Juokiasi ir trypia kojomis jie ne veltui. Jauni, daugiau uždirbantys, socialiniuose tinkluose susigaudantys ir ten sėkmingai gyvenantys juokiasi iš to, kad yra žmonių, kurie laukia kelias valandas eilėje prie pigių prekių parduotuvės, šviečiant saulei, darbo metu, kad galėtų išleisti pinigus. Jiems tai yra nesuvokiama. Nes jie niekada negyveno nepritekliuje. Jie nesupranta, kas yra nepriteklius, deficitas, ribotas prekių kiekis ir t.t. Jie atsakingai vartoja, dažnai nemato kainų, nes jos niekada jiems nesikandžioja.

Maistas ir visokie kitokie vartotojiški vėjai niekada neperlipa 50 proc. jų pajamų ribos. Bare už mažą bokalą jie moka penkis eurus, bet kainą žino tik barmenas, nes jaunuolis kainos net neklausė ir nevertino. Jie netarnauja akcijinėms prekėms, automobiliui, butui ar bandos jausmui. Dėl to mūsų bananus pirkusi Lietuvos grupė jų labai nemėgsta, vadina juos visaip ir kalbos bendros tarp jų nėra. Na, jūs supratot.

Tai ok, dabar apie bananinę grupę. Tai, mano manymu, dažniausiai yra vyresni žmonės arba jauni žmonės, kurie nuosekliai išauklėti pagal vyresnius žmones ir tapo jaunais pensininkais liūdnais veidais. Jie mėgsta protestuoti, piktintis, juos lengva išprovokuoti, jie tikrai gyveno nepritekliuje (arba apie jį klausėsi visą savo gyvenimą) ir jie turi nekontroliuojamus refleksus, išugdytus dar Sovietų sąjungoje. Taip pat jie, mano galva, nė karto nėra atsivertę jokio vadovėlio, kuris susijęs su ekonomika arba politika ir dar svarbiau – jie 100 proc. įsitikinę, kad to nereikia. Būtent todėl jie yra labai nuspėjami, jais labai lengva manipuliuoti, todėl ir stebime, kaip tarptautinė kompanija, matyt, suvokusi apie šią visuomenės dalį, pasielgė lygiai taip, kaip turėjo, ir gavo net daugiau, nei tikėjosi. Sabas, bananai ir daug banalios reklamos. Klasika.

Ir čia ir gimė priešprieša. Prasidėjo patyčios, tada prasidėjo gynimas arba savigyna ir visa tai verda klausime „Ar šis konfliktas išvis turi prasmę?“.

Ir čia aš jums noriu labai paprastai paaiškinti. Taip, prasmė konflikto yra. Žalias, visko pertekęs jaunimas turi suprasti, kad bus kokių tik nori žmonių su kokiomis tik nori nuomonėmis ir reikės susitaikyti net su „Lidlui“ statomomis koplyčiomis, jei taip kažkas sugalvos. Tyčiotis iš žmonių, kurie yra sugadinti sunkios okupacinės praeities, mano akimis, yra tamsūs liūdni, o tas „Lidlo“ atidarymas jiems realiai yra penkmečio įvykis, yra tiesiog neatsakinga ir arogantiška. Ir neduoda jokios naudos, nes tie žmonės niekada jūsų nepaklausys, niekada nepadarys išvadų ir niekada nesupras, kaip lengvai juos galima išdūrti.

O bananus pirkusiai visuomenės daliai žinutė yra tokia – jaunimas nesupranta jūsų praeities kompleksų. Viskas per daug smarkiai pasikeitė. Pabandykite suvokti, kad pasaulis nebe toks, bananai nesupus, ekonomika nebe planinė ir niekada tokia nebebus, o jūs kai kam atrodote juokingai ir liūdnai. Na, panašiai, kaip negudrus girtuoklis, parkritęs ant ledo ir nesugebantis atsistoti. Dar juokingiau yra tai, kad jūs nieko nelaimėjote, nieko neaplenkėte, nieko ypatingo nenuveikėte. Jūs tiesiog gaišote savo laiką, kad galėtumėte atiduoti pinigus naujam verslui, su kaupu grąžindami verslo investiciją į reklamą jums.

Ir jei šis konfliktas ir turi prasmę, tai tik padėti mums visiems suvokti, kad privalome judėti pirmyn, atsisakyti savo praeities kompleksų bei randų, bet tai privalome daryti su pagarba, supratingumu ir abipusiu palaikymu.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Praėjusį ketvirtadienį duris pirkėjams atvėrė naujo prekybos centro Lietuvoje – „Lidl“ – parduotuvės. Jau pirmąją valandą parduotuvės buvo apgultos žmonių – dešimtys jų stovėjo eilėje dar iki atidarymo, o vėliau apžiūrinėjo, ką „Lidl“ Lietuvoje gali pasiūlyti pirkėjams. Taip pat apsilankėte parduotuvėje? Prašome jūsų įvertinti kainas!

O gal nesilankėte šios parduotuvės atidaryme ir jums nesuprantamas didelis dėmesys naujam žaidėjui prekybos rinkoje? Pasidalykite savo nuomone!

Tai galite daryti spausdami pilką mygtuką čia arba siųsdami laiškus pilieciai@delfi.lt su prierašu „Lidl“.