aA
Sustiprinti organizmą galite vos per keletą minučių. Tereikia išmokti kūno taškų savimasažo.
© Shutterstock nuotr.

Stimuliuoja imunitetą

Žmogaus kūne yra apie 800 biologiškai aktyvių taškų, veikiančių mūsų organus bei savijautą. Tačiau, pasak Kauno sporto klube „Linija“ sveikatingumo klubą įkūrusios gydytojos Aurelijos Davydavičienės, imunitetui stiprinti pakanka masažuoti tik keletą.

„Vienas žmogaus imuninės sistemos taškų – užkrūčio liauka, esanti už krūtinkaulio. Labai naudinga nuo 10 iki 20 kartų pabelsti į sritį, kuri riboja krūtinkaulio pirmąjį ir antrąjį trečdalius. Būtų idealu kartą per dieną tam skirti 20 sekundžių. Šis metodas naudojamas ir mažinant stresą“, – aiškino specialistė.

Imuninės sistemos dalis – taip pat limfmazgiai ir limfagyslės, kurios prasideda pirštų ir kojų galuose. Todėl galime sau pagelbėti dažniau masažuodami rankas ir pėdas.

„Rankos ir kojos yra žmogaus biolauko kraštas. Todėl atlikdami pirštų galiukų masažą stipriname ir biolauką, ir labai daug organų“, – pastebėjo gydytoja.

Skubėti nereikia

Pradėti savimasažą reikėtų nuo rankos mažojo pirštelio – neskubant paspausti ties nagu 4 kartus ne mažiau po 4 sekundes. Po to – taip pat kitus pirštus. Tai pakartoti reikėtų ir su kitos plaštakos pirštais.

Rankų mažasis pirštas yra susijęs su širdimi, bevardis – su bendru energijos paskirstymu, didysis – su perikardu, rodomasis – su žarnynu, o nykštys – su plaučiais.

Atlikus plaštakų pirštų masažą galima pereiti prie kojų. Pradėti masažą reikia nuo pėdos didžiojo piršto, kuris turi įtakos kepenims ir blužniai. Antrasis pirštas susietas su skrandžiu, trečiasis – su jungiamuoju audiniu, ketvirtasis pirštas – su tulžimi, o penktasis – su šlapimo pūsle ir su skysčiu apykaita.

Svarbu teisingai kvėpuoti

Svarbūs taškai yra krūtinkaulio viduryje, virš antakių, pilvo srityje – keturi pirštai žemiau bambos.

„Masažo metu labai svarbu teisingai kvėpuoti. Prieš pradedant savimasažą reikia du keturis kartus sąmoningai giliai įkvėpti ir iškvėpti su dviejų keturių sekundžių pauzėmis. Įkvėpti būtinai reikia pro nosį. Norint nuimti stresą galima iškvėpti ir pro burną“, – patarė A. Davydavičienė.

Ji priminė, kad įprasta mankšta gali išjudinti kūną, pagerinti kraujotaką bei limfotaką, tačiau trigerinių taškų – skausmingų toksinų sankaupų audiniuose – tokiu būdu nepaveiksi. Šiuos sukietėjimus galima tik išmasažuoti, kad energija pradėtų tekėti į kūną.