Kas dešimtas Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų pacientas pasigenda gydytojų dėmesio per vizitacijas, nors ligoninės personalo darbą vertina teigiamai, rodo klinikose atlikta apklausa.
Sveikatos apsauga, medicina, gydymas, ligoninė
© DELFI
"95 procentų anonimines anketas užpildžiusių ligonių teigė, kad gydytojai spėja įsigilinti į jų ligą, išsamiai paaiškinti būklę, tariasi dėl tyrimų ir gydymo planų, tačiau 11 procentų apklaustųjų vizitacijas vertino tik patenkinamai", - Eltai sakė klinikų vyriausioji auditorė Janina Ribokienė.

Pasak specialistės, būtinajai pagalbai paguldytą pacientą medikai privalo apžiūrėti per 15 minučių, paguldytą planine tvarka - per 2 valandas. Tačiau kiek laiko skirti ligoniui per vizitaciją nėra nustatyta.

"Sudėtingą pacientą gydytojas vizituoja ir po kelis kartus per dieną, o prie tų, kurių diagnozė aiški, pabūna trumpiau. Matyt, kai kuriems ligoniams tiesiog pristinga personalo dėmesio, nes neturime psichoterapeutų, psichologų, ir pacientai visko tikisi iš gydančio gydytojo", - komentavo auditorė.

Pastabose ir pasiūlymuose 21 procentas apklaustų pacientų pageidavo skyrių holuose ir palatose klausytis radijo ir žiūrėti televizorių, 15 procentų pasigedo koridoriuose įrengtų sėdimų vietų, kur būtų galima bendrauti su lankytojais.

13 procentų apklausos dalyvių pažymėjo, kad gydytojai gauna per mažus atlyginimus. Tiek pat apklaustųjų atkreipė administracijos dėmesį į nepakankamą maisto kokybę.

Aštuoni procentai respondentų buvo nepatenkinti, kad gydantis klinikose reikia pirkti medikamentus, po 5 procentus pageidavo, kad stacionare būtų gydomos ir gretutinės ligos, dirbtų daugiau slaugos personalo, palatose gulėtų mažiau ligonių.

Apklausoje dalyvavo beveik trečdalis iš 2 tūkstančių Santariškių pacientų, ir visi teigė, jog, prireikus, vėl rinktųsi šią tretinio lygio ligoninę. J. Ribokienės teigimu, apklausa, kurioje vienodai gerai vertintas medikų ir žemesniojo personalo darbas, paneigė mitą, kad žmonės nepatenkinti gydymu.

Labai gerai šią ligoninę vertino 44 procentai apklaustųjų, gerai - 52 procentai, patenkinamai - 4 procentai ligonių.

"Džiugina tai, kad beveik nebuvo negatyvių atsiliepimų apie gydytojo-paciento santykius ir netinkamo personalo požiūrio į ligonį, o paprastos problemos, apie kurias tiesiog nepagalvojome - pavyzdžiui, kad daliai pacientų per mažos standartinės lovos - nesunkiai išsprendžiamos", - sakė auditorė.

Rudenį Santariškėse numatoma atlikti anoniminę medicinos personalo apklausą apie darbo sąlygas, darbo priemones, išsiaiškinti, ko trūksta, kad gydytojų ir slaugytojų darbas būtų lengvesnis, o jų teikiamos paslaugos - kokybiškesnės.

J. Ribokienė tikisi, kad apklausa pasitarnaus kol kas nepakankamam stacionaro bei diagnostinių skyrių padalinių bendradarbiavimui. Laboratorijų darbuotojai galės išreikšti savo nuomonę apie tyrimų skyrimą, ligonių siuntimus, dokumentacijos tvarkymą, bus aiškinamasi, kaip pagalbiniai diagnostiniai padaliniai galėtų palengvinti stacionarų darbą.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.