Tėvams šis laikotarpis – nemažas iššūkis, reikalaujantis pastangų ir energijos ieškant būdų mažųjų neklaužadų švaros įgūdžiams ugdyti ar pagrindinėms taisyklėms priminti, sakoma pranešime spaudai.

Tėvų pavyzdys pats svarbiausias

Vaikai yra stebėtojai ir puikūs mėgdžiotojai, todėl tėvų rodomas pavyzdys higienos bei švaros klausimais dažnu atveju yra sektinas ir teisingiausias mažųjų akimis. Grįžus namo vertėtų drauge eiti į vonios kambarį plautis rankų ir kalbėtis apie švarių rankų svarbą sveikatai.

Pasakoti vaikui, kad pirmiausia reikia atsiraitoti rankoves, atsisukti vandenį, išsimuilinti rankas, parodyti keletą judesių, kuriais plaunami ne tik delnai, bet ir riešai, tarpupirščiai. Visas procesas turėtų kelti teigiamas emocijas, nebūti suvokiamas kaip prievolė, labiau kaip savaime suprantamas ritualas grįžus iš lauko, darželio ar mokyklos.

Panašiai reikėtų elgtis ryte ir vakare skatinant vaiką prisijungti ir valytis dantis kartu. Nors darželyje ir mokykloje skiriamos valandėlės susipažinti su dantų higiena, tačiau dažnai to negana.

Svarbu priminti vaikui, kiek dantų pastos uždėti ant šepetėlio, kaip kuriuos dantis valyti, kiek laiko procesas turėtų užtrukti, padėti ir paskatinti kilus nesklandumams. Tėvai kartais turėtų nebijoti paįvairinti šią trumpą, bet reikšmingą veiklą ir paversti ją žaidimu, kad viskas neatrodytų labai rimta ir nuobodu. Pavyzdžiui, paskelbti švariausių dantų konkursą! Vėliau vaikas noriai kartos šį kasdienį procesą, galbūt net pats kvies artimuosius eiti kartu su juo.

Naudinga paskirti vietą vaiko reikmenims jam lengvai pasiekiamoje vietoje. Jis jausis savarankiškesnis ir atsakingesnis turėdamas ne tik savo dantų šepetėlį ir rankšluostį, bet ir žaismingą muilą ir dantų pastą. Nors tėvams tai gali atrodyti smulkmena, bet mažiesiems svarbu turėti jiems vieniems priklausančių higienos priemonių.

Tvarka namuose be pykčių

Jeigu ne vietoje padėti mažojo padaužos daiktai ir sujaukti rūbai tampa vis sunkiau išsprendžiama problema, elkitės kūrybiškai. Neprarasti savitvardos ir parodyti vaikui, kad esama situacija nėra gera, galima įvairiais būdais. Vienas jų – suorganizuoti tvarkymosi dieną su visa šeima, kuomet galėtų prisidėti ir mažieji. Taip vaikai suvoks, kad tvarka savaime neatsiranda.

Galima pajuokauti, kad išrikiuotų mašinėlių gausa ant grindų ar lėlių paradas neleidžia užeiti ir apkamšyti vaiko prieš miegą. Svarbu ir turėti savo herojų, pavyzdžių, kurie pernelyg nepamokslaudami parodytų gerą pavyzdį arba pasekmes, kai to pavyzdžio nesilaikoma.

Mažiausieji žavisi Kake Make (leidykla „Alma littera“), o vyresniesiems ne mažiau simpatiškas personažas – Nevala Bertis (leidykla „Nieko rimto“), kuriam švara ar tvarkinga išvaizda nerūpi, o tai sukelia nemaža sunkumų. Tokie personažai gali padėti suprasti vaikui, kokios netvarkos pasekmės, kaip aplinkiniai reaguoja į tokius žmones. Neasmeniškas pavyzdys ir draugiškas artimųjų paaiškinimas bei pagalba veiks geriau nei priekaištai ar draudimai.

Ateityje tai gali padidinti motyvaciją ir norą keisti savo elgesį, skatinti tvarkingai dėlioti savo daiktus ir drabužius, palaikyti bendrą švarą namuose.

Vaikai gali mėgti tvarką ir švarą, jeigu ją nuolat mato aplink save. Svarbu, kad jie suvoktų, iš kur visa tai atsiranda, padėtų, kiek jų jėgos leidžia, tausotų savo daiktus ir aprangą. Žinoma, vaikai yra vaikai – jie žaidžia, išsipurvina, būna nerūpestingi ir kelia chaosą. Vis dėlto jiems augant verta priminti ir skatinti atkreipti dėmesį ne tik į linksmybes, bet ir į tvarkingą aplinką, kurioje jie gyvena, žaidžia ir auga.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją