Parašė skundą FIA

Pernai įsigytas 2012-ųjų gamybos „Toyota Hilux Overdrive“ A. Juknevičiaus ir Mindaugo Slapšio ekipažą praėjusiame Dakaro ralyje „atvežė“ iki 27-os vietos absoliučioje įskaitoje.

Technikos kaprizų Pietų Amerikos dykynėse A. Juknevičius neišvengė ir vairuodamas brangiausią automobilį per savo karjerą ralio maratonuose. Bet tik dabar išsiaiškino, kad chroniški vairo stiprintuvo gedimai tebuvo juokas palyginus su tuo, kas galėjo nutikti blogiausio.

2014 metais A. Juknevičiui reikėjo guosti savo globotinius iš „Astana“ komandos Bauržaną Isabajevą ir Gabdulą Ashimovą – daugiau nei 300 tūkst. eurų kainavęs kazachų automobilis sudegė trasoje tiesiog bejėgio ekipažo akyse.

Šiemet pats 42-ejų lietuvis rizikavo patirti kolegų likimą, kadangi jo „Toyota Hilux Overdrive“ kuro bakas nebuvo sandarus.

„Ralio metu pastebėjome, kad drėko apačia. Pasirodo, automobilis galėjo sudegti. Tokiame karštyje daug nereikia, kad kiltų gaisras. O dar kalbame apie aviacinį kurą, kuris garuoja labai smarkiai. Įsivaizduokite, kokia rizika. Būtume dabar visko neišrinkę, būtume taip ir nesužinoję“, – kalbėdamas su DELFI, sprendimu nuodugniai patikrinti automobilį džiaugėsi A. Juknevičius.

Paaiškėjo, kad bakas leido degalus per siūles net aštuoniose vietose, nors mechaniškai pažeistas nebuvo.

Nusprendęs, kad kaltas gamybinis defektas, A. Juknevičius pateikė pretenziją Didžiojoje Britanijoje įsikūrusiems detalės gamintojams. Bet, nepaisant galiojančio garantinio laikotarpio, nemokamai pakeisti baką pastarieji atsisakė. Ieškoti teisybės lenktynininkas nusprendė kreipdamasis į Tarptautinę automobilių federaciją (FIA).
Antano Juknevičiaus automobilis (G. Kropio nuotr.)

„Mums pranešė, kad gamyba užtruks 16 savaičių ir kainuos papildomai 7 tūkst. eurų. Dėl to parašėme protestą FIA, nes gamintojai elgiasi labai negražiai. Jie patys atliko ekspertizę ir nustatė, kad bakas nebuvo kaip nors pažeistas“, – stebėjosi A. Juknevičius.

Išgelbėjo platus pažinčių tinklas

Laukti, kuo baigsis ginčas su gamintojais, pilotas negalėjo, kadangi laikas jau ima spausti Dakaro ralio dalyvius – lapkritį jų technika bus pakrauta į laivą ir išplukdyta į Pietų Ameriką.

A. Juknevičius surado alternatyvą, bet ir ją įgyvendinti pasirodė ne taip paprasta.

Vilnietis kreipėsi į belgų kompaniją „Overdrive“, kuriančią lenktyninius visureigius Dakaro raliui. Bet iškilo problema: kuro bakai seno modelio „Toyota Hilux Overdrive“ daugiau nebegaminami.

Dėl dažnų nusiskundimų bakų kokybe „Overdrive“ taip pat atsisakė Didžiosios Britanijos gamintojų paslaugų ir naujesnių modifikacijų automobiliams naudoja kitos firmos detales.

„Atsidūriau bėdoje, iš kurios išsisukau tik per pažintis. Paprašiau „Overdrive“ duoti man brėžinius ir susiradau Belgijoje gamintojus, galinčius padaryti tokį baką, kokio reikia. Pažadėjau, kad bus pagamintas tik vienas bakas, niekam jų nepardavinėsiu. Niekas šiaip sau brėžinių nedalina, bet pavyko susitarti. Antraip būtų šakės“, – atviravo A. Juknevičius.

Treniravosi Kazachstane

Naują kuro baką belgai pažadėjo pagaminti per pusantro mėnesio. Taigi, surinkti savo automobilį A. Juknevičius galės tik spalio pabaigoje, o jo testavimui tuomet bus likusios vos kelios savaitės.

Tačiau dėl to Dakaro ralio veteranas neišgyvena.

„Bent kelis šimtus kilometrų poligone ar karjere reikės palakstyti. Iš esmės, toks nuo pat pradžių ir buvo mūsų planas“, – sakė A. Juknevičius.

