Ingos Tarėlaitės drabužiai yra išskirtiniai: pirmąją kolekciją įkvėpė gilus, spalvingas ir paslaptingas miškas. Antrąją – egzotiškieji tropikai. Gėlė našlaitė tapo trečiosios kolekcijos įkvėpimo šaltiniu.

Šių metų vasarai kaunietė Inga Tarėlaitė pristato „Color Code“ – kolekciją, skirtą saulėtoms dienoms ir kurortiniams romanams, joje gausu spalvų, raštų bei lengvumo.

Kolekcijos fotosesija vyko Tulume, Meksikoje, viename egzotiškiausių pasaulio kampelių, nuolat lankomame įžymybių. Kūrėja teigia, kad drabužių kūrimas – jos svajonė ir veikla, kuri ją džiugina. Ji neslepia, kad geriausiai jaučiasi vilkėdama savo kurtus drabužius. „Ilgai dirbusi mados versle, vieną dieną pajutau, kad reikia laisvės ir savarankiškumo daryti tai, ką noriu, užsiimti tuo, kuo svajoju, nelaukti paliepimų ar nurodymų, bet veikti savaip.“

‒ Kokia, jūsų nuomone, yra drabužių funkcija?

‒ Manau, kad pagrindinė drabužio funkcija − apsaugoti kūną ir jį pridengti. Tačiau šiandien ji tapo mažiau reikšminga, todėl svarbiau yra galimybė išreikšti save: parodyti savo vidų, pristatyti save visuomenei. Drabužis − tarsi įrankis, kurį gerai valdydamas gali pasukti savo gyvenimą norima linkme. Vieną dieną gali tiesiog apsivilkti juodus drabužius ir neišsiskirti iš minios, tačiau kitą dieną, norėdamas būti pastebėtas, gali apsivilkti visai kitą drabužį ir taip patraukti visų žvilgsnius.

Ryškios spalvos, egzotika ir margi raštai – I.Tarėlaitės braižas.

‒ Kokia buvo jūsų veiklos pradžia? Kaip gimė šis prekės ženklas?

‒ Man norėjosi ištrūkti iš nesibaigiančio ritmo. Priimti tokį sprendimą ir išeiti iš komforto zonos nebuvo lengva, tačiau įkvėpta „Mados akademijos“ mokymų apie mados verslą, pasiryžau ir pasinėriau į prekių ženklo kūrimą. Mintis keisti gyvenimą kirbtelėjo tada, kai supratau, kad nebeišnaudoju viso savo potencialo, nebeeinu pirmyn ir pradedu užsistovėti toje pačioje vietoje.

Norėjosi įkvėpti kitokio oro ir prisipildyti naujų patirčių. Pradėjo erzinti aplinka, įkyrėjo žmonės, apsunko kasdiena ir nebeturėjau laiko sau. Pradėjus lankyti mados verslo kursus ir sutikusi naujų žmonių supratau, kad galiu padaryti daugiau. Jeigu kiti sugeba, bando ir daro net neturėdami jokios patirties, tai man taip pat gali pavykti! Taip − ramiai ir tyliai − pamažu gimė „Apoteca“.

‒ Galbūt prisimenate pirmąjį savo kurtą drabužį? Koks jis buvo?

‒ Drabužius kūriau dar anksčiau. Kalbant apie prekės ženklo gimimą, pirmasis drabužis buvo glaustinukė. Ji ir dabar yra kiekvienoje mūsų kolekcijoje.

‒ Dauguma dizainerių prisibijo ryškių spalvų ir raštų. Kuo jus traukia ryškios spalvos, margi raštai?

‒ Ryškios spalvos – mano asmenybės dalis. Tai − išskirtinis bruožas, kuris identifikuoja mane. Todėl spalvos vyrauja ir mano kolekcijose, tai − tarsi braižas. Tik pradėjusi galvoti apie prekių ženklą, norėjau, kad jis būtų kitoks, netaptų vienu iš tų, kurių negali identifikuoti, nes atrodo visai kaip šalia esantis.

Buvo nuspręsta, kad kiekvienos kolekcijos ašis bus margintas audinys, to sezono topas – pastebimas ir atpažįstamas. Prie margo audinio bus derinamos visos kitos spalvos, kirpimai ir siluetai. Ryški spalva padeda gerai jaustis, jų deriniai nesibaigiantys, o galimybės – beribės. Kiekvienai nuotaikai gali parinkti vis kitą. Pasaulis yra ne juodas ar pilkas, jame gausu spalvų, todėl norisi būti gražaus pasaulio dalimi, o ne juodu / pilku fonu, nematomu šešėliu.

