Stabdyti

Saugaus eismo specialistas Artūras Pakėnas išgirdęs klausimą, ką daryti kelią pastojus balai, atsako trumpai.

„Stabdyti“, – sako A. Pakėnas. Tačiau dažnas vairuotojas pasirenka kitą kelią – balą ištaškyti arba apvažiuoti.

„Reikia įvertinti daug dalykų. Jei nėra žmonių, o gatvė gerai pažįstama, galima tėkšti. Nieko baisaus. Bet jei važiuoji kitame mieste, nežinoma gatve, gal po bala yra duobė, gal šulinys, gal dangčio nėra – aš nežinau kas ten yra ir tai labai pavojinga. Reikia pastebėti daug dalykų“, – sako specialistas.

Jis taip pat nepataria skubėti staigiai mestis į šoną stengiantis balą apvažiuoti. Pirmas patarimas – mažinti greitį.

„Šokti į kairę ar į dešinę, tai dar reikia suspėti įvertinti, ar ten nėra mašinų. Be to, rikiuojantis reikia pasižiūrėti, ar šalia nieko nėra, įjungti posūkį, pasižiūrėti ar nėra ištisinės linijos ir tik tada rikiuotis. Neretai norint apvažiuoti balą tiesiog niekur nežiūrint sukamas vairas apšokti ją, kitaip sakant – bala pirmoje vietoje. Bala turi būti paskutinėje vietoje. Mažinti greitį yra saugiausia. Nesukant į šoną, nieko netaškant, nerizikuojant susidurti šonais. Greičio mažinimas pats saugiausias būdas įveikti balą“, – sako A. Pakėnas.

Beje, specialistas pats gali pasidalinti savo nemalonia patirtimi. Nors viskas baigėsi sėkmingai, daugiau A. Pakėnas sako to nedarysiąs.

„Manau, ne vieną kartą esame matę, kai bandydami įveikti dideles balas žmones įstringa – po kiekvienos liūties balose matome po vieną-du automobilius stovinčius.

Aš ir pats esu pasigailėjęs, kad ryžausi važiuoti per balą – tiesiog įvažiavau ir jau nebuvo ką daryti. Tiesiog važiavau su keturiais ratais varomu, tačiau gana žemu automobiliu – „Subaru Legacy“. Vieta buvo žinoma ir aš pamaniau, kad turėčiau pravažiuoti. Ir važiavau. Pravažiavau, nedideliu, vienodu greičiu, bet vanduo jau pylėsi per variklio dangtį. Jau kiekvienu momentu gailėjausi, kad važiuoju ir kiekvienu momentu laukiau bėdos. Bėda neįvyko – tai sėkmės elementas. Gal automobilio agregatų išdėstymas padėjo. Tiesiog pasisekė. Gal variklio apsauga apribojo vandens patekimą. Tačiau tai tikrai nebuvo protingas sprendimas“, – prisimena A. Pakėnas.

Didelė žala

Staigiai lekiant per didelę balą vanduo gali patekti į variklį, o tokiu atveju pasekmės būna liūdnos.

„Gali būti hidrosmūgis. Tai yra tokia situacija, kai per oro padavimo latakus pritraukiama vandens. Tada į variklį patenka vanduo ir tai vadinama hidrosmūgiu. Toks įvykis dažniausiai sugadina variklį – jis liaudiškai tariant užkala. Vanduo patenka į kuro sistemą, tada – į cilindrus, kuriems neleidžia susispausti. Ir tokiu atveju dažniausiai variklis visiškai sugenda“, – sako automobilių serviso tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Jei vanduo į variklį ir nepateks, jis gali sugadinti kitas sistemas. Ypač – elektrines.

„Vanduo nėra sveika nė vienai automobilio sistemai. Automobilio apčioje yra generatorius, visi diržai. Elektrinėm dalim, kaip generatorius, vanduo yra kaip peilis. Elektrinės dalys tiesiog užsitrumpins. Todėl labai svarbu apsaugos, kurios saugo nuo vandens ir nešvarumų. Aišku, nekalbame apie tai, jei automobilis važuos labai giliai. Sušlapus jungtims jos oksiduojasi, dingsta normalus kontaktas, automobilis neužsiveda. Gali būti labai daug įvairių bėdų“, – sako V. Paškauskas.

Iš JAV į Lietuvą neretai atkeliauja skendusios mašinos. Anot specialisto, tokiu atveju norint tinkamai pašalinti problemą tiesiog tenka senus laidus mesti lauk ir tiesti naujus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)