Pastaroji struktūra pateikė eilę patarimų, kaip susekti nesąžiningus kontrolierius ir vairuotojus. Panašu, kad kontrolieriai dabar turės atidžiau prižiūrėti ir savo asmeninius profilius socialiniuose tinkluose – juos taip pat ketinama atidžiai stebėti.

Siūlys premijas

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis teigia, kad patirtimi su kontrolieriais dalijosi būtent STT pareigūnai.

„Mes buvome susitikę su STT pareigūnais, kurie patarė kaip elgtis ir kokių priemonių imtis, kad korupcija TA išnyktų. Turime jų pristatymą mūsų įmonėms. Jame galite pamatyti, kokia atsakomybė tenka kontrolieriui, kaip prilyginamam valstybės tarnautojui. Vadovaudamiesi jų rekomendacijomis parengėme savo vidinius dokumentus“, – teigia G. Šlėderis.

Vienas pirmųjų žingsnių – sąžiningų kontrolierių skatinimas ir premijos iki 500 eurų.

„Skatinimas bus visą laiką – tai netrumpalaikė akcija“, – tikina G. Šlėderis.

STT patarimai

G. Šlėderis DELFI persiuntė ir STT pateiktą prezentaciją.

„Sulaukęs neteisėto pasiūlymo arba radęs dokumentuose pinigus, kontrolierius privalo juos grąžinti vairuotojui ir paaiškinti, jog tokie veiksmai užtraukia baudžiamąją atsakomybę. Tuo atveju, jei vairuotojas nesiklauso kontrolieriaus raginimų pasiimti pinigus, tikslinga būtų iškviesti dar bent porą kontrolierių ir / ar pamainos viršininką, kurie galėtų paliudyti nusikalstamos veikos aplinkybes, nufotografuoti pinigus ir parašyti pareiškimą policijai.

Pareiškime turėtų būti nurodoma: asmens, bandžiusio papirkti kontrolierių, duomenys, asmens transporto priemonės duomenys, įvykio data, įvykio aprašymas, liudytojai, galintys paliudyti nurodytas aplinkybes. Prie pareiškimo pridedama nuotrauka“, – rašoma pranešime.

STT taip pat siūlo įkurti anoniminę pasitikėjimo liniją.

„Anoniminės pranešimų linijos sukūrimas, kurios pagalba vairuotojai galėtų pranešti apie nesąžiningus kontrolierius, o kontrolieriai apie nesąžiningus savo kolegas“, – pataria STT.

Taip pat aiškėja, kad kontrolieriai turės mąstyti, ką skelbia socialiniuose tinkluose.

„Informacijos iš viešosios erdvės apie asmens turtinę padėtį surinkimas, siekiant nustatyti ar asmuo gyvena pagal pajamas. Pavyzdžiui – informacija iš socialinių tinklų. Nustačius, kad asmuo gyvena ne pagal pajamas, taikyti jo atžvilgiu padidintos kontrolės priemones“, – taip skamba dar vienas STT patarimas.

Dar vienas siūlymas – deklaracijų pildymas.

„Kontrolierius turėtų pateikti duomenis apie savo šeimos narius ir artimuosius, giminaičius bei jų darbovietes. Tokie duomenys galėtų būti įvedami į Centralizuotą techninės apžiūros duomenų bazę, kad kontrolieriui nebūtų leista atlikti techninės apžiūros toms transporto priemonėms, kurių savininkai gali būti vienaip ar kitaip su juo susiję“, – pataria STT.

Spragų randa

Pastaruoju metu gauti techninės apžiūros pažymą už kyšį tampa vis sudėtingiau, tačiau norint – galima rasti spragų. Tiksliau – rasti nesąžiningą kontrolierių. Taip sako DELFI anonimiškai kalbintas automobilių pardavėjas. Techninė apžiūra pardavėjams tapo aktuali tada, kad automobilio registracija tapo galima tik įveikus techninės apžiūros barjerą.

Pastaraisiais metais techninės apžiūros centruose įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, įdiegta priėmimo sistema pagal eilės numerį. Panašu, kad kol kas šias kliūtis vis tiek galima sėkmingai įveikti.

„Atsispausdinus eilės numerį pranešame kontrolieriui, su kuriuo esame sutarę. O pinigus galima palikti mašinoje. Kontrolierius pinigus pasiima tada, kai mašina jau išvaryta iš patalpų. Kontrolierius tieisog atsisėda į mašiną užsirašyti ridos ar kitų duomenų, o dažniausiai porankyje ar automobilio durelių dėtuvėse paliekami pinigai. Kameros juk nemato, kas vyksta mašinos viduje“, – kalbėjo prekeivis.

O kyšių sumos, pašnekovo teigimu, svyruoja nuo 30 iki 50 eurų. Neretai vairuotojai techninę apžiūrą bando įveikti patys, tačiau radus trūkumų jų netaiso, o ryžtąsi įveikti techninę apžiūrą už kyšį. Pastebima, kad pastaruoju metu kontrolieriai tapo atsargesni ir padėti nepažįstamam asmeniui sutinka itin retai.

„Jau prieš atvažiuojant reikia suderinti – kokia mašina ir kada atvažiuos. Kartais būna, kad kontrolierius, su kuriuo buvo sutarta, darbą perleidžia kitam kontrolieriui“, – sako pašnekovas.

Tiesa, kontrolieriai net ir už pinigus praleidžia ne visas transporto priemones.

„Svarbiausia, kad nesimatytų išorinių defektų, kad visos lempos tinkamai veiktų. Girdėjau, kad sudėtinga suklastoti rankinio stabdžio rodmenis. Tačiau, žinau, kad kai kurie kontrolieriai ir tai padaro“, – pasakoja automobilių pardavėjas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (208)