ dėl ralio, padėtis tikrai gerėja ir tai teikia vilčių, kad ateityje bus dar geriau. Vilčių teikia ir bendri projektai (ralio etapai) kartu su kaimyninių šalių sportininkais bei nauji organizatoriai, kurie nuolat tobulėja ir įgyja patirties.

Paklaustas, ko prieš didžiąją kovą galėtų palinkėti sportininkams, E. Čirba tepasakė: „Kadangi pats esu senokai padžiovęs pirštines ant vinies, tai turbūt nesolidu būtų patarinėti greičiausiems šalies lenktynininkams, bet faktas, kad pergalei švęsti būtina sąlyga yra finišas – jo ir linkiu!“

Lietuvos ralio čempionato finalas „Rally Classic“ 2016 vyks spalio 14-15 d. Druskininkų ir Lazdijų apylinkėse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)