Ryškios spalvos, egzotika ir margi raštai – I.Tarėlaitės braižas.

‒ Rudens / žiemos kolekcijoje siūlote ryškius ir margus našlaitės įkvėptus raštus. Kodėl šiai kolekcijai pasirinkote gėlės motyvą?

‒ Našlaitė buvo kuriama San Franciske, norėjosi, kad lietuviška žiema nebūtų tokia liūdna ir nuobodi. Todėl šios kolekcijos motyvu buvo pasirinkta našlaitė − gerai pažįstama, tačiau paslaptinga ir labai trapi, moteriškai žavinga gėlė. „Viola“ kolekcija gana nuosaiki, spalvos ne tokios krintančios į akis, labiau monotoniškos, šiek tiek nuspalvinančios žiemos pilkumą.

‒ Kas įkvėpė vasaros kolekciją „Color Code“?

‒ „Color Code“ – kolekcija, skirta vasarai ir visiems jos teikiamiems malonumams: naujoms pažintims, nepatirtiems romanams, poilsiui prie jūros. Laisvė, mėgavimasis šia akimirka, noras būti čia ir dabar, jaustis patogiai ir atrodyti žavingai.

Kiekviena moteris turi paslapčių, kiekviena spalva turi kodą. Naudodama spalvą ji užkoduoja savo paslaptį – tai ir tapo pagrindine kolekcijos mintimi. Joje dominuoja suknelės ir palaidinės. Vasarą nesinori savęs įsprausti į varžančius drabužius, todėl siluetai yra laisvi, neribojantys judesių.

‒ Kokius drabužius rekomenduojate rinktis artėjančią vasarą?

‒ Patogius, nevaržančius – tokius, kurie tiktų ir dieną dėvėti mieste, ir vakare pabėgti prie jūros. Drabužiai turi būti spalvingi ir gaivūs, leidžiantys koduoti savo paslaptis.

‒ Jūsų drabužių fotosesijos išsiskiria netikėtomis vietomis, įdomia aplinka. Kaip pasirenkate vietą fotosesijai? Kaip atradote „Color Code“ „vietą“ – Meksiką, Tulumą?

‒ Kiekvieną kartą fotosesijas bandoma priderinti prie kolekcijos tematikos, ilgai renkamės tinkamiausią idėją ir daug galvojame, kaip ją įgyvendinti. Šįkart kolekcija skirta vasarai, todėl labai norėjosi rasti vasarišką vietą – Lietuvoje dabar dar žiema, todėl reikėjo vykti ten, kur šilta. Meksikos kurorte Tulume dabar nėra taip karšta, gana komfortabilu, jį labai mėgsta pasaulinio garso modeliai. Ten nuostabūs paplūdimiai ir puiki atmosfera. Be to, jį lengva pasiekti lėktuvu iš San Francisko.

„Apotecos“ prekių ženklo kūrėja I.Tarėlaitė prisipažįsta, kad mielai dėvi savo kurtus drabužius.

‒ Koks drabužis vasarą yra būtinas?

‒ Suknelė – apsivelki ją ir nebereikia nieko daugiau galvoti ar derinti. Šiai vasarai siūlome vidutinio ilgio, laisvo silueto, lengvai krintančią suknelę. Ryškiaspalvę ir tinkančią tiek miesto moteriai, tiek poilsiaujančiajai kurorte. Visos mūsų suknelės šilkinės, todėl kiekvieną moterį privers pasijusti ypatinga. Mūsų kolekcijoje ji kombinuota, dvispalvė, trispalvė – tarsi sudėta iš mažų blokų – atskirų kodų.

‒ Kokio drabužio niekada nebus jūsų kolekcijoje?

‒ Sportinio kostiumo (šypsosi).

‒ Kur dažniausiai kuriate drabužius? Kaune, San Franciske, studijoje, atviroje erdvėje (gamtoje) ar nepriklausomai nuo vietos?

‒ Idėjos gimsta nepriklausomai nuo vietos. Dabar daugiausia laiko praleidžiu San Franciske, todėl labai dažnai sakau, kad drabužiai sukurti Kalifornijoje, pagaminti Lietuvoje, o audiniai atkeliauja iš Kinijos. Tai − tarsi 3 žemynų prekių ženklas.

‒ Kuo išsiskiria jūsų kasdienis stilius? Kaip jį apibūdintumėte?

‒ Mano kasdienis stilius priklauso nuo vietos, kurioje esu. Tačiau visada būnu pastebima, nes renkuosi ryškias spalvas ir netradicinius derinius. Dabar mano stilius yra mano kurti drabužiai.

