Kone daugiausia vairuotojų kantrybės reikalauja kasdienė kelionė į darbą ir iš jo, mat tiek ryte, tiek vakare tenka pakliūti į ilgas, kartais itin lėtai judančias transporto spūstis. Kaip konferencijoje teigė R. Šimašius, situacija gerokai turėtų pasitaisyti, kai bus atidarytas Vakarinis aplinkkelis. Planuojama, kad tai pavyks įgyvendinti dar šių metų pabaigoje.

„Įvažiuojant į centrą ir grįžtant atgal visada susidaro spūstys. Mes rudenį planuojame užbaigti aplinkkelio etapą. Būtent tada, kai atsiras aplinkkelis, dalis transporto eismo tikrai nusikraus ir nuo Laisvės prospekto, ir nuo Geležinio vilko gatvės“, - konferencijoje sakė R. Šimašius.

Anot jo, šiuo metu kai kuriose sankryžose eismas stringa ir dėl aplinkkelio statybų: „Esame identifikavę šešias problematiškiausias sankryžas, didžiausius mazgus. Bent trys iš jų yra tiesiogiai paveikti aplinkkelio statybos. Aš tikrai noriu atsiprašyti vilniečių, kad šiandien, kai vyksta aplinkkelio statybos, dalyje vietų situacija yra netgi sudėtingesnė nei įprastai“.

Remigijus Šimašius

Siūlo kelias išeitis

DELFI skaitytojams paklausus, ko žadama imtis ir ką turėtų daryti patys vairuotojai, kad stovėjimas spūstyse sostinėje užimtų kuo mažiau laiko, R. Šimašius pasiūlė kelias išeitis. Vienas būdas išvengti spūsčių, anot jo, pasitikrinti, kokia situacija mieste, kur yra susidarę kamščiai ir to kelio paprasčiausia vengti.

Kitas būdas, anot jo, automobilį iškeisti į viešąjį transportą, mat šis kai kuriose vietose net susidarius spūstims juda greičiau. R. Šimašiaus teigimu, persėsti žmones į autobusus paskatintų tik viešojo transporto parko atnaujinimas, o tai padaryti savivaldybė esą ketina per artimiausius trejus metus.

„Mes turime planą, kad per tris metus visą autobusų parką atnaujinti, kad neliktų tų senų kledarų, kad transportas būtų naujas arba apynaujis. Jau esame paskelbę tarptautinį konkursą pirkti apie 100 naujų autobusų, jie į gatves turėtų išriedėti 2017 metų pradžioje. Taip pat panaudosime dalį europinių pinigų, kad galėtume naujus autobusus paskirti Vilniaus viešajam transportui (VVT). Ir kitas uždavinys VVT, kad likusią dalį jie atnaujintų savo pastangomis ir savo lėšomis“, - tikino meras.

Jo teigimu, artimiausiais metais tvarkomas ir atnaujinamas bus ne tik autobusų parkas, bet ir stotelės, priėjimas iki jų. „Mes šiandien Vilniaus mieste turime virš 100 autobuso stotelių, kur nėra net laukimo aikštelės. Būtent priemiesčiuose. Yra stulpas į kelkraštį įbestas ir tiek. Aš asmeniškai savo vaiko į tokią stotelę neišleisčiau, kad iš ten nuvažiuotų į mokyklą. Labai natūralu, kad daugelis taip daro ir yra priversti vežti į mokyklą“, - dar vieną spūsčių priežastį įžvelgė jis.

R. Šimašiaus įsitikinimu, prie spūsčių mažinimo turėtų prisidėti ir sutvarkyti dviračių takai esą kitais metais planuojama nutiesti magistralinius dviračių takus Linkmenų, Giedraičių, Vileišio gatvėse. Dėl tokio sprendimo, anot mero, iš taško A į tašką B judėti bus gerokai paprasčiau.

Automobilius siūlys palikti prie Vilniaus

Skaitytojų paklaustas, kada bus sutvarkyti senieji dviračių takai, kuriuose dviratininkams sklandžiai važiuoti trukdo įvairūs kliuviniai kaip medžiai, šiukšlių dėžės ir kiti, R. Šimašius patikino, kad iki šiol jau buvo pašalinta keli šimtai problemų dviračių takuose – pakelti borteliai, patrauktos šiukšlinės, užtaisytos duobės. Dar 200 problematiškų vietų, anot R. Šimašiaus, bus sutvarkytos šiais metais.

Anot jo, kai kurie dviračių takai iš viso bus panaikinti. Kaip pavyzdį R. Šimašius pateikė dviračių taką esantį Pilies gatvėje, kurį pavadino „nesusipratimu“.

Dar viena išeitis, kuri R. Šimašiaus teigimu, Vilniuje palengvintų transporto judėjimą ir naudojimąsi autobusais – sistema, kuri leistų iš užmiesčio ar kitų miestų atvykstantiems svečiams nuosavus automobilius palikti šalia miesto.

„Pradedame vystyti „Park and ride“ sistemą, dėlioti konkrečius planus, kad tie žmonės, kurie atvažiuoja iš kito miesto ar priemiesčio, kur nėra viešojo transporto, galėtų nebrangiai automobilius palikti prieigoje į miestą ir galėtų sėsti į autobusą, ir ramiai važiuoti. Šią sistemą ypač plėtojame Ukmergės ir Kauno kryptimi“, - teigė R. Šimašius.

Ši sistema, mero įsitikinimu, leistų ne tik sumažinti transporto srautą pačiame mieste, bet ir taptų išeitimi tiems vairuotojams, kuriems eismo intensyvumas ir vairavimo sąlygos Vilniuje kelia baimę.

Prakalbo apie senamiesčio kiemų apmokestinimą

Dar viena opi problema, kurią DELFI konferencijoje akcentavo skaitytojai – vairuotojai ieškantys, kur sostinės centre nemokamai pastatyti savo automobilį ir tokiu būdu užkemšantys senamiesčio gyvenamųjų namų kiemus. R. Šimašiaus teigimu, ši problema savivaldybei taip pat žinoma, tačiau esą savivaldybė drastiškų priemonių dėl to imtis neketina nebent tai inicijuotų patys gyventojai.

Kaip konferencijoje sakė meras, viena išeičių galėtų būti senamiesčio kiemų apmokestinimas.

„Mes nesiruošiame daryti jokių drastiškų priemonių be gyventojų noro, bet jeigu gyventojai norėtų, jie gali išsiimti leidimą savo automobiliui už 10 eurų per metus galimybę parkuotis aplinkui visoje teritorijoje. Ir jeigu gyventojai norėtų, kad jų kiemas būtų apmokestintas, tai yra, kad kiti mažiau atvažiuotų, o jie už 10 eurų per metus galėtų laisvai statyti, daliai tai būtų išeitis. Jeigu mes sulauksime tokių prašymų iš gyventojų, esame pasiruošę tokius dalykus daryti“, - tikino R. Šimašius.

Pasiteiravus, ar tokios problemos neišspręstų griežtesnis sprendimas, įvažiavimo į senamiestį apmokestinimas, R. Šimašius šią galimybę atmetė. Anot jo, tranzitinio transporto sostinės širdyje išvengti nepavyks, tačiau jį bus bandoma sumažinti.

„Jeigu Talino senamiestį galima apvažiuoti per porą minučių, tai Vilniaus senamiestyje yra sudėtinga. Senamiestyje tranzitinio eismo visiškai atsisakyti nepavyks, bet jį sumažinti planai yra. Toje pačioje Universiteto gatvėje, Stiklių gatvėje yra mažinami srautai ir turime vieną kitą vietą, kur atsižvelgiant į gyventojų, turistų prašymus, atsižvelgdami į realią situaciją planuojame, kad ten reikėtų daryti eismo sumažinimą kontrolės priemonėmis, kad į senamiestį būtų galima atvažiuoti, išvažiuoti, bet kiek įmanoma mažiau pravažiuoti“, - konferencijoje teigė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (227)