Šį pavyzdį pateikiu vadovams, kai jie vengia kritikos bei pastabų iš savo pavaldinių. Užtikrinti įmonės apyvartą, išlaikyti senus ir pritraukti naujus klientus, uždirbti pelną – visos šios užduotys yra neatsiejamos nuo atviro, nors ir ne visada malonaus abipusio grįžtamojo ryšio tarp vadovų ir pavaldinių.

Tad kaip užtikrinti, kad abi pusės norėtų dalintis atvira nuomone, ir kaip priimti kritiką?

Darbuotojus privalu skatinti

Tiesiausias kelias į sėkmę – gebėjimas išgirsti ir priimti kritiką. Pasitikėjimas savimi ir gebėjimas atsiriboti nuo asmeniškumų – svarbiausios savybės žmogui, norinčiam kritiką ar aplinkių pastebėjimus paversti būdu tobulėti. Taip pat iš kritikos pasimoko tie vadovai, kurie yra atviri pokyčiams. Nepasitikintys savimi ar egocentriški vadovai šios savybės dažniausiai neturi, būtent todėl jie neskatina grįžtamojo ryšio savo kolektyve ar organizacijoje.

Tačiau kaip pasiekti, kad darbuotojai pateiktų atvirą, skatinantį keistis grįžtamąjį ryšį? Svarbu veikti nuosekliai ir aktyviai. Pavyzdžiui, pirmiausia vadovas turėtų paprašyti savo pavaldinių išsakyti nuomonę tam tikrais klausimais. Gali būti, jog pirma jų reakcija bus gan nedrąsi.

Tam, kad grįžtamasis ryšys būtų atviras ir sąžiningas, pavaldiniai visų pirma turi pasitikėti savo vadovu. O toks pasitikėjimas atsiranda tuomet, kai vadovo elgesys yra nuoseklus, vadovas suvokiamas kaip sąžiningas ir doras. Jei pavaldiniai bus baudžiami už išsakytą nuomonę, vadovas neteks jų pasitikėjimo ir pagarbos. Vertėtų prisiminti, kad atviras grįžtamasis ryšys reikalauja laiko.

Grįžtamojo ryšio teikimui turi būti sudarytos tinkamos sąlygos: vargu ar pavyks sukurti tinkamą pasitikėjimo atmosferą važiuojant liftu ar einant koridoriumi. Taip pat nederėtų traukti iš pavaldinio informacijos tarsi policijos apklausoje. Ramaus ir draugiško pokalbio metu pavaldiniai bus labiau linkę atvirai bendrauti. Dažnas vadovas yra įpratęs daug ir dažnai kalbėti, todėl svarbu išmokti išklausyti.

Grįžtamojo ryšio taisyklės:

1. Aprašomasis ir nevertinantis;

2. Konkretus;

3. Pagarbus;

4. Apie elgesį, bet ne apie žmogų;

5. Turi remtis duomenimis, o ne įspūdžiais ar interpretacijomis;

6. Konstruktyvus - turi skatinti naują teigiamą elgesį;

7. Turi būti pateikiamas pasiūlymo forma, ne primygtinai;

8. Orientuotas į poreikius ir skirtas padėti tobulėti;

9. Orientuotas į tokį elgesį, kurį galima keisti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)