Lietuviai garsėja kaip vokiškų dyzelinių automobilių gerbėjai, tačiau specialistai pastebi po truputį stiprėjančias naujas tendencijas – populiarėja benzininiai automobiliai, o pripažinimą išsikovoja ne tik vokiečių gaminiai.

Perkančiuosius automobilį už bet kokią sumą galima skirstyti į dvi dalis. Ką rinktis – senesnį vokišką ar naujesnį ir mažiau nuvažiavusį kitos markės automobilį? Atsakymas priklauso tik nuo pačio kliento.

Pirma kategorija: 1000-2000 eurų

Rankose turite 2 tūkst. eurų tad kokį automobilį pasirinkti?

Galima rinktis 2000 metų gamybos trečios klasės BMW „dyzeliuką“ arba panašių metų „Audi A6“. Pinigų pakaks ir 2008 metų benzininams „Nissan Micra“. Taigi pagrindinis klausimas senas vokiškas ar naujesnis kitų šalių gamintojų.

„Pirkėjus galima skirstyti į dvi kategorijas. Tie, kurie perka aukštesnės klasės, bet senesius automobilius – „Mercedes“, BMW.

Kita grupė žmonių perka kompaktinės klasės automobilius, bet naujesnius. Už tokią kainą galima įpirkti 2001-2002 metų gamybos penktos klasės BMW arba už tuos pačius pinigus 2006 metų „Kia Cee'd“. Tai labai individualus dalykas“, – sako „BRC Auto“ Vilniaus lengvųjų automobilių skyriaus vadovas Žilvinas Veiverys.

„Tai tokie žmonės, kuriems brangesnės mašinos neleidžia įsigyti pajamos arba kuriam reikia automobilio tik tam momentui. Jei neblogas automobilis, tai jį nuperka ir didesnes pajamas turintys žmonės – visi nori pigaus.

Kalbant apie turgų, tai už 1 tūkst. eurų nelabai ką rastite. Apie 2 tūkst. eurų kainuos automobilis, kuris jau greičiausiai buvo eksploatuotas Lietuvoje. Ir, aišku, bus senesnis ar su defektu. Galima kalbėti apie „Audi A4“ ar naujesnį prancūzišką automobilį, kuris bus 30 proc. pigesnis už tų pačių metų vokišką automobilį“, – DELFI teigė V. Naujanis.

Perkamiausi: 3500-4000 eurų

Statistika rodo, kad vidutinė lietuvio perkamo automobilio vertė siekia 3,8 tūkst. eurų. Tai patys populiariausi automobiliai Lietuvoje.

„Šioje kategorijoje viskas labai paprasta. Už 4 tūkst. perkami „Toyota Avensis“, „Toyota Corolla Verso“, penktos kartos „VW Golf“. Tai perkamiausi automobiliai – tikri lietuviški automobiliai, lietuviška prekė. Vokiški ir japoniški automobiliai perkamiausia prekė“, – sako Ž. Veiverys.

„Į kainą patenka senesnių metų „VW Passat“, „Audi“, „Toyota“. Telpa ir „Mercedes“ su BMW, tačiau viskas priklauso nuo metų. Lietuviai aišku pirmenybę teikia vokiškiems automobiliams, dar „Toyota“ ir „Škoda“, – pastebi V. Naujanis.

„Prestižas“: 10 000 ir aukštyn

Kopkime aukštyn į lietuviams prestižinę klasę. Daugiau pinigų kišenėje turinčio lietuvio žvilgsnis krypsta ir į parketinius, ir į kiek rimtesnius visureigius.

„Vėl kalbame apie vokiškus automobilius. Tada jau galima nupirkti neblogą „Audi A6“, o gal net ir „A8“. Taip pat populiaros naujesnės „A4“, BMW penkta serija.

Galima kalbėti ir apie džipus – „Mercedes Benz ML“, BMW X5, „Range Rover Land Rover“. Tai standartinės lietuviškos mašinos, kurias diktuoja mada. Tai pas mus pasiteisina kaip ir visur kitur.

Už 12-13 tūkst. gali lengvai nupirkti „Audi Q7“. Aišku, tai bus 2006-2007 metai, dyzelis ir automatas. Problemų parduoti tokį automobilį nėra.

Lygiai taip pat, kaip „Range Rover“, kaip „Mercedes Benz ML“. Peržengiant šią kainą atsiranda galimybė džipams ir aukštesnės klasės mašinoms. Džipai vis dėlto populiaresnė klasė – tarkime džipą paduoti kur kas paprasčiau nei septintos klasės BMW“, – pastebi Ž. Veiverys.

Jei jau ieškote prabangios mašinos, važiuoti į Kauno automobilių turgų jums neverta.

„Kartais būna, kad paskambina žmogus ir prašo turguje pažiūrėti mašinos už 20 tūkst. eurų. Konkrečiai tuo atveju už tokią kainą aš suradau tik vieną BMW.

Apynaujų brangių automobilių pasiūla maža, nes juos parduoti sunkiau. Pirkėjai jų ieško, bet neranda. Turgus buvo pasisukęs ant pigių mašinių, o krizės metu brangias vežė atgal į Vokietiją, nes čia negalėjo parduoti.

Dabar jau pasitaiko atvejų, kai žmonės ieško brangių automobilių. Bet kokiu atveju, automobilių už 15-20 tūkst. čia nėra labai didelė pasiūla. Čia daugiausiai 3-6 tūkst. eurų kainuojančios mašinos – tai tinka ir estams, ir lenkams, ir latviams“, – sako V. Naujanis.

Kitų šalių mašinos

Specialistai vieningai sutaria, kad prizininkų pakyla dalijasi vokiški ir japoniški automobiliai. Tačiau lyderiams į atlapus kimba ir konkurentai iš kitų šalių.

„Buvo visokių gandų apie prancūziškus automobilius, bet labai sėkmingai iš prigimties defektų turi ir vokiški automobiliai. Tik iš prigimties prancūziški automobiliai pigesni – viskas priklauso, kiek automobilis pravažiavęs. Jei automobilis daug pravažiavęs, tai visiems išlenda problemos.

Pagal lietuvių sampratą, tai visos gamyklos užsidarytų ir liktų vos keli – visi kiti neturi teisės egzistuoti. Tačiau taip nėra. Vakaruose jie labai sėkmingai egzistuoja ir yra perkami“, – sako V. Naujanis.

„Žinoma, pastaruoju metu šoktelėjo ir korėjietiškų automobilių paklausa – „Hyundai“, „Kia“. Prancūziški automobiliai randa savo terpę, bet ta nėra populiariausi automobiliai“, – pastebi Ž. Veiverys.

V. Naujanis sako, kad pastruoju metu tikrą pakilimą išgyvena „Volvo“.

„Lietuviai atranda „Volvo“. Kai kurios jos dar brangios, tačiau dabar kažkodėl lietuviai atrado didelę „Volvo V70“ mašiną dėl patikimumo, praktiškumo. Atsiranda pirkėjų, kurie ieško „Volvo“. Ši markė buvo apipinta legendomis, dėl brangaus remonto ir tai atbaidydavo klientus. Dabar „Volvo“ išgyvena renesansą“, – sako V. Naujanis.

Automatas ar mechanika?

Specialistai nesutaria vienu klausimu – koks lietuvio požiūris į automatines pavarų dėžes.

„Aišku, lietuviams kuo komplektacija pilnesnė, tuo geriau. Galiu išskirti tik kategoriją dėl automatinės pavarų dėžės. Kai kuriems „automatas“ netinka. Odinis salonas – gerai, navigacija – gerai, klimato kontrolė – gerai, bet nenori „automato“, nors pamažu požiūris keičiasi.

Į automatinę pavarų dėžę jau nežiūrima, kaip į trūkumą. Buvo prieš kelerius net tokių nesąmonių, kad „Audi A4“ „automatų“ žmonės niekaip neparduodavo ir netgi keisdavo į mechaninę greičių dėžę. „Audi A6“ „automatas“ jau buvo vertinamas kaip geras, o kažkodėl „A4“ jau negerai“, – prisimena V. Naujanis.

Tuo tarpu „BRC Auto“ specialistas sako, kad mechaninė dėžė jau grimsta į užmarštį.

„Pirmiausia norima automatinės pavarų dėžės“, – sako Ž. Veiverys.

Dyzelis ar benzinas?

V. Naujanis sako, kad lietuviai vis dar pirmenybę teikia dyzeliniams varikliams, nors ir ši tendencija pamažu keičiasi.

„Turguje apie 90 proc. automobilių yra dyzeliniais varikliais. Nors užsieniečiams dažnai neturi reikšmės – benzinas ar dyzelis. Lietuviams dar dažniau tinka dyzelis“, – sako V. Naujanis.

„Šiuo metu benzininiai varikliai turi kur kas didesnį susidomėjimą nei prieš 4-5 metus. Tada buvo tik dyzelis. Dabar labai populiarūs benzininiai 1,6-1,8 litro varikliai – puikiai perka ir domisi. Tai paprasti, ekonomiški automobiliai. Matome degalinėse, kad kainų skirtumas tarp dyzelio ir benzino nėra labai didelis. Benzininis motoras su dyzeliu labai suartėjo“, – sako Ž. Veiverys.

Tuo tarpu pastebima, kad automobilių su dujine įranga bumas jau praėjo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (240)