Remiantis portalo „focus2move“ duomenimis, per pirmus tris šių metų mėnesius Europoje parduota 534 tūkst. 60 naujų folksvagenų. Ir nors, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, „Volkswagen“ modelių pardavimo mastas sumenko 1,8 proc., antroje vietoje likusią „Ford“ markę vokiečiai lenkia smarkiai – jie pardavė 160 tūkst. naujų automobilių daugiau už amerikiečių koncerną.

Ir dar įdomu, jog toks milžiniškas skirtumas susidarė nepaisant to, jog „Ford“ pardavimas per minėtą laikotarpį išaugo 5,4 proc. Kaip, beje, ir kitų pirmojo dešimtuko narių. Išskyrus 10-oje vietoje likusią „Citroen“ markę, kurios modelius šiemet rinkosi 0,7 proc. pirkėjų mažiau nei pernai.

Grįžtant prie „Volkswagen“ reikalų reikia pažymėti, kad šio prekės ženklo pavadinimas ir toliau mirga pernai kilusio skandalo kontekste – nuo pat to laiko, kai JAV aplinkos apsaugos agentūra EPA apkaltino bendrovę tuo, jog dyzeliniais varikliais varomuose jos modeliuose įdiegta programinė įranga, leidžianti testavimo metu nuslėpti realius duomenis apie teršalų emisijas.

Paskutinė naujiena tokia – Norvegijos nepriklausomas turto fondas, didžiausias pasaulyje, planuoja imtis teisinių priemonių prieš „Volkswagen“ dėl emisijų skandalo. „Norges Bank Investment Management“ (NBIM) yra vienas didžiausių bendrovės investuotojų.

„Mūsų, kaip investuotojo, atsakomybė – apsaugoti fondo turimą „Volkswagen“ dalį“, – pranešė NBIM atstovai.

Kiek anksčiau, balandį, Vokietijos koncernas susitarė su JAV valdžia dėl dalies dyzelinių automobilių išpirkimo: koncernas pasiūlė išpirkti beveik 500 tūkst. modelių, kuriuose buvo įdiegta minėta programinė įranga. Be to, pranešta, kad vokiečiai ketina automobilių savininkams JAV išmokėti 5000 dolerių kompensacijas.

Programinė įranga, galinti klastoti taršos testų rezultatus, buvo įmontuota maždaug 11 mln. dyzelinių „Volkswagen“ automobilių visame pasaulyje. Koncerno grynieji nuostoliai 2015 m. siekė 5,5 mlrd. eurų, ir jis atidėjo apie 16,2 mlrd. eurų ieškiniams, susijusiems su „dyzeliniu skandalu“, padengti.

Paklausiausios markės Europoje 2016 m. I ketvirtį (parduotų automobilių skaičius ir pokytis, palyginti su 2015 m. I ketvirčiu):

1. „Volkswagen“ – 534 060, -1,8 proc.)
2. „Ford“ – 370 587 (+5,4 proc.)
3. „Renault“ – 368 209 (+5,8 proc.)
4. „Opel“ – 296 286 (+7,8 proc.)
5. „Peugeot“ – 287 977 (+5,2 proc.)
6. „Fiat“ – 255 287 (+10,4 proc.)
7. „Mercedes-Benz“ – 248 011 (+7,3 proc.)
8. „Audi“ – 224 209 (+10,8 proc.)
9. BMW – 217 629 (+11,0 proc.)
10. „Citroen“ – 201 935 (-0,7 proc.).