Šios keturios nebrangios rinkodaros strategijos Jūsų verslui sukuria organinį srautą ir stabilumą, o taip pat akcentuoja svarbiausią rinkodaros veiksnį: žmones, į kuriuos nusitaikėte.

Tinklaveika

Ar dažnai sau užduodate klausimą: kas vis dėlto padeda sukurti stiprų tinklą ar ryšius, užtikrinančius naudą ir augančius pardavimus? Viena iš efektyviausių strategijų – tinklaveika (angl. networking). Pirmiausia ir svarbiausia to priemonė yra Linkedin platforma, skirta darbui. Galima sakyti, jog į savo kontaktų ratą privalote įtraukti kiekvieną: ir tą, kuriam šiandien paspaudėte ranką, ir tą, su kuriuo ką tik kalbėjotės, nepamirštant ir klientų, panašių verslų, taip pat dar daug ko, ko čia nepaminėjome.

Kurdami asmeninį prekės ženklą LinkedIn, galite jį čia ir reklamuoti. Kad tinklaveika taptų lengvesnė, sukurkite savo verslo grupės puslapį arba prisijunkite prie esamos ir, siekdami padidinti savo verslo poveikį, bendraukite su ten esančiais nariais bei auditorija. Čia formuojasi mąstysena ir požiūris svarbesni tampa žmonės, o ne pozicijos bei verslai. Pirmiausia, iškeldami žmones apibrėžkite, ką svarbaus turite sužinoti ir ką turite padaryti dėl jų. Tuomet nepastebimai galite vykdyti pardavimus ir platesnėje auditorijoje. Smagiausia, kad galite tai daryti bet kur, su bet kuo ir bet kada. Ar vietos verslo asociacija rengia posėdžius? Prisijunkite. Rinkodaros asociacijos skyrius yra Jūsų mieste? Prisijunkite ir čia. Išnaudokite kiekvieną galimybę, kuri žada Jums naujus žmonių kontaktus.

Tinklaveika neveiks ar veiks trumpai, jei sieksite tik savų tikslų. Tvirtus ryšius ir santykius sukursite tuo atveju, jei abi pusės gaus vertės, naudos sau, pasitikės viena kita.

Partnerystė

Ar esate girdėję posakį: manus manum lavat (liet. „ranka ranką plauna“). Būtent taip veikia partnerystė. Tarkime, Jūsų verslas – prekyba automobiliais, o kažkur netoliese yra automobilių detalių parduotuvė ir automobilių remontas. Jei bendradarbiaujate su minėta parduotuve, būtent į minėtas įmones automobilių priežiūrai nukreipiate savo klientus ir platinate jų vizitines korteles, skrajutes. Mainais jie nukreips savo klientus į Jūsų įstaigą prireikus nusipirkti arba parduoti automobilį bei apdovanos Jūsų vizitinėmis kortelėmis, skrajutėmis. Partnerinės įmonės klientui galbūt bus pritaikomos ir nuolaidos.

Partnerysčių kūrimas gali nusviesti Jus į kito kliento verslą ir atvirkščiai. Tai puikiai veikia vietiniame versle, nes skatina paramos ir vienybės bendruomenėje jausmą. Žmonės labai imlūs rekomendacijoms, ypač jei gauna jas iš įmonių, kuriomis pasitiki, nes turėjo teigiamą patirtį. Akivaizdu, kad tokia partnerystė Jums naudinga. Tai ekonomiškas ir išmintingas jūsų reputacijos kūrimo būdas.

Atsiliepimai

Informacijos apie Jūsų įmonę žmonės ieško Google, bet labiausiai juos domina atsiliepimai, kuriuos apie Jus parašė buvę klientai.

Klientų nuomonė – puikus indikatorius potencialiems klientams. Teigiama kliento nuomonė Facebook‘e akumuliuos Jums patvirtinimus ir pardavimus. Be to, jei kažkas skiria laiko parašyti apžvalgą, akivaizdu, kad ateityje rekomenduos Jūsų verslą savo draugams ir šeimos nariams. Maža to, šis klientų įdirbis Jums nieko nekainuos.

Internetinėmis apžvalgomis klientai pasitiki taip, kaip ir draugų rekomendacijomis. Šiandienos internetinėje visuomenėje verslas privalo skatinti savo klientus pagrindiniuose socialiniuose tinkluose ir portaluose palikti teigiamus atsiliepimus.

Tinklaraštis

Padėti žmonėms, kol dar jiems iš tikrųjų nieko iš Jūsų nereikia, yra rinkodaros taktika, kuri:
a) gali net nebūti tikra rinkodaros taktika ir
b) turi puikius grįžtamuosius ryšius.

Paprastuoju būdu tai padarysite savo įmonės interneto svetainėje pridėdami tinklaraščių skiltį, kur siūlysite naudingų patarimų ir įžvalgų apie su Jūsų verslu susijusius dalykus. Jums kainuos tik laikas. Tinklaraščiuose rašydami įvairiomis Jums žinomomis temomis draugiškai pasiūlysite patikimumą, kuo labiausiai ir domisi Jūsų klientas.

Pavyzdžiui, jei Jūsų verslas – kepykla, prieš šventes pasidalinkite nesudėtingais receptais ar duokite keletą patarimų žmonėms, alergiškiems vienokiam ar kitokiam maisto produktui. Pasiūlydamas naudingą patarimą, kuriuo klientas pasinaudos, sukursite santykius, bylojančius Jūsų verslą esant naudingu. Žmonės linkę vertinti tai, kas naudinga, o ne tai, kas brukama per prievartą. Tad jei kažkam pravertė Jūsų internetinėje svetainėje aptikti patarimai ar receptai, kai per pietų pertrauką norės pasmaližiauti, pirmoji jiems galvon šovusi mintis bus Jūsų kepyklėlė.

Tačiau vien tinklaraščio sukūrimas maksimalios naudos neatneš. „Reikia, kad Jūsų tinklaraščius žmonės surastų, pamatytų ir skaitytų. O tam į pagalbą visąlaik skuba socialiniai tinklai. Dalinkitės savo tinklaraščio įrašų nuorodomis populiariausiose socialinėse platformose, leiskite kuo didesnei auditorijai juos pamatyti (čia gali padėti ir įrašo reklama).“ įžvalga dalinasi „63 Wire Marketing“ vyr. rinkodaros inžinierius Vytautas Urbonas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)