‒ Gyvenate tarp Kauno ir San Francisko. Kokius žmonių stiliaus panašumus ir skirtumus įžvelgiate?

‒ Panašumo visiškai nėra. Lietuvos klimatas − kardinaliai kitoks, todėl ir drabužių pasirinkimas skiriasi. Lietuviai mėgsta atrodyti tvarkingai, jiems patinka puoštis. San Franciske vyrauja sportinis stilius, čia patogumas užima pirmąją vietą. Tačiau ne tas patogumas, kada atrodai tvarkingai ir jautiesi gerai, o tas, kai įsispiri į šlepetes, užsidedi sportinius marškinėlius su tamprėmis ir − pirmyn į gatvę.

Niekada nebūna tokių akimirkų, kad norėtųsi prieiti, patarti ar pakritikuoti. Reikia prisitaikyti prie aplinkos. Nori pasigrožėti stilingais žmonėmis − važiuok į Paryžių ar Milaną; nori atsipalaiduoti ir nebegalvoti apie madą – gali rinktis JAV (šypsosi). Labai retai pamatai tikrai stilingų žmonių: tai būna turistai arba studentai.

‒ Kokios klientės yra kaunietės, o kokios − San Francisko gyventojos? Ar skiriasi jų pageidavimai drabužiui, jo dizainui?

‒ Visos klientės vienodos, nes vertina šilką, mėgaujasi kašmyru, nebijo spalvų ir trokšta būti pastebėtos.

‒ Kokios mados tendencijos dabar vyrauja San Franciske?

‒ San Franciskas − daugiakultūrinis miestas. Jame labai daug žmonių iš viso pasaulio, todėl negalėčiau išskirti kažkokios specifinės tendencijos. Žinoma, savaitgaliais visada krinta į akis moterys, kurias galima būtų aprašyti taip: tamprės, sportinis švarkelis, ryškiaspalviai sportiniai bateliai, LV rankinė ir šunelis. Visos moterys lanko jogą ir maitinasi ekologišku maistu (juokiasi).

‒ Koks drabužis jums yra idealus?

‒ Kašmyro megztukas. Dievinu šilumą ir švelnumą – jis geriausiai atspindi šias savybes.

‒ Kurią moterį (pasaulio, Lietuvos, Kauno) galėtume išskirti kaip sektiną pavyzdį?

‒ Kiekviena pasaulio moteris, nesvarbu kur ji gyvena, yra sektinas pavyzdys. Ar ji Lietuvos kaime, ar Afrikos dykumoje – kiekviena yra savita ir išskirtinė, turinti nuostabių bruožų. Kiekviena turi būti gerbiama, mylima ir vertinama.

‒ Kokia dabar jūsų didžiausia svajonė?

‒ Aš prisistatau ne kaip dizainerė, o kaip prekės ženklo kūrėja. Didžiausia svajonė, kad prekių ženklas augtų ir sulauktų pripažinimo.

1-2 numeris: Mescole Photography
3-4 numeris: Kristina Čyžiūtė
5-6 numeris: PI Photography
7-8 numeris: Darius Tarėla
9-11 numeris: Robertas Pledas
12-15 numeris: PI Photography
16-18 numeris: Ditus Alviar Photo
19-20 numeris: Darius Tarėla

Nuotraukos:
1,2,9,10,11 – Ryškios spalvos, egzotika ir margi raštai – I.Tarėlaitės braižas.

12,13,14,15 – Naujoji kolekcija „Color Code“ alsuoja Tulumo karščiu, aistra nuotykiams ir vasariška nuotaika.

7,8 – Kūrėjos įkvėpimo šaltiniu tapo miškas. 2014−2015 m. rudens / žiemos kolekcija „Miškas“ – paslaptinga, prabangi, skirta moteriai, kuri žino savo vertę ir nebijo pasilepinti.

3,4,5,6 – „Apotecos“ prekių ženklo kūrėja I.Tarėlaitė prisipažįsta, kad mielai dėvi savo kurtus drabužius. / Gyvendama spalvotame San Franciske kaunietė išskiria miesto daugiakultūriškumą. / I.Tarėlaitės teigimu, drabužiais galima išreikšti save. Tai – įrankis, kuriuo gali pasukti gyvenimą norima linkme.

19,20 – Kolekciją „Viola“ įkvėpė visiems gerai pažįstama gėlė – našlaitė.

16,17,18 – Kūrėjos teigimu, kiekviena pasaulio moteris yra išskirtinė, savita, turinti nuostabių bruožų.