Kadangi „egzamino“ užduotys jau yra patalpintos NEC internetinėje svetainėje, manau būtų pravartu jas peržvelgti, prieš skaitant straipsnį (užduotis galite rasti čia)

Visų pirma, pradėsiu nuo šiandien perskaityto dešimtokės straipsnio apie 2016-ųjų metų matematikos PUPP (straipsnį galite rasti čia). Nenoriu nieko nei įžeisti, nei pernelyg kritikuoti, tačiau kaip galima sakyti, kad būnant klasės pirmūnu šios užduotys pasirodė sunkios? Pripažinkime, kad pažvelgus į pirmuosius vadinamojo egzamino uždavinius ima juokas, tiesa? Dešimtoje klasėje mūsų klausia elementariausių dalykų - nuo sudėties, daugybos, procentų skaičiavimo, iki to, kuris skaičius yra didesnis. O gal jie yra lygūs? Turėtume nepamiršti, kad to mes mokėmės pradinėse klasėse. Tai apie kokį sunkumą ar galimybę neišlaikyti mes kalbame?

Norėčiau sutikti su mintimi, kad uždavinių buvo mažokai, tačiau pateiksiu savus argumentus, kodėl taip manau. Aš asmeniškai šias užduotis išsprendžiau per kiek mažiau nei valandą, nors tam buvo duota dvigubai daugiau laiko (spėjau dar ir papiešti juodraštyje, kad neišeičiau iš egzamino per anksti, juk tuomet kyla šiokių tokių įtarimų apie sukčiavimą, nusirašinėjimą ir kt.). Spręsdama verčiau vis kitą puslapį ir laukiau, kada gi prasidės sunkioji dalis. Taip ir neradau tokio puslapio. Pasakysiu nelabai gražiai, bet spręsdama užduotis, jaučiausi kaip visiška bukaprotė ir vis galvojau, kodėl manęs klausia tokių elementarių dalykų?

Taip, pripažįstu, kad didelių problemų dėl matematikos niekuomet neturėjau, todėl ir neteko pernelyg ilgai kankintis prie testo. Tačiau ar neturėtų patikrinime būti užduočių, skirtų ir prasčiau, ir geriau besimokantiems?.. Žinoma, pasipils komentarai, kad bepigu man taip kalbėti, kai „kertu“ matematiką, tačiau tam aš pasiruošiau iš karto: prieš rašydama šį straipsnį paklausiau ir silpniau besimokančių bendraklasių, ką jie mano apie šį PUPP, kaip jaučiasi parašę ir pan. Nė vienas nepasakė, kad mano, kad neišlaikys. Ir vėlgi, priminsiu, pažiūrėkite į pirmąjį užduočių lapą. Taip pat norėčiau pridurti, kad tikrai nekiurksau per naktis prie knygų, o atvirkščiai - pati pripažįstu, kad mokslui skiriu kiek per mažai dėmesio dėl gan didelio kitų veiklų krūvio.

Antra vertus, anksčiau minėtame straipsnyje sakinys „tikiuosi, Švietimo ministerija džiaugsis, kai trečdalis Lietuvos dešimtokų neišlaikys“, atrodo lyg kaltinimas ŠMM, kad Lietuvos moksleiviai negali įdėti nė trupučio pastangų, kad bent jau išlaikytų egzaminą.

Tame pačiame straipsnyje minima, kad PUPP vyko per anksti, nespėjote pasiruošti, pabaigti kurso. Leiskite priminti, jog nebuvo NĖ VIENOS užduoties iš šių metų kurso. Jokių sinusų/kosinusų teorijų, kombinatorikos, tikimybių ir viso kito, taigi, negaliu suprasti, ko galima nespėti.

Apibendrindama norėčiau pasakyti, kad šiaip ar taip tai yra tik dešimtosios klasės egzaminas išbandyti save prieš tikruosius abitūros egzaminus. Gautas pažymys nieko nereikš vienuoliktoje klasėje (suprantama, nelabai gražiai atrodys dešimtosios klasės baigiamajame pažymėjime), tačiau jei tiek verksime ir kankinsimės dėl šio menko testuko, kaip išlaikysime tikruosius egzaminus, kurie jau ne už kalnų?..

Kaip sakė brazilų futbolininkas Pele, „Sėkmė nėra tik atsitiktinumas. Tai sunkus darbas, atkaklumas, mokymasis, pasiaukojimas ir svarbiausia - meilė tam, ką darai ar ką mokaisi daryti.“ Taigi, linkiu jums visiems išjungti bent trumpam savo socialinius tinklus, kuriuose, pripažinkime, praleidžiame daug laiko ir pasiimti į rankas vadovėlį, kad po dviejų metų netektų ir vėl išdėti NEC bei ŠMM į šuns dienas.

Su meile, dešimtokė

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Mokiniai, mokytojai, tėveliai, norite pasidalinti savo nuomone, paprieštarauti? Laukiame Jūsų minčių laukiame čia arba el.paštu pilieciai@delfi.lt.