Jei biure pasirodysite vėlai ar būsite įsiurbtas į perpildytą elektroninių laiškų dėžutę, jums bus sunku susikaupti likusios dienos darbams.

Svetainė independent.co.uk atliko tyrimą ir nustatė 10 labiausiai paplitusių spąstų, į kuriuos galite patekti per pirmąsias 10 darbo dienos minučių. Sužinokite, kaip jų išvengti ir nusiteikti produktyviam darbui.

1. Vėlyva darbo pradžia

Neseniai atliktas tyrimas, aprašytas „The Huffington Post“, parodė, kad vėlai darbovietėje pasirodančius darbuotojus darbdaviai laiko ne tokiais sąžiningais ir prasčiau vertina jų darbą – net jie šie darbuotojai vėliau baigia darbą. Tai nesąžininga, bet tokia realybė. Taigi pasistenkite biure pasirodyti kuo anksčiau.

2. Nesisveikinimas su kolegomis

Galite maloniai nuteikti aplinkinius ir pats pasijusti geriau, jei skirsite kelias minutes pasisveikinimui su kolegomis.

Jei esate vadovas ir nepasakysite savo komandai „Labas rytas“, žmogiškų įgūdžių stoka gali pakirsti jūsų technines kompetencijas, teigia darbo santykių ekspertė Lynn Taylor, parašiusi knygą „Tame Your Terrible Office Tyrant: How to Manage Childish Boss Behavior and Thrive in Your Job“ („Prisijaukink siaubingą biuro tironą: kaip pakęsti vaikišką viršininko elgesį ir visiems patikti darbovietėje“).

Net jei neužimate vadovaujančių pareigų, tyla iš jūsų lūpų prieš kolegas gali paversti jus ne itin patraukliu asmeniu.

3. Kavos gurkšnojimas

Jei nesate iš tų žmonių, kurie ką tik atsikėlę iš lovos susiverčia puodelį kavos, tuomet veikiausiai pasidarote šio gėrimo, kai tik ateinate į darbą. Tačiau tyrimai rodo, kad geriausias laikas gerti kavą būna po 9 val. 30 min.. Streso hormonas kortizolis, reguliuojantis energiją, paprastai išsiskiria nuo 8 iki 9 val. ryto. Jei kavą geriate būtent tokiu metu, organizmas pradeda gaminti mažiau kortizolio ir tampa labiau priklausomas nuo kofeino. Taigi kavą verčiau gerkite po 9 val. 30 min., kai kortizolio kiekis pradeda mažėti.

4. Bandymas atsakyti į kiekvieną elektroninį laišką

Kai tik įsitaisote biuro kėdėje, kyla pagunda nerti tiesiai į elektroninio pašto žinučių srautą, kuris atėjo per naktį.

Tačiau verslo lektorius ir knygos „You Can't Be Serious! Putting Humor to Work“ („Negalite būti rimtas! Kaip dirbti su humoru“) autorius Michaelas Kerras sako, kad per pirmąsias 10 darbo dienos minučių laiškus reikia tik greitai peržiūrėti ir atsirinkti tuos, kurie yra prioritetiniai. Taip galite pamatyti, ar yra kažkas skubaus, ir susidaryti planą, kaip atsakyti į laiškus vėliau.
„Elektroninio pašto tikrinimas yra viena iš tų užduočių, kuri sudaro įspūdį, jog atliekate svarbų darbą, nors iš tiesų nesiimate prioritetinių veiksmų ir leidžiate kitiems primesti jums darbotvarkę“, - sakė M. Kerras.

5. Darbo pradžia be darbotvarkės

L. Taylor pataria prieš darbo pradžią jau turėti idėją, kuria linkme kryps jūsų diena. Tai reiškia, kad turite pasižymėti svarbiausius darbus ir privalomas dienos užduotis ir nepamiršti peržiūrėti savo kalendoriaus.

Pasitikrinkite, ar turite suplanuotų renginių, ar turite pasirengti kokiam nors skambučiui ar konferencijai. Priešingu atveju galite būti užkluptas nemalonių siurprizų ir priverstas teisintis, kodėl nespėjote parengti projekto pasiūlymo.

6. Pirmenybė lengviausiems darbams

Tyrimai rodo, kad energija ir ryžtas bėgant dienai senka, todėl labai svarbu, kad sunkiausi darbai būtų pašalinti nuo kelio kiek įmanoma greičiau.

Kai kurie žmonės, remdamiesi Marko Twaino citata, tokią strategiją vadina „varlės valgymu“. „Pirmiausia ryte prarykite gyvą varlę ir tuomet visą likusią dieną jums nebegalės nutikti nieko blogesnio“, - rašė M. Twainas.

7. Keli darbai vienu metu

Kadangi iš ryto turite daug energijos, jums gali pasirodyti, kad vienu metu galite nudirbti milijoną skirtingų dalykų.

Tačiau tyrimai rodo, kad kelių darbų darymas vienu metu gali pakenkti jūsų pagrindinės užduoties rezultatams, todėl geriau vienu metu dirbkite tik vieną darbą. Jei darbo dieną pradėsite šokinėdamas tarp daugybės prioritetų, išeikvosite savo energiją, skirtą likusiai dienos daliai.

8. Pasidavimas neigiamoms mintims

Galbūt pakeliui į darbą jūsų vos nepartrenkė išsiblaškęs vairuotojas, o galbūt iš vakaro jūs susipykote su savo partneriu.

Neleiskite, kad šios neigiamos patirtys atitrauktų jus nuo darbų, kuriuos turite padaryti per šią dieną.

L. Taylor pataria atsiriboti nuo blogių minčių, dienos pradžioje tarsi sudedant mintis „į atskirą dėžutę“. Jei norėsite, galėsite permąstyti jas vėliau.

9. Dalyvavimas rytiniuose susirinkimuose

Rytiniai susirinkimai gali tapti tikru jūsų protinių išteklių švaistymu.

Pasak Lauros Vanderkam, parašiusios knygą „What the Most Successful People Do Before Breakfast“ („Ką iki pusryčių veikia žmonės, kuriems sekasi“), ankstyvi rytmečiai turi būti rezervuoti tokiems darbams, kuriems riekia protinio susitelkimo ir koncentracijos, pavyzdžiui, rašymui.
Jeigu jums reikia kalbėti per įmonės susirinkimą, stenkitės, kad jis vyktų daug energijos nereikalaujančiu metu, pavyzdžiui, popiet – jeigu jam tikrai nebūtina skirti daug protinės energijos.

10. Rutinos nesilaikymas

Mokslininkai sako, kad mūsų pažintiniai ištekliai yra riboti, todėl juos reikia naudoti išmintingai.

Jeigu darbo dienos pradžioje pradėsite blaškytis ir svarstyti, ar jums reikėtų ištuštinti savo elektroninio pašto dėžutę, ar pasidaryti kavos, ar imtis naujo projekto pasiūlymo, jums liks kur kas mažiau protinės energijos padirbėti su tuo projektu vėliau.

Rutinos laikymasis leidžia jūsų smegenims kurį laiką dirbti automatiškai ir taip tausoti energiją.
„Rutina iš esmės suteikia mums protinę laisvę mąstyti apie tai, kas iš tikrųjų yra svarbu. Taigi mums nereikia sukti galvos dėl kasdienių gyvenimo aspektų“, - „Chicago Tribune“ sakė Charlesas Duhiggas, knygos „The Power of Habit“ („Įpročio galia“) autorius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)