Planuojama, kad ateityje naujai steigiama įmonė valdys modernų „Boeing 737“ ir „Airbus A320“ lėktuvų parką, kurio vertė – iki 900 mln. JAV dolerių.

„Šiuo metu Kinija, kartu su kitomis Azijos valstybėmis, yra pagrindinis pasaulinės aviacijos variklis. Kasmet šiame regione steigiamos naujos oro linijos ir atidaromi modernūs oro uostai, o bendras keleivių ir krovinių oro pervežimo augimas šiuo metu yra beveik dvigubai spartesnis už Europos ir Šiaurės Amerikos vidurkį.

Tad nieko nuostabaus, kad per artimiausius 15 metų vien Kinijos oro vežėjams prireiks daugiau nei 4000 naujų lėktuvų“, – pranešime spaudai Azijos rinkos potencialą komentuoja Tadas Goberis, „AviaAM Leasing“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.

Pasak pranešimo, bendros lietuvių ir kinų įmonės veikla bus orientuota į naujų ir prieš tai jau eksploatuotų „Boeing 737 Next Generation“ ir „Airbus A320“ lėktuvų trumpalaikę ir ilgalaikę nuomą. Kontrolinis įmonės akcijų paketas – 51 % – priklausys „AviaAM Leasing“, likusią dalį valdys Kinijos „HNCA“.

„Esame sukaupę nemažai patirties ir žinių orlaivių valdymo srityje bei palaikome santykius su oro linijomis visose pasaulio regionuose. Ši patirtis leis bendrai įmonei sėkmingai užsitarnauti Kinijos ir kitų Azijos valstybių oro vežėjų pasitikėjimą. Tuo tarpu mūsų partneris, bendrovė „HNCA“, gali pasigirti puikiais santykiais su Kinijos investuotojais ir bankais, o tai padės užtikrinti, kad palankiausias bendros įmonės finansavimo sąlygas“, – teigia T. Goberis.

Auganti pasaulinė paklausa lėktuvų nuomai

Šiandien visame pasaulyje skraido per 20 000 komercinių lėktuvų. „Boeing“ ir „Airbus“ lėktuvų gamintojai prognozuoja, kad per artimiausius 20 metų prireiks papildomų 38 tūkst. orlaivių, kurių bendra vertė sieks 5,5 trilijonus JAV dolerių.

Atsižvelgiant į tai, kad vieno naujo lėktuvo kaina svyruoja nuo 50 iki kelių šimtų milijonų JAV dolerių, priklausomai nuo modelio, jau šiandien virš 40 proc. oro linijų eksploatuojamų orlaivių yra naudojami pagal lizingo sutartis.

Tadas Goberis

„Ne paslaptis, kad daugelis oro linijų veikia balansuodamos ant pelno ir nuostolių ribos ir todėl neišgali įsigyti lėktuvų iš nuosavų lėšų.

Be to, kai kuriems vežėjams papildomas vienas kitas lėktuvas reikalingas tik vasaros sezonui arba šventiniam laikotarpiui (pavyzdžiui, Kalėdų ir Naujųjų metų periodu). Pirkti papildomą lėktuvą trumpalaikiam naudojimui neapsimoka, todėl vis daugiau oro vežėjų pasinaudoja orlaivių nuoma. Taigi, paklausa tokioms paslaugoms auga visame pasaulyje, bet daugiausiai – Azijoje“, – aiškina Tadas Goberis.

Pasak pranešimo, 2015 m. rugpjūčio 24 dieną užfiksuotas didžiausias vertybinių popierių rinkos nuosmukis per pastaruosius 7 metus. Tądien Kinijos akcijų rinka smuktelėjo maždaug 8,5 proc. Šis ir kiti panašūs įvykiai privertė Azijos investuotojus ieškoti naujų, saugesnių investicijų objektų. Vienas tokių – orlaiviai.

Praktiškai visi stambūs sandoriai aviacijos rinkoje yra vykdomi JAV doleriais, todėl investuotojai yra apsaugoti nuo vietinių valiutų kursų svyravimo. Pats orlaivis, kaip investicijų objektas, taip pat yra universalus – jeigu paklausa vienoje valstybėje sumažėja, lėktuvą galima be vargo pasiūlyti kitoje šalyje arba regione.

Galiausiai, lėktuvas – tai ilgalaikė investicija, kuri, jeigu tinkamai prižiūrima, leidžia efektyviai išnaudoti ganėtinai didelį kapitalą ir atnešti iki 10-12 proc. grąžos.

DELFI primena, kad „AviaAM“ priklauso verslininko Gedimino Žiemelio tiesiogiai arba netiesiogiai valdomai įmonių grupei.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (114)