Jei visi benzinu varomi automobiliai būtų panašūs į šią miniatiūrinę „Shell“ transporto priemonę, vykdami į darbą galėtume džiaugtis sutaupę išties nemažai benzino. Sąžinę ramintų ir tai, kad į orą važiuojant pateko kur kas mažau anglies dioksido, nei kad sėdint už mažiausiai aplinkai kenkiančio miesto automobilio vairo.

Būtent tokiais rezultatais gali pasigirdi dvejus metus prie automobilio projekto dirbę inžinieriai. Kuriant automobilio koncepciją buvo sutelktos Gordono Murray vadovaujamos Gildforde įkurtos automobilių dizaino įmonės pajėgos. Jai talkino inžinieriai iš Japonijos įmonės „Geo Technology“. Taip pat prisidėjo Belgijoje įsikūrusios „Shell“ personalas.

Automobilyje sumontuotas 0,66 kubinių centimetrų darbinio tūrio trijų cilindrų variklis. Pradinis šio variklio modelis buvo montuojamas „Mitsubishi“ automobiliuose. Dabartinis variklis, žinoma, yra labai patobulintas. Varomieji transporto priemonės ratai – užpakaliniai. Ypač svarbu tai, kad labai taupiai naudojami degalai.

Pradžią „Shell“ koncepcijai davė didelio atgarsio sulaukęs to paties G. Murray sukurtas miesto automobilio modelis T25. Geltona, balta ir raudono spalvos suteikia naujajam automobiliui žaismingumo. Užpakaliniai jo ratai paslėpti po gaubtais. Tačiau nepaisant šių skirtumų, panašumas į T25 akivaizdus.

Kai „Shell“ kreipėsi į „Gordon Murray Design“ su pasiūlymu kartu kurti ypač ekonomišką automobilį pasitelkus jau išrastą technologiją, partneriai suprato, kad didžioji dalis darbo atlikta. Pasak G. Murray, daug kas buvo atlikta kuriant T25. Taip sakydamas jis turėjo galvoje „iStream“ procesą.
„Gavę „Shell“ pasiūlymą kurti ekonomiškiausią pasaulyje benzinu varomą automobilį, netrukome suvokti, kurio automobilio pavyzdžiu reikia sekti“, – sakė G. Murray.

Nors ekonomiškumo atžvilgiu T25 atrodė nepriekaištingai, partneriai suprato, kad ir šioje srityje dar galimą šį tą nuveikti. „Shell“ norėjo įrodyti, kiek daug įmanoma pasiekti, pasitelkus jau žinomą, o ne vis dar kuriamą technologiją.

Kalbant apie „Shell Concept Car“ automobilio korpusą ir važiuoklę reikia pasakyti kad modelio oro pasipriešinimo koeficientas tėra 0,297. Laisvas plotas salono priekyje – vos 1,45 kvadratinio metro. Naudojant iš lengvesnių medžiagų pagamintas konstrukcijas svorį pavyko sumažinti iki 550 kg.
„Geo Technology“ ir „Shell“ pastangomis pavyko sumažinti trintį. Koncepciniame automobilyje naudojami specialiai sukurti tepalai. Jais suteptos ne tik variklio dalys, bet ir pavarų dėžė bei ratų guoliai.

Pasak „Shell“ technologijų ir inovacijų skyriui vadovaujančio Bobo Mainwaringo, maždaug 20 proc. degalų sunaudojama vien tam, kad būtų sumažinta trintis, o jei bus naudojami patobulintos sudėties, bet variklio dėvėjimosi nespartinantys tepalai, šiuo tikslu sunaudojamų degalų kiekį pavyktų sumažinti iki 15 proc. Neabejodamas šia galimybe B. Mainwaringas siekia variklių ir tepalų gamintojų bendradarbiavimo.

Visi projekto dalyviai labai palankiai vertina kvalifikuotų inžinierių partnerystės teikiamus pranašumus. „Dirbant prie projekto tam tikra prasme atsivėrė akys, – sako B. Mainwaringas. – Mes didžiuojamės rezultatu. Jį matydami galime drąsiai daryti išvadas apie tai, kokiais automobiliais turėtume važinėti ir kodėl būtent tokiais.“

G. Murray su nuostaba pastebi, kaip dramatiškai pavyko sumažinti svorį ir aerodinaminį pasipriešinimą antruoju T25 kūrimo etapu: „Manėme, kad ir taip esame daug pasiekę, nes pavyko išties nemažai. Vis dėlto žengėme dar toliau.“ Reikia priminti, kad „Shell Concept Car“ charakteristikos labai panašios į T25, tad koncepcinis automobilis nuvilti neturėtų.

Dėl miniatiūrinio dydžio automobilis pasižymi puikiu manevringumu. Jo vairuotojams tikrai neteks skųstis prastu matomumu. Kalbant apie vairavimą būtų galima pasakyti keletą pastabų, be to, bus kiek nepatogu išlipti, jei sėdi užpakalinėje sėdynėje.

Apibendrinant galima pasakyti, kad „Shell Concept Car“ išsiskirai dviem neabejotinais pranašumais, būtent – be trinties veikiančiu varikliu ir ypač lengva konstrukcija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)