Tai jie darys patys, atimdami iš žmonių galimybę pademonstruoti savo sugebėjimus, mat automobiliuose nebeliks... vairo.

Psichologai teigia, kad valdydami automobilį žmonės išreiškia save, tačiau technologijoms sparčiai žengiant į priekį pasireikšti prie vairo tiesiog nebebus galimybės.

Automobilis = kūnas

Psichoterapeutas Olegas Lapinas sako, kad automobilis neretai tarsi susilieja su jo vairuotoju.

„Mūsų automobilis kartais yra mūsų kūno tęsinys. Mes sakome: persirikiavau, pristabdžiau. Suliejame savo „aš“ su automobiliu. Automobilis tampa lyg skafandru, kurį mes valdome.

Aišku, mes galime juo rodyti pyktį, pranašumą, paklusnumą, mandagumą. Mes automobilio pagalba galime kažką perspėti mirksėdami žibintais. Mes galime prieš kažką pasipuikuoti pagreitindami automobilį. Taip, manau, kad automobilis yra mūsų išraiškos priemonė“, – DELFI teigė O. Lapinas.

Psichoterapeutas nesistebi, kad visiškai ramūs žmonės sėdę prie vairo tampa visiškai kitokiais vairuotojais.
Olegas Lapinas

„Taip yra dėl to, kad automobilis jam suteikia tokią galimybę. Jeigu žmogus yra liesas, neaukštas, negražus jis žino, kad savo kūnu įspūdžio ar įtakos padaryti nelabai gali. Todėl automobilis tai kompensuoja, nes tampa lyg antru kūnu.

Jis gali būti visureigis, jis gali būti raudonas, jis gali būti greitas, jis gali būti agresyvus. Tai labai didelė paguoda ir kompensacija bet kuriam savimi nepasitikinčiam žmogui“, – sako O. Lapinas.

Vairas yra pagrindinė automobilio valdymo dalis, tad kaip jausis žmogus mašinoje, kur jo nėra?

„Vairas yra valdymo įrankis. Kai kuriems nerimastingiems, neužtikrintiems žmonėms jis suteikia galios jausmą. Apskritai, tai, kas čiupinėjama, mums suteikia pasitikėjimo. Žmonės nerimaudami nevalingai į rankas ima tušinuką, mobilųjį telefoną, kitą niekutį maigyti, ir taip rimsta.

Manau, kad vairas suteikia tą pasitikėjimo jausmą. Jei taip atsitiks, kad nebeliks vairavimo, tai žmonės rankose maigys kažką kitą. Gal jie turės rankose telefonus ar dar kažką. Vis tiek jie kažką lies – jei ne vairą, tai kažką kitą“, – sako O. Lapinas.

Ateities technologijos jau čia pat

B. Vanagas įsitikinęs, kad diena, kai automobiliuose nebeliks vairo, jau labai arti.

„Galvoju, kad tai labai artimas laikotarpis, kada tai atsitiks. Tai tikrai netolima ateitis. Labai gali būti, kad dabartiniams jaunuoliams jau nebereikės vairuotojo pažymėjimo, nes tiesiog nebereikės vairuoti automobilio.
Koncepcinio "Nissan IDS" vairas pasislepia įsijungus autopilotui

Gal vairuotojo pažymėjimai bus reikalingi specialiam transportui, kurio negalės vairuoti robotai. Tokia realybė iš tiesų mums gresia ir, manau, gresia gerokai greičiau, nei mes galvojame. Mano dukrai dabar dveji metai ir aš nesu tikras, ar jai bus reikalingos teisės“, – DELFI teigė B. Vanagas.

Ne paslaptis, kad į rankas gavę vairą žmonės neretai kelyje išlieja ir savo emocijas.

„Tokiu atveju nežinau, kur galės jaunimas išsilieti. Gal sporto salėje. Arba važiuojant skaitydami knygą. Arba žaisdami žaidimus. Kas gali trukdyti važiuojant automobiliu, kuriame daug ekranų, žaisti ralį „PlayStation“ konsole? Visada gali pasidaryti selfį, kaip tu kietai pavarei“, – juokiasi B. Vanagas.

Lenktynininkas mano, kad dinozaurų likimas laukia ne tik vairo, bet ir vidaus degimo variklio. Ir tai, matyt, atsitiks dar greičiau, nes procesas jau prasidėjo.

„Manau, kad jau po 10 metų gali nebereikėti vairuoti automobilio, nes viskas vyksta taip greitai ir per 10 metų vairas gali tapti nebereikalingas. Technologijos labai stipriai eina į priekį, labai stipriai vystosi.

Lygiai taip pat, kaip labai smarkiai mažėja vidaus degimo varikliai. Greičiausiai bus elektra varomi automobiliai. Arba, sakysime, vandeniliu. Šios dvi technologijos turi prasmę. Lygiai taip pat bus pilnai autonomiški automobiliai. Kitaip tariant, patys save valdys“, – įsitikinęs B. Vanagas.

Autosportas ir žirgai

Pasaulis jau išvydo „Formulės-E“ lenktynes. Išvydo, bet neišgirdo, nes elektromobiliai nepalyginamai tylesni, nei jų pirmtakai varomi benzinu.

Tačiau B. Vanagas mano, kad tiesiogine prasme garsus autosportas neišnyks.
Benediktas Vanagas

„Aš manau, kad automobilių sportas išliks. Lygiai taip pat, kaip išlikęs ir labai stiprus pasaulyje yra žirgų sportas. Jis niekur nedingo, nors žirgų mes kaip transporto priemonės nebenaudojame.

O kad automobilių sportas gali elektrifikuotis, tai – faktas. Automobilių sportas atranda geriausias sritis, kur gali būti efektyvus. Tai vėliau pereina ir kasdienių automobilių gamintojams.

Nėra daug bėdos, tik vienas iš svarbių automobilių sporto dirgiklių gerąja prasme gali pradingti, tai – būtent garsas. Nes elektriniai automobiliai važiuoja tyliai. Įsivaizduoju, kad jie pypsės kaip elektrokrautuvai arba kaip sunkvežimis, kuris įjungia atbulinę pavarą. Man asmeniškai tai būtų labai nesuprantama ir baisu, bet turbūt rasime sprendimą“, – sako B. Vanagas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (102)