Dviratininkams nedraugiškiausia yra šiaurinė miesto dalis, o pėstieji labai nemėgstami Statybininkų prospekte.

2015 metų įskaitinių (tų, kuriose buvo sužaloti ar žuvo žmonės) eismo nelaimių žemėlapis yra iškalbingas.

Iš patirties klaipėdiečiai vairuotojai žino, kad kone labiausiai transportu yra apkrautos miesto magistralės – Taikos prospektas ir Šilutės plentas. Tačiau įdomu tai, kad Taikos prospekte užregistruota net 60 kruvinų avarijų, o Šilutės plente – tris kartus mažiau.

Šiuos skaičius būtų galima aiškinti tuo, esą Taikos prospekte yra daugiau pėsčiųjų (nes iš abiejų jo pusių – gyvenamieji kvartalai), tačiau jie nesudaro nė trečdalio nukentėjusiųjų – čia pernai sužalota 17 savo kojomis ėjusių žmonių, o štai automobilių keleivių nukentėjo net 29.

Centrą su miesto šiaurine dalimi jungiančioje Herkaus Manto gatvėje sužaloti 23 eismo dalyviai (9 keleiviai, 7 pėstieji, 3 vairuotojai, 2 dviratininkai ir tiek pat motociklininkų).

Tad saugiausiai Klaipėdą iš pietų į šiaurę (arba atgal) pervažiuoti naudojantis trečiąja miesto magistrale – Minijos gatve. Čia 2015 m. įvyko vos 6 įskaitinės eismo nelaimės.

Kruviniausia miesto vieta

Kelių policininkų sudarytame žemėlapyje panašių įdomių faktų yra ir daugiau. Pavyzdžiui, statistika nepataria lankytis „Akropolio“ kaimynystėje.

Skaičiuokite patys. Taikos prospekto, Kauno bei Agluonos gatvių sankryžoje užfiksuotos net 8 įskaitinės avarijos. Pagal šį rodiklį tai yra pavojingiausia miesto sankryža. Pernai čia nukentėjo 5 automobilių keleiviai, 2 vairuotojai ir 1 dviratininkas.

3 žmonės nukentėjo gretimoje – Taikos prospekto ir Dubysos gatvės – sankryžoje: 2 pėstieji ir 1 dviratininkas, o prospekto atkarpoje tarp šių dviejų sankryžų sužaloti net 7 žmonės – 4 keleiviai, 2 pėstieji ir 1 vairuotojas.

Kurių sankryžų geriau vengti

Kurių dar sankryžų Klaipėdoje geriau vengti arba bent pasistengti jose būti atsargesniems? Antra pagal sužalotų žmonių skaičių mieste yra Taikos prospekto ir Sausio 15-osios gatvės sankirta – čia pernai sužaloti 7 žmonės (3 keleiviai, po 2 vairuotojus ir pėsčiuosius).

Trečioje vietoje – Herkaus Manto, Liepų ir Naujosios Sodų gatvių sankryža su 5 nukentėjusiaisiais (4 keleiviai ir 1 pėsčiasis). O štai ketvirtą vietą su 4 sužalotais žmonėmis kiekvienoje dalinasi keturios miesto sankryžos – Taikos prospekto ir Bijūnų gatvės, Taikos ir Baltijos prospektų, Debreceno gatvės ir Šilutės plento, taip pat Bijūnų ir Birutės gatvių.

Pastarąją sankryžą galima vadinti fenomenu – skirtingai nuo kitų trijų, minėtų aukščiau, ji nejungia pagrindinių miesto arterijų, o tik paprastas, niekuo neišsiskiriančias dviejų eismo juostų gatveles. Nepaisant to, čia sužaloti 2 keleiviai, vairuotojas ir pėsčiasis.

Saugiausia Klaipėdos žiedinė sankryža yra Sendvario – ten pernai nukentėjo tik vienas eismo dalyvis (vairuotojas).

Beje, išskirtine (tiksliau, išskirtinai pavojinga) galima paskelbti ir visai nekaltą trumputę Kalnupės gatvę su 4 nukentėjusiais eismo dalyviais. Čia pernai sužaloti 2 vairuotojai ir 2 pėstieji.

Avaringumą galima iš dalies paaiškinti tuo, kad gatvė yra siaura, eismo sąlygas joje apsunkina paliekami automobiliai.

Pėstieji „pietuose“ nemėgstami

Eismo dalyviams atsargesniems patartina būti ir Šilutės plento bei Vingio gatvės sankryžoje (3 nukentėjusieji), Taikos prospekto ir Smiltelės gatvės sankryžoje (3 nukentėjusieji).

Tarp perėjų pavojingesnės yra Taikos prospekto perėja ties „Pempininkais“ (3 sužalotieji – keleivis, pėsčiasis ir dviratininkas), perėja ties Smiltelės g. 45 namu (2 pėstieji ir keleivis), taip pat perėja ties Tilžės g. 54 namu, t. y. sankryžos su Komunarų gatve kaimynystėje (3 sužaloti pėstieji).

Šiaip ar taip, atmetus Taikos prospektą ir Šilutės plentą, pėstiesiems yra pavojingiausias Statybininkų prospektas ir Smiltelės gatvės – po 5 sužalotuosius pernai.

Didelis greitis – ne visada blogai

Kalbant apie miestą skersai – iš vakarų į rytus – kertančias gatves, ramiausias yra Jūrininkų prospektas, nors ir eismas, ypač sunkiasvorio transporto, ten yra didelis, ir leistinas maksimalus greitis yra 70 km/h – pernai sužaloti tik 2 eismo dalyviai (vairuotojas ir keleivis). Jau minėtoje Kalnupės gatvėje greitis – 50 km/h, ir kas iš to?

Tarp „skersinių“ gatvių pagal nukentėjusių žmonių skaičių pirmauja