Kaip ir kasmet, Kinijos Guangdžou mieste vyks eksporto ir importo prekių paroda vadinama Kantono muge. Šiais metai ji vyks nuo balandžio 15 d. iki gegužės 5 d. Tokia mugė Kinijoje vyksta jau 119 kartą ir sutraukia vis daugaiu verslininkų ne tik iš viso pasaulio, bet ir iš Lietuvos.

Lietuva visada buvo didžiausias Kinijos prekybos partneris Baltijos šalių regione, rašoma organizatorių išplatintame pranešime spaudai. Jau keletą metų pastebima, kad dvišalė Kinijos ir Lietuvos prekyba stabiliai auga. Nuo 2009 m. iki 2014 m. iš Lietuvos į Kiniją eksportuota beveik 5 kartus daugiau prekių.

Įvardijo raktą į sėkmę

Kiekvieno verslo atstovo galvos skausmu tampa klausimas: „Kaip prasibrauti į milijardinę Kinijos rinką?“ Anot vasario pabaigoje vykusioje konferencijoje „Kantono importo ir eksporto mugė – prekybos tiltas tarp Kinijos ir Lietuvos“ dalyvavusių ekspertų, lengvo kelio nėra.

„Šiemet mugėje bus pirmą kartą atidarytas dviračių ir motociklų skyrius, taip pat pasiūlytas platesnis atsinaujinančios energijos šaltinių, gyvūnų prekių, lauko SPA paslaugų spektras. Tikimasi, kad renginyje dalyvaus šių sričių lyderiai. Dalyvius renkamės itin atsakingai, skiriame ypatingą dėmesį jų kvalifikacijai, be to, siekiame apsaugoti intelektinę nuosavybę ir klientų interesus“, – konferencijoje kalbėjo Kinijos užsienio prekybos centro Svarbių tarptautinių klientų paslaugų skyriaus vadovas Hanas Caibo.

Lietuvos URM Eksporto ir importo skatinimo skyriaus patarėjo Dano Vaitkevičiaus teigimu, Kinijoje žmonių yra labai daug, tad potencialiai tai didelė erdvė plėtoti verslą, tačiau įeiti į šią rinką nėra paprasta. Anot D. Vaitkevičiaus, „įmonės, kurios ketina plėtoti verslą su Kinija, turi apsišarvuoti kantrybe, pasiruošti nuosekliam ir ilgam darbui, be to, prieš pradedant darbus, svarbu labai gerai ištyrinėti Kinijos verslo specifiką“.

„Kinijos ir Baltijos verslo klubo“ įkūrėjo Guido Wolfo nuomone, nors kad kai kurios Europos valstybės patiria ekonominių sunkumų, Kinija išlieka labai svarbi Europos importo ir eksporto rinka. „Būtina prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios rinkos ir pačiam keistis. Kad ir kaip būtų, pagrindinis dalykas – megzti asmeninius santykius – vis dar yra pirmasis žingsnis, kurį privalo žengti kiekvienas verslininkas, norintis pasiekti sėkmę Kinijoje“, – teigė jis.

Jam antrino ir D. Vaitkevičius. Anot jo, dažnas verslininkas nė nesusimąsto apie žmogiškuosius santykius, kurie labai svarbūs Kinijoje.

„Kinai šiems santykiams teikia pirmenybę. Jūs, kaip verslo partneris, kinui būsite įdomus tiek, kiek jį sudominsite kaip žmogus: savo pomėgiais, šeima ar net mėgstama futbolo komanda. Reikėtų vengti greitų ir neapgalvotų sprendimų, nesusivilioti pasiūlymais, kurie atrodo labai patrauklūs, – tik išanalizavus potencialius partnerius ir jų pasiūlymus, derėtų priimti sprendimus. Taip pat nesitikėkite, kad Jums pavyks lengva ranka perkelti į Kiniją savo verslo praktiką, kuri pasiteisino Vakarų šalyse. Verčiau pasistenkite atitikti rinkos reikalavimus ir specifinius vartotojų poreikius. Plėtojant verslą Kinijoje, naudinga būtų įtraukti šios šalies verslo atstovų ar ekspertų, turinčių darbo patirties šioje rinkoje“, – teigė ekspertas.

Įmonės iš daugiau nei 200 valstybių

Verslo atstovai iš užsienio valstybių importo ir eksporto prekių parodoje gali pristatyti savo gaminius Kinijos rinkai, užmegzti verslo ryšių, rasti prekių tiekėjų ir patikimų partnerių. Du kartus per metus organizuojamame renginyje dalyvauja įmonės iš daugiau kaip 200 pasaulio valstybių. Anot mugės rengėjų, kasmet sulaukiama ir vis didesnio Lietuvos verslo atstovų dėmesio.

Siekiant didinti importuojamų į Kiniją gaminių skaičių 2007-aisiais mugėje buvo atidarytas tarptautinis paviljonas. Šiemet, kaip rašoma pranešime, jis užims 20 000 kv. m plotą. Tikimasi sulaukti 600 užsienio dalyvių iš 50 valstybių. Mugėje bus eksponuojamos elektronikos, buitinės technikos, namų apyvokos, kasdienio naudojimo, apšvietimo įrangos, transporto priemonių ir jų dalių, techninės įrangos ir įrankių, statybinių medžiagų, naujų energijos išteklių, maisto, gėrimų, medicinos ir sveikatos, tekstilės, audinių, avalynės ir kitos prekės.

Organizatorių duomenimis, paskutinėje praėjusių metų mugėje apsilankė 177 tūkst. užsienio šalių pirkėjų iš 213 valstybių. Jie įsigijo prekių už 27 mlrd. JAV dolerių. 120 šių pirkėjų buvo iš Lietuvos.

Kantono importo ir eksporto prekių mugė rengiama nuo 1957 m. Pagal produktų gausą ir dalyvių skaičių ji yra laikoma didžiausia ir plačiausiai žinoma muge pasaulyje. Mugė rengiama pietinės Kinijos mieste Guangdžou (Kantone). Beveik 150 000 produktų, parduodamų už konkurencingą kainą, yra išstatoma 1 170 000 kv. m. plote.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)