aA
Tyrimai rodo, kad kiekvienais metais maždaug milijonas moterų nėštumo metu priauga per daug svorio. Ir tai nėra tik įvaizdžio problema. Mokslininkų teigimu, neigiamos pasekmės gali būti perduotos ir kūdikiui.
© Vida Press

Devyni nėštumo mėnesiai lemia ir moters, ir būsimo kūdikio sveikatą ir gali turėti neigiamų padarinių jų tolesniam gyvenimui.

Vaiko nutukimas gali pasireikšti jam dar esant motinos gimdoje. Tyrimai rodo, kad nuo moters kūno kompozicijos, mitybos ir to, kiek ji priaugo svorio per nėštumą, priklauso tolesnė vaiko sveikata. Jei jūsų kūno masės indeksas normalus, jūs turite priaugti ne daugiau kaip pusę kilogramo per savaitę. Iš viso – 14-20 kilogramų. Kuo jūsų kūno masės indeksas didesnis, jūs svorio priaugti turėtumėte mažiau.

Daugiau nei pusė nėščiųjų svorio priauga per daug. Pasekmės nedžiuginančios. Viršsvoris nėštumo metu nėra tik laikina problema, kurią reikia stengtis paslėpti, tai kūdikio ir motinos sveikatos problemų priežastis.

Daug svorio nėštumo metu priaugusios motinos pagimdo vaikus, kuriems tikimybė nutukti ankstyvoje vaikystėje (iki 3 metų) yra keturis kartus didesnė.

Aštuoni iš dešimties nutukusių vaikų ir suaugę bus nutukę. Pastebėta, kad vaikai, kurių motinos buvo nutukusios, turėjo didesnį kraujo spaudimą ir vaikystėje, ir suaugę.

Motinos, nėštumo metu priaugusios daugiau svorio negu reikia, turėdavo antsvorio ir vėliau, jau pagimdžiusios. Padedant moterims išvengti nutukimo nėštumo metu, galima kovoti su nutukimu prieš jam atsirandant.

Štai keletas nesudėtingų patarimų, kuriais reiktų vadovautis:

Apskaičiuokite, kiek galite priaugti, tam reikia žinoti savo kūno masės indeksą dar prieš pastojant. Dauguma gydytojų rekomenduoja svorio priaugti dar mažiau, nei nurodyta įvairiose lentelėse.

Įpraskite užsirašinėti, ką ir kiek suvalgote per dieną. Tyrimai rodo, kad šis paprastas patarimas padeda kontroliuoti suvalgomo maisto kiekį.

Nevalgykite už du. Nėštumo metu moteris turėtų suvalgyti tik nuo 300 iki 500 kalorijų daugiau nei įprastai. Tai papildomas sumuštinis ar keletas vaisių.

Į svorio kontrolę įtraukite ir savo vyrą. Komandinės pastangos daug efektyvesnės.

Stenkitės išlikti aktyvi. Nėštumas dar nereiškia, kad jūs turite nustoti mankštintis. Jei iki nėštumo nesimankštinote, pradėkite vaikščioti ar plaukioti.

Daugiau apie nėštumo metu iškylančius iššūkius, svarbiausius klausimus gimus mažyliui, kūdikio vystymąsi ir raidą, žindymą, skiepus ir ankstyvąjį lavinimą rasite užsukę į naują DELFI grupės portalą mamoms www.busiumama.lt.

O naujajame DELFI TV projekte rasite tai, kas aktualiausia moteriai belaukiant kūdikio - nėštumo kalendorių.

Dėkojame, kad skaitote DELFI!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.