Būtent su kondicionieriais susijusios problemos pačios dažniausios vasarą. Kita padažnėjanti problema – stabdžiai.

Didesni greičiai – didesnė apkrova

Vasarą natūraliai važiuojame didesniais greičiais. Tą, tarkime magistralėse, leidžia ir KET. Automatiškai didesnė apkrova tenka stabdžiams.

Žmonės dažniau važiuoja didesnius atstumus – į atostogų vietas ir panašiai, todėl prasideda problemos su stabdžiais. Daugėja darbų susijusių su stabdžiais. Žmonės keičia stabdžių diskus, po žiemos išlenda stabdžių „mušimas“. Žiemą greičiai mažesni, o vasarą padidėjus greičiui žmonės pajaučia tas problemas“, – sako automobilių serviso tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Freonas negali baigtis

Atšilus orams vis dažniau jungiame kondicionierius. Dažniausiai tik kilus poreikiui žmonės susirūpina dėl neveikiančios sistemos.

„Kondicionieriai ir šaldymas nėra aktualūs žiemos sezono metu. Tačiau šis klausimas labai aktualus vasarą, kuomet oro temperatūra kyla. Pagrindinis sezoninis darbas yra susijęs būtent su kondicionieriais“, – sako V. Paškauskas.

Turbūt visi žino, kad kondicionavimo sistema pildoma freonu. Šis pavadinimas kilo iš lotynų kalbos žodžio „frigor“, reiškiančio „šaltį“. Freonai arba chloro fluoro angliavandeniliai – tai bespalvės dujos arba skysčiai, neturintys kvapo ir lengvai tirpstantys organiniuose tirpaluose ir aliejuose, tačiau netirpstantys vandenyje. Tačiau ne tik freonas užpildo šaldymo sistemą.

„Į kondicionavimo sistemą pilasi ne tik freonas, bet ir tepalas. Tai jei sistema visiškai tuščia, o bendras diržas suka siurblį, tai gali jį sugadinti. Būna, kad žmogus užsipildo freoną, tačiau kondicionierius vis tiek neveikia, nes jau reikia keisti siurblį. Priklauso nuo konstrukcijos, bet diržas dažniausiai būna bendras – eina per variklio veleną, suka generatorių. Nors kondicionierius ir neįjungtas, siurblys sukasi“, – sako V. Paškauskas.

Dažnai galima išgirsti vairuotojus sakant, kad kondicionavimo sistema neveikia dėl pasibaigusio freono. Tačiau ši frazė nėra tiksli, nes freonas, jei sistema tvarkinga, negali baigtis ar dingti.

„Jei sistema tvarkinga, freonas negali dingti. Tai ne benzinas, jis nesudega ir niekaip kitaip šiaip sau nedingsta. Taip, po ilgo laiko jį reikia keisti, nes jis keičia savybes. Tačiau dingti ar baigtis jis negali. Jis sensta ir jį reikia keisti kas kelerius metus – senas sutraukiamas ir užpildomas nauju. Seno freono efektyvumas mažėja, bet sistemoje jis nesibaigia“, – sako V. Paškauskas.

Priklausomai nuo automobilio dydžio freono kiekis automobiliuose skiriasi.

„Mažesėse mašinoje pildoma nuo 500 g freono, o tarkime 5 klasės BMW pildoma dukart daugiau – apie 1 kg freono“, – sako V. Paškauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)