Jis pripažįsta: treniruotės visada būna pravarčios net labiausiai patyrusiems pilotams. Bet jaučiasi šią vasarą sukoręs pakankamą kilometražą.

„Dalyvavau Kazachstano ralyje, kuris nuo kitų metų turės oficialaus pasaulio ralio maratonų čempionato etapo statusą. 2,5 tūkst. kilometrų greičio ruožų pravažiavau T2 klasės standartiniu automobiliu, absoliučioje įskaitoje užėmiau trečią vietą. Treniruotė buvo labai gera. Dar buvo minčių keliauti į čempionato etapą Lenkijoje, bet jo atsisakėme – kiekviena tokia išvyka yra labai brangi“, – aiškino lenktynininkas, prieš Dakaro ralį planuojantis dar pašlifuoti įgūdžius treniruotėse Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Be to, liepą lietuvis dalyvavo Šilko kelio ralyje iš Maskvos (Rusija) į Pekiną (Kinija). Tik ne kaip pilotas – A. Juknevičius vėl užėmė „Astana“ komandos vadovo pareigas.
Antanas Juknevičius

Ekipos lyderiai – Aidynas Rachimbajevas ir B. Isabajevas – šįkart važiavo „X-raid“ parengtais „Mini“ automobiliais ir abu finišavo geriausių dešimtuke. A. Rachimbajevas užėmė penktą, jo tautietis – dešimtą vietas.

Ralį laimėjo prancūzas Cyrilis Despres, o tarp dalyvių buvo ir daugiau Dakaro maratonų žvaigždžių: Sebastienas Loebas, Stephane'as Peterhanselis (abu – Prancūzija), Yazeedas Al Rajhi (Saudo Arabija), Vladimiras Vasiljevas (Rusija).

A. Juknevičius neslepia: pagalba „Astana“ komandai yra jo paties finansinio pasirengimo brangiems Dakaro „malonumams“ dalis. Bet dar svarbesnėmis jis vadina gautas žinias ir užmegztus ryšius.

„Tos pažintys labai svarbios – nežinai, kada jų prireiks. Be to, kuo daugiau dalyvauji varžybų, tuo geriau supranti, kaip tau pačiam organizuoti savo komandos struktūrą ir darbą, kad viskas veiktų sklandžiai“, – dėstė lenktynininkas, kurio komandą Dakaro ralyje sudarys dešimt žmonių.

Stebuklų nesitiki

Perrinkdami „Toyota Hilux Overdrive“ visureigį, A. Juknevičiaus mechanikai įdiegė smulkių patobulinimų.

„Hidraulines kojas, naudojamas automobiliui pakelti, atjungėme nuo pagrindinės hidraulinės sistemos – jos nuo šiol bus elektrinės. Taip išvengsime rizikos sugedus kojoms netekti ir vairo stiprintuvo“, – aiškino pilotas.

Tokia modifikacija smarkiai nepadidins ekipažo konkurencingumo. Bet praėjusį sausį pirmą kartą „Toyota Hilux Overdrive“ išbandžiusio lietuvio apetitas per metus išaugo.

Tiesa, A. Juknevičius išlieka realistas ir taikosi tik į tokį kąsnį, kurį įstengtų suvirškinti.

„Automobilių parkas ralyje labai sparčiai keičiasi, maniškis jau atrodo senas. Atsiranda daug visiškai naujų automobilių – žymiai galingesnių, paruoštų pagal paskutinį technikos žodį. Nemanau, kad turime šansų padaryti stebuklą – kalbant pozicijomis, tai būtų geriausių penkioliktukas. Bet tikrai tikiu, jog pagerinti praėjusio ralio rezultatą galime“, – apie ekipažo tikslus kalbėjo vairuotojas.

2017 metų Dakaro ralis vyks sausio 2-17 dienomis. Lenktynių karavanui reikės įveikti trasą, nusidriekusią Argentinos, Bolivijos ir Paragvajaus teritorija. Pastarąją šalį Dakaro ralis aplankys pirmą kartą.

Paragvajuje vyks vienas etapas, Bolivijoje – keturi, Argentinoje – septyni. Trys greičio ruožai bus ilgesni nei 450 kilometrų, o ilgiausias drieksis 700 km.

Dalyvauti lenktynėse ruošiasi dar du automobilių ekipažai iš Lietuvos: Benediktas Vanagas ir lenkas Sebastianas Rozwadowskis bei Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)