Norint užsitikrinti, kad taip nenutiktų, reikia stengtis vengti šių 6 dalykų:

1. Orientacija tik į klientą, pamirštant konkurentus

Dauguma įmonių yra orientuotos į savo esamus ir potencialius klientus. Kurdamos komunikacijos planą jos koncentruojasi būtent į juos. Taigi, kas nutinka rinkoje? – atsiranda didelis kiekis įmonių, kurių produkcija mažai kuo skiriasi viena nuo kitos.

Itin svarbus aspektas versle – rinkos analizė. Didžiausią tikimybę susilaukti pasisekimo turi ne tie asmenys, kurie gali pasiūlyti geresnį produktą, bet tie, kurių produkcija išsiskiria iš kitų.

2. Nenusibrėžti tikslai

Kuomet aiškiai nežinomi tikslai, ką būtent norima pasakyti komunikacijos kampanija, ji praranda savo vertę ir efektyvumą. Prieš pristatant prekinį ženklą visuomenei, atsakykite sau į klausimus – kokia yra Jūsų rinka ir kaip apibūdintumėte savo produkto išskirtinumą trimis žodžiais? Tai padės pasirinkti tikslingą komunikaciją, geriausiai atspindinčią norimą produkto poziciją.

3. Pirmenybė pavadinimo kūrimui

Pavadinimo kūrimas, kuomet nėra aiškiai žinoma, kokią žinutę jis turi perteikti, yra bevaisis. Toks pavadinimas niekuomet negalės varžytis su rinkos lyderiais. Norint sukurti stiprų prekinį ženklą, iš pradžių reikia paruošti reklamos strategiją. Komunikacijos planas padės sukurti istoriją, prekinis ženklas leis ją įtvirtinti. Siekiant sukurti stiprų pozicionavimą, abu šie aspektai privalo veikti kartu ir papildyti vienas kitą.

4. Nepakankamas dėmesys atvaizdo kūrimui

Dar vienas svarbus dalykas, padidinantis prekinio ženklo atpažįstamumą, yra atvaizdas. Kaip ir pavadinimą taip ir atvaizdą galima susieti su tam tikra emocija arba savybėmis, kurias norima pabrėžti. Daugybė visame pasaulyje žinomų prekinių ženklų, tokių kaip „Coca cola“, „Apple“ ir kt., buvo sukurti pasitelkiant vizualizaciją.

Prieš pristatant naują prekę arba paslaugą, verslininkai turėtų surasti atvaizdą, kuris padėtų sustiprinti komunikacijos strategiją. Dažnai nutinka taip, kad ieškant geros vizualizacijos tenka pakoreguoti komunikacijos strategiją arba net pakeisti prekinį ženklą.

5. Greitas rezultatas

Koncentracija į staigų rezultatą nuveda prie netinkamų sprendimų, kuomet didelės sumos pinigų yra išleidžiamos reklamos priemonėms. Pasiekti geriausią rezultatą, pristatant prekinį ženklą visuomenei, gali viešieji ryšiai. Pradžioje yra itin svarbi komunikacija, kuri padeda sukurti tinkamą klimatą ir gerus santykius su esamais ir potencialiais klientais. Reklamą reikėtų naudoti tik tuomet, kai prekinis ženklas įsitvirtina rinkoje.

Tačiau dirbant su komunikacijos kampanija, reikia paskirti jai ne tik tam tikrą finansinį biudžetą, bet ir laiko rezervą.

6. Skirtingos produktų grupės po tuo pačiu prekės ženklu

Verslininkams reikėtų gerai apsvarstyti savo galimybes prieš išskaidant prekinį ženklą į daugybę skirtingų produkto/paslaugos linijų. Dažniausiai jie turėtų daryti priešingai – susiaurinti savo regos lauką ir susikoncentruoti į dabartinio produkto tobulinimą. Bet šį procesą gali nulemti ir susiklosčiusios aplinkybės.

„Prekinio ženklo išskaidymo į skirtingas produktų grupes negalėčiau vertinti vienareikšmiškai, kadangi viskas priklauso nuo to, kokią naudą tai gali atnešti. Tačiau atsiranda ir didesnis rizikos faktorius, nes prekės ženklo gyvavimas tiesiogiai priklauso nuo pačio produkto teigiamų bei neigiamų savybių. Kartu „žaidžia“ ir logikos aspektas, pavyzdžių tam toli ieškoti nereikia, užtenka nukeliauti į Trakus ir aplankyti Senąją kibininę.

Logiškiausias šio prekės ženklo tęsinys yra „Senoji kibininė Kibin drive“, tačiau dar yra „Senoji kibininė pica“. Aišku, pastatai šalimais, bet kibinai ir pica yra du skirtingi dalykai, bent gerai, kad abu karšti ir valgomi vietoje, tačiau vis dėlto darosi keista. Kyla klausimas – ar nebūtų geresni finansiniai rezultatai, jei pasirinktas pavadinimas labiau atspindėtų picerijos savybes. Galbūt toks prekės ženklas būtų pritraukęs naujus vartotojus – lietuviškos picos mėgėjus.

Mano patarimas Lietuvoje veikiančioms ar dar tik besisteigiančioms smulkiojo verslo bei vidutinėms įmonėms – sukurkite vieną tvirtą prekės ženklą, o tada jau žiūrėkite, ar tai gali vykti toliau,“ – sako nemokamasadresas.lt steigėjas ir verslo ir rinkodaros sistemų kūrimo ekspertas Romualdas Mačiulis.

Remtasi entrepreneur.com ir „63 Wire Marketing“ medžiaga