Vokietijos federalinė transporto taryba ištyrė 53 skirtingus automobilių modelius. Nors daugiau „meluojančios“ programinės įrangos nenustatyta, tačiau tyrėjai pastebėjo, kad automobilių gamintojai naudoja vadinamąjį terminį programinės įrangos valdymą.

Kai labai šalta, saugodami motorą nuo kondensato, jie leidžia kompiuteriui naudoti kitokį automobilio variklio darbo režimą, kuris į atmosferą išmeta dešimtis kartų daugiau teršalų negu leidžiama.

Tokia programa leidžia varikliui greičiau sušilti ir pasiekti darbinę temperatūrą, bet tuo laiku jis būna labai taršus.

Iš esmės tame nėra nieko nelegalaus – pagal ekologijos reikalavimus šaltu oru toks variklio darbas nedraudžiamas, tačiau kai kurie automobilių gamintojai šia išimtimi naudojosi labai liberaliai. Pavyzdžiui, vieno gamintojo, kurio Vokietijos tyrėjai nenurodo, autombiliai tokį neekologišką variklio veikimo režimą naudojo net tada, kai aplinkos temperatūra buvo 18 laipsnių šilumos, o tai buvo visai nebūtina.

Vokietijos valdžia privertė automobilių gamintojus šią neekologiško variklio veikimo programą aktyvuoti tik esant gerokai žemesnei oro temperatūrai – dėl to ir bus atšaukiami kai kurie „Mercedes“ ir „Opel“ modeliai. „Daimler“ koncernas paskelbė surengsiąs vidinį tyrimą, kurio metu sieks nustatyti, kas gali būti kaltas dėl šio incidento.

„Piko minutės“ transliuojamos pirmadieniais ir trečiadieniais 7.45 val.