Vienas iš jų – praeityje garsus lenktynininkas Darius Jonušis.

Įspėja apie pavojų

„Geras pastebėjimas“, – sako D. Jonušis, apie kelyje vis rečiau sutinkamą reiškinį.

Jis pripažįsta, kad pagal įstatymą mirksėti negalima, tačiau į šį reiškinį buvęs profesionalus lenktynininkas turi savo požiūrį.

„Jeigu vertinti visiškai tiesmukai įstatymiškai, tai lyg ir nereikėtų perspėti. Tada reikėtų ir kaimyną įskųsti. Bet jei į tai žiūrėti, kaip vieno eismo dalyvio pagarbos kitam ženklą, kad žmogus žmogui – draugas, tai pamirksėjimas visada yra gerai“, – sako D. Jonušis.

Buvęs lenktynininkas neslepia, kad visuomet įspėja kitus eismo dalyvius pamirksėdamas ilgosiomis šviesomis. Ir ne tik išvydęs pareigūnus.

„Aš mirksiu visada. Visada. Kodėl? Aš mirksiu dėl kelių priežasčių. Jei policija stovi, tai – tik viena iš priežasčių. Mirksiu visada, jei matau, kad yra negera situacija, ne vietoje sustojęs automobilis. Pamirksėjimas kitam vairuotojui tai ženklas, kad jis turi atkreipti dėmesį ir būti budresnis dėl bet kokių priežasčių. Policija yra viena iš priežasčių, todėl aš visada mirksiu“, – DELFI teigė D. Jonušis.
Darius Jonušis

D. Jonušis taip pat atmetė priekaištus, jog pamirksėdamas gali įspėti girtą vairuotoją.

„Reikia konstatuoti, kad girtas prie vairo sėdėti negali. Jei jis važiuos ir vingiuos, tai aš tikrai paskambinsiu į policiją. Tai truputį kita situacija. Jei normalus žmogus ir nematai jokių ženklų, tai pamirksėjimas yra tiesiog įspėjimas apie pavojų, kliūtį, kad susikauptų, būtų budresnis ir nebūtinai dėl policijos. Tai gali būti ir smėlio krūva posūkyje. Iš tiesų gerai pastebėjote, kad anksčiau daugiau vairuotojų mirksėdavo“, – sako D. Jonušis.

Gresia baudos

Tuo tarpo policijos pareigūnai primena, kad už mirksėjimą ilgosiomis šviesiomis galima sulaukti ne tik įspėjimo, bet ir baudos. Tiesa, labiau simbolinės – nuo 7 iki 14 eurų. Pareigūnai taip pat primena, kad bauda gresia ir už mirksėjimą iš galo – kartais vairuotojai taip ragina pasitraukti iš kelio lėtesnius kolegas.

„Kaip perspėjimo signalą ilgąsias šviesas naudoti draudžiama bet kuriuo paros metu“, – sako Kauno kelių policijos vadovas Danas Česnauskas.

Pareigūnai pastebi, kad mirksėjimo reiškinys pamažu nyksta.

„Masiško mirksėjimo jau nėra. Tai lemia ne viena priežastis – visuomenės švietimas, aiškinimas, kova su korupcija policijoje. Manau, kad tai davė rezultatų. Galų gale nuo to niekam nėra geriau.

Nemažai vairuotojų yra vairavę užsienyje, kur eismo sąlygos geresnės, vairuotojų kultūra, tolerancija aukštesnė. Ko gero grįžę čia vairuotojai linkę saugiau vairuoti, gerbti kitus eismo dalyvius“, – sako D. Česnauskas.

„Tai gana subjektyvus klausimas, į kurį atsakymas taip pat gana subjektyvus. Be abejo, džiugu, kad vairuotojai laikosi KET ir reglamento, kaip naudoti šviesos prietaisus. Puiku, kad suvokiama, kad neatsakingas šviesos prietaisų naudojimas gali sukelti liūdnas pasekmes – ir eismo įvykių prasme, ir eismo saugumo prasme. Puiku, kad vairuotojai sąmoningai suvokia, jog pareigūnai dirba savo darbą“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Marija Kazanovič.

D. Česnauskas taip pat atkreipia dėmesį, kad pamirksėdamas vairuotojas gali įspėti ir nusikaltėlius.

„Gali pamirksėti ne tik girtam, bet ir tam, kuris vairuoja iš brolio ar kaimyno pavogtą automobilį“, – sako D. Česnauskas.

Kita vertus galima pastebėti, kad perspėjimai apie pareigūnus persikelia į internetinę erdvę bei socialinius tinklus. Grupės, kuriose perspėjama apie pareigūnų buvimo vietą, tampa vis labiau populiaresnės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (495)