Įsivaizduokite, kad jūs važiuojate keliu ir balta vidurio linija, kuri iki šiol jus lydėjo visose kelionėse ir skyrė jūsų automobilį nuo priešpriešinio transporto priemonių srauto, staiga išnyksta. Viena iš teorijų teigia, kad tokiu atveju vairuotojas iš karto sumažintų greitį, nes taip jaustųsi saugiau, rašo BBC.

Įrodė, kad vairuotojai mažina greitį

Pirmieji bandymai išnaikinti baltas kelio linijas Didžiojoje Britanijoje atlikti dar prieš dešimtmetį. Kai 1997 – 2002 metais Viltšyro grafystėje buvo atnaujinami keliai, grafystės taryba nusprendė, kad nereikia perbraižyti kelią ženklinančių linijų. Po šio sprendimo atsakingos institucijos nustatė, kad toks sprendimas prisidėjo prie saugumo keliuose, kuriuose greičio ribojimas yra 30 mylių per valandą (50 kilometrų – DELFI).

Iki šiol kelią ženklinančios baltos linijos panaikintos apie 20 grafystės kelių. Visai neseniai baltos kelio linijos, kaip dalis nedidelio bandymo, kuris vykdomas nuo 2014 metų, išnaikintos dar trijose kelio atkarpose – vienoje centriniame Londone ir dvejose Kroidone.

Vyriausybinė organizacija „Transport for London (TfL)“ nustatė, kad pašalinus kelio ženklinimą tose atkarpose reikšmingai sumažėjo statistinis transporto priemonių greitis. Vidutinis greitis vienoje kelio atkarpoje sumažėjo net 8 myliomis (maždaug 13 km – DELFI). Norfolke tokie bandymai iš pradžių buvo vykdomi kaimelių keliuose, o vėliau plėtėsi ir į teritorijas, kuriuose gyvena didesnis žmonių skaičius.

Norfolko grafystės tarybos direktoriaus pavaduotojas Tracy Jesopas teigė, kad kelio ženklinimo panaikinimas kaimo vietovėse gali sumažinti transporto greitį bei daryti įtaką vairuotojų elgesiui.

„Daugeliu atvejų tokiuose keliuose mes pastebėjome teigiamus pokyčius – vairuotojai sumažino greitį,“ – sakė jis. Jis pridūrė, kad vėliau eksperimentas buvo pratęstas ir tarpmiestiniuose keliuose su dviračių takais.

Masiškai ženklinimo nenaikins

Kas įvyksta vairuotojų galvose, kad išnykus baltoms, kelią ženklinančioms linijoms, jie mažina greitį?

„Vairuotojų elgesys keičiasi, nes jie nbesijaučia turintys savo važiavimo kelią. Tai verčia juos tapti atidesniais bei atsargesniais, todėl jie ir sumažina važiavimo greitį. Tokiame kelyje buvo trumpesnė ir vairuotojų kelionė, nes jie tapo atidesni kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Be to, sumažėjo nelaimingų atsitikimų skaičius“, – aiškina T. Jesopas.

TfL eismo saugumo skyriaus vadovas Alanas Bristowas sako, kad ir toliau stebimi šių eksperimentų rezultatai, siekiant išsiaiškinti ilgalaikį poveikį. Nors jis pripažino, kad rezultatai iš tiesų geri, teigė, kad masiškai šalinti kelio ženklinimo šalyje neketinama.

Mėginimai buvo pradėti Olandijoje

Automobilių asociacijos prezidentas Edmundas Kingas socialinio tinklo „Twitter“ paskyroje savo sekėjų paklausė, ar keliuose turėtų būti panaikintos baltos vidurio linijos, ir sulaukė ne begalės nuomonių, kad tai būtų absurdiška ir kvaila.

Anot E. Kingo, intensyviuose keliuose baltos vidurio linijos yra neabejotinai privalomos. Be to, pastebėjo jis, nauji motociklai bei automobiliai turi sistemas, kurios stebi transporto priemonės nukrypimą nuo savo kelio. Tam, kad šios sistemos veiktų, būtinos baltos kelią ženklinančios linijos.

Jo teigimu, tokia praktika, kai naikinamos kelio linijos, galėtų būti pritaikoma mažesnio intensyvumo keliuose, tačiau tuomet iškiltų grėsmė, kad atvykėliai iš kitų šalių tokiame kelyje nesusiorientuotų.

Specialistas atkreipė dėmesį, kad „bendros kelio erdvės“ eksperimentai atkeliavo iš Olandijos, kur inžinierius Hansas Mondermanas kai kuriuose keliuose pašalino ne tik kelio žymėjimą, bet šviesaforus bei bortelius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (78)