Būtent tą suvokė japonų milžinė „Honda“, užsimojusi sukurti automobilį, kuris ne tik banalia GPS įranga suvoktų, kur važiuoja, bet ir perprastų vairuotojo nuotaiką ir bendrautų su juo. Kitaip sakant, tai būtų emocinio intelekto užuomazgas turinti transporto priemonė.

„Honda“ pranešė pasirašiusi sutartį su telekomunikacijų korporacija „SoftBank“. Nutarta Tokijuje įkurti bendrą tyrimų laboratoriją, kurioje ir būtų vystomas automobilių „intelektas“.

Darbo rezultatu turėtų tapti įranga, gebanti bendrauti su vairuotoju. Kameromis ir davikliais būtų renkama informacija ir, remdamasi ja, mašina generuotų tam tikras emocijas.

Pavyzdžiui, vairuotojui staigiai paspaudus akceleratoriaus pedalą automobilis parodytų savo išgąstį sušukdamas. Arba atvirkščiai – tylėtų važiuojant ramiu režimu. Arba šiaip palaikytų pokalbį.

„Tokia inovacija leistų daug labiau susieti žmogų ir transporto priemonę, šįkart jausmais. Atsiradus „gyvo“ bendravimo elementui, suteikus „emocijų“ automobiliui, vairuotojas kiek kitaip pažiūrėtų į patį vairavimo procesą ir pats patirtų naujų emocijų prie vairo“, – teigiama koncerno „Honda“ pranešime.

Projekto partneris „SoftBank“ jau turi patirties kurdamas įrenginius, reaguojančius į žmonių emocijas. 2014-aisiais japonai pristatė robotą „Pepper“, galintį dirbti pagalbininku parduotuvėse ar namuose. Jis sugeba atpažinti emocijas ir, priklausomai nuo situacijos, paduoti ranką ar apkabinti žmogų.

Beje, pirmasis tūkstantis „pipirų“ buvo išpirkti per vieną minutę! O šių metų pabaigoje šie robotai turėtų pradėti dirbti „Pizza Hut“ tinklo kavinėse – jiems bus patikėta užsakymų priėmimo užduotis.

Ką gali žinoti, gal ateityje įsigalėjus tokioms technologijoms neliks ir psichoterapeutų. Atsisėdi į automobilį, išsipasakoji jam savo problemas, sulauki užuojautos žodžių, o gal net protingo patarimo... Svarbu tik, kad informacija nenutekėtų ten, kur nereikia.