Prieš mėnesį vykusioje spaudos konferencijoje apie per pirmuosius darbo savivaldybėje metus Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius žadėjo, kad dar šiemet Vilniaus viešojo transporto sistemoje turėtų atsirasti privatus vežėjas.

„Paskelbtas privataus vežėjo konkursas, gegužės 16 dieną bus atplėšiami vokai ir per dešimt mėnesių nuo sutarties pasirašymo į Vilniaus transporto sistemą įsilies šimtas naujų autobusų, kas pakels sistemą į naują lygį“, – žurnalistams sakė jis.

Tačiau po įtarimų, kad minėto konkurso sąlygos gali būti parengtos neskaidriai – taip, kad jame galėtų dalyvauti tik stambūs vežėjai, Vilniaus apygardos teismas patenkino įmonės „Edineras“ prašymą ir pritaikė laikinąsias apsaugos priemones, jį sustabdydamas.

DELFI turimoje teismo nutartyje nurodoma, kad konkurse numatytų paslaugų pirkimas nėra susijęs su pačių svarbiausių visuomenės poreikių užtikrinimu, todėl negalima konstatuoti, jog egzistuoja viešasis interesas.

Linas Kvedaravičius

Antradienį L. Kvedaravičius negalėjo nurodyti, kada dabar galima būtų planuoti vokų atplėšimą.

Pertekliniai reikalavimai

Konkurso sąlygose nurodoma, kad jame dalyvauti norinčio vežėjo vidutinės metinės pajamos iš keleivių vežimo per pastaruosius 3 finansinius metus turi būti ne mažesnės kaip 5,8 mln. eurų pirmai pirkimo daliai ir 6,1 mln. eurų – antrajai.

Pirkimas suskirstytas į dvi dalis, kur pirmajai nurodytas 43, o antrajai – 52 transporto priemonių reikalavimas, kurios turės atitinkamai aptarnauti 4 ir 17 maršrutų.

Dėl šių reikalavimų Vilniaus miesto vežėjų asociacija (VMVA) pateikė pretenzijas Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) ir Konkurencijos tarybai.

Asociacijos prezidentas Saulius Matulionis DELFI komentavo, kad jų manymu, šie reikalavimai yra pertekliniai.

Saulius Matulionis

„Ganėtinai sudėtinga privatiems vežėjams, kurie prieš 3 metus buvo išstumti iš keleivių pervežimo rinkos Vilniaus mieste, turėti tokias apyvartas“, – kalbėjo jis.

Pašnekovas taip pat teigė, kad jeigu konkurso dalys būtų suskaidytos į smulkesnes dalis, asociacijos nariai tikrai jame dalyvautų.

„Vežėjas, kuris turi 3 ar 4 transporto priemones, galėtų sėkmingai dalyvauti mažesniame pakete“, – dėstė S. Matulionis.

Jis taip pat pažymėjo, kad 43 ir 52 transporto priemonių reikalavimas mažiesiems yra sunkiai įkandamas – jį įveikti gali tik kelios Lietuvoje veikiančios įmonės. Tiesa, konkurse gali dalyvauti ir kitų šalių vežėjai.

Būtų ekonomiškai nenaudinga

Savo ruožtu savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė teigė, kad konkursą skaidyti į smulkesnes dalis būtų ekonomiškai nenaudinga.

„Į paketus įtraukti maršrutai buvo išskaidyti pagal juos aptarnaujančių transporto priemonių talpas. Skirtingos talpos transporto priemonės išskaidytos į skirtingus paketus: pirmojo paketo maršrutuose dirbtų didelės talpos – triašiai autobusai, kurie aptarnautų maršrutus vakarinėje miesto dalyje. antrojo paketo maršrutuose, kurie daugumoje yra privežamieji, dirbtų „midi“ talpos autobusai“, – pirmadienį DELFI komentavo ji.

Modesta Gusarovienė

M. Gusarovienė atsakė ir į dar vieną VMVA kilusį klausimą dėl konkurso sąlygų. Jose numatyta, kad vežėjo nuostoliai, patirti vežant keleivius, būtų kompensuojami iš savivaldybės biudžeto.

„Pagal galiojančius teisės aktus savivaldybės turi pareigą kompensuoti nuostolius. Kiekvienais metais Vilniaus miesto savivaldybė planuodama ateinančių metų biudžetą, numato reikalingas lėšas nuostoliams kompensuoti pagal iš anksto pateiktą poreikį. Planuojama, kad privatus vežėjas savo veiklą pradės 2017 metais, o 2017 metų biudžetas bus pradėtas planuoti jau 2016 metų antrąjį pusmetį“, – kalbėjo ji.

Turi teisę

Po VMVA kreipimosi VPT įpareigojo savivaldybę pateikti išsamius, argumentuotus paaiškinimus dėl visų asociacijos išvardintų aplinkybių.

„Taip pat, prašome pateikti kiekvieno specialiojo kvalifikacijos reikalavimo pagrindimą“, – rašoma DELFI gautame dokumente.

Kiek vėliau VPT nurodė, kad atliks Vežėjų parinkimo keleivių vežimui vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Vilniaus mieste pirkimo vertinimo išvadas, tačiau kol kas jų dar nėra.

Savo ruožtu Vilniaus miesto savivaldybės Teisės departamento direktoriaus pavaduotoja Dovilė Veličkaitė nurodė, kad reikalavimai pirkime parengti vadovaujantis Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo metodinių rekomendacijų nuostatomis.

„Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – vidutinės metinės pajamos tos veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, 1,5 karto didesnė už pirkimo objekto (pasiūlymo) vertę, – pirmadienį DELFI sakė ji. – Perkančioji organizacija turi diskrecijos teisę nustatyti kvalifikacinius reikalavimus.“

Savivaldybė jau apskundė Vilniaus apygardos teismo sprendimą, kuriuo buvo sustabdytas jos paskelbtas konkursas, Lietuvos apeliaciniam teismui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (91)