Pirmiausiai, atidarant pirmąją parduotuvę verslininkai galvoja apie tinkamą prekių asortimentą, parduotuvės fizinę vietą, reikalingą kolektyvą, finansinių procesų valdymą, tiekėjus. Tačiau daugelis pradedančiųjų verslininkų praleidžia pro akis vieną svarbiausių kliento įtraukimo veiksnių – parduotuvės interjerą bei išplanavimą, rašoma pranešime spaudai.

Lokacijos vieta – sėkmės garantas

Net jei atrodo, kad radote savo parduotuvei svajonių vietą, neskubėkite į ją keltis, visko neapžiūrėję. Tiek senuose senamiesčio pastatuose, tiek naujuose prekybos centruose gali kilti problemų dėl vėdinimo sistemų, apšvietimo, drėkstančių ar pelijančių sienų.

„Didelė klaida prieš atidarant parduotuvę būtų neįvertinti lokacijos vietos ir potencialių klientų. Pavyzdžiui, senųjų daugiabučių rajonuose esančiuose parduotuvėse bus daugiau vyresnio amžiaus pirkėjų, o naujų namų rajonuose – jaunų šeimų su mažais vaikais: nuo gyvenamo rajono priklausys pirkėjų poreikiai“, - teigia parduotuvių įrengimu užsiimančios įmonės „ITAB Novena“ pardavimų vadovas Osvaldas Dabravolskas.

Kai pirkėjų įpročiai skirtingi, reikia mažinti arba didinti tam tikrų prekių skyrius, keisti kasų skaičių. Jaunų šeimų pirkinių krepšeliai paprastai – didesni, nes jie apsiperka rečiau nei vyresni žmonės, kurie linkę pirkti po mažiau, bet kone kasdien.

O. Dabravolsko teigimu, būtent todėl patartina kruopščiai išstudijuoti rajono, kuriame planuojama įsikurti, gyventojų apsipirkimo įpročius tam, kad būtų galima kuo geriau juos patenkinti.

Maisto ir ne maisto parduotuvių įrengimas - skiriasi

Prekybinė įranga, apimanti visa, kas reikalinga parduotuvei įrengti, pavyzdžiui, lentynas, stelažus, kasas, praėjimo vartelius, apšvietimą, parenkama atsižvelgiant į tai, ar parduotuvė bus maisto, ar – ne maisto prekių.

„Išsirinkus patalpas, laikas galvoti apie parduotuvės įrangą. Maisto ir ne maisto parduotuvių įrengimas skiriasi nevienoda įranga. Drabužių parduotuvėse paprastai dominuoja medis, plastikas, stiklas, pati įranga yra lengvesnė. Maisto ar statybinių prekių parduotuvėse, kuriose lentynos pilnos sunkių prekių, būtina užtikrinti pirkėjų bei personalo saugumą bei parinkti reikalaujamas apkrovas galinčią atlaikyti įrangą“, - teigia specialistas.

Drabužių parduotuvės pasižymi tuo, kad kiekvienai prekei skiriamas nemažas dėmesys. Ypač svarbu – naujovės: jei pasirodo naujas drabužis, nauja kolekcija, pastarajai reikalinga speciali vieta parduotuvėje ir galimybė eksponuoti atskirai.

Parduotuvės vitrina – vizitinė kortelė

O. Dabravolskas atkreipia dėmesį ir į tai, kad kartais pamirštama skirti dėmesio parduotuvės vitrinai, kuri – it vizitinė kortelė yra klientų sudominimo įrankis. Įžengus į parduotuvę, žvilgsnis visų pirma aprėpia bendrą erdvę, bandant susiorientuoti: jei trūksta aiškaus prekių išsidėstymo, o tarp lentynų – sunku prasibrauti, tai gali tiesiogiai atsiliepti parduotuvės apyvartai. Svarbu, kad net ir mažos kvadratūros parduotuvė atrodytų pakankamai erdvi, neklaidi, tarp lentynų netrūktų vietos prekių apžiūrėjimui.

„Vidutinio dydžio parduotuvėje įprastas atstumas tarp lentynų – 150-170 cm. Pastarasis apskaičiuojamas pagal tai, ar tarp lentynų eilių galėtų prasilenkti du pirkėjai su vežimėliais. Didesnėse parduotuvėse praėjimai – platesni, tačiau didesni ir prekių vežimėliai. Tuo tarpu mažesnėse parduotuvėse kur pirkinių krepšelis mažas, vežimėliai būtų bereikalinga investicija, kuri dar ir apsunkintų srautų judėjimą“, - aiškina ekspertas.

Apšvietimas padeda išryškinti geriausias prekių savybes

Įvertinę savo prekių asortimentą, lokacijos vietą ir pasirinkus vitriną bei stelažus, lieka neatsakytas parduotuvės apšvietimo klausimas. Teisingi apšvietimo sprendimai lemia, kad lentynose neperkaista kosmetika, noksta vaisiai, prekės apsaugomos nuo nublukimo.

Parduotuvėse apšviečiant daržoves ir vaisius, tai dažniausiai daroma pasitelkiant aukštą spalvų atkūrimo indeksą turinčius šviestuvus, kurie puikiai perduoda tikrąją produkto spalvą bei faktūrą, artimą saulės spindulių spektrui. Bendras apšvietimo ryškumas parduotuvėje gali būti iki 3 kartų didesnis negu ryškiausia darbo zona namų virtuvėje.

Apibendrinant, visgi kiekvieną kartą įrengiant parduotuvę reikia kreipti dėmesį į tai, ko reikia rinkai bei konkrečiai parduotuvei pagal joje esančias prekes, kokią žinutę ji komunikuos ir kaip norės pasirodyti pirkėjams: kaip pigiausia, kokybiškiausia, šviežiausia ar dar kitokia parduotuvė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)