aA
Vilniaus gyventojai jau galėjo išbandyti rugsėjį atidarytą Ukmergės gatvės Šiaurinės dalies viaduką, o visą Vakarinį aplinkkelį užbaigti ir eismą juo paleisti planuojama dar iki šių metų Kalėdų.
© DELFI / Domantas Pipas

Sostinės meras Remigijus Šimašius teigia, kad darbams pasibaigus visi vilniečiai pajus labai didelį palengvėjimą ir pagerėjimą.

Kaip DELFI sakė darbus atliekančios įmonės „Kauno tiltai“ atstovas žiniasklaidai Laurynas Slapšys, šiuo metu nėra numatyta atidaryti naujesnių Vakarinio aplinkkelio dalių.

„Numatoma darbų pabaiga, kaip ir suplanuota – gruodžio mėnesį“, – tvirtino jis.

Vilniaus aplinkkeliai
Vilniaus aplinkkeliai
© Savivaldybės nuotr.

Yra klaidų

R. Šimašius pirmadienį tiesioginėje „Facebook“ transliacijoje pristatydamas 2016–2017 metų darbus sakė, kad ateityje planuojama sutvarkyti ir šalia aplinkkelio esančias gatves.

„Gatvės bus remontuojamos, nes į aplinkkelį reikia įvažiuoti ir dalis tų gatvių, kurios yra privažiuojamosios prie aplinkkelio, dabar dar neatrodo taip kaip turi būti. Be abejo, jas numatyta sutvarkyti. Turbūt dar aktualiau, kad ir Šiaurinė gatvė ir Mykolo Lietuvio gatvė (kur toliau eina) – tokios didelės gatvės net naujai turės būti pastatytos“, – dėstė meras.

Jis pripažino, kad projektuojant aplinkkelį buvo padaryti keli „liapsusai“.

„Vienas yra ties Buivydiškėmis, ten net nėra pereiti pėstiesiems patogaus varianto numatyto, tai deja, pagal numatytus Europos Sąjungos reikalavimus, mes turime padaryti objektą iki galo ir tada tik galima jį tobulinti. Tam, manau, turės atsirasti galimybė žmonėms nuo miesto pereiti į kitą pusę ir atvirkščiai. Tą reikės patobulinti“, – kalbėjo R. Šimašius.

Miesto meras taip pat sakė, kad: „Gatvių tinklas, be jokios abejonės, bus tvarkomas ir su aplinkkeliu visi žmonės pajus labai didelį palengvėjimą ir pagerėjimą“.

EK skyrė finansavimą

DELFI vasaros pradžioje rašė, kad visa Vakarinio aplinkkelio III etapo vertė – daugiau nei 100 mln. eurų. Tačiau tuo metu Europos Komisija dar nebuvo patvirtinusi, kad finansuos didžiąją šios sumos dalį, todėl buvo kilusi grėsmė, jog ji kris ant mokesčių mokėtojų pečių.

Vilniaus miesto savivaldybė vėliau skelbė, kad laiku atsiskaito su rangovais, o rugsėjo pabaigoje Europos Komisija galutinai patvirtino aplinkkelio III etapo projekto finansavimą.

„Patvirtintas per 84 mln. eurų finansavimas leis užtikrinti, kad rangovų darbai bus apmokėti laiku, o vienas svarbiausių šalies kelių infrastruktūros objektų – užbaigtas dar šiemet“, – rašoma Finansų ministerijos išplatintame pranešime žiniasklaidai.

Savivaldybės duomenimis, užbaigus Vakarinio aplinkkelio III etapą ir pagrindinius įvadus į miesto magistralinių gatvių tinklą (Šiaurinę ir kitas), integruotu tarptautiniu transporto koridoriumi šiaurinėje miesto dalyje per parą nuolat važiuos apie 65 tūkst. žmonių: apie 45 tūkst. miestiečių ir apie 20 tūkst. tranzitu keliaujančių į užmiestį. Paros transporto srautas sieks iki 33 tūkst. automobilių (arba 2500 aut./h).

Šis aplinkkelio etapas itin svarbus daugumai gyvenančių Šiaurės vakariniuose rajonuose: Viršuliškėse, Justiniškėse, Pašilaičiuose, Fabijoniškėse, kurių čia įsikūrę apie 110 tūkst. Teigiama, kad užbaigus trečiąjį Vakarinio aplinkkelio etapą, jame iki 50 proc. sumažės transporto srautai ir pagerės eismo saugumas Laisvės pr. Justiniškių ir Ukmergės gatvėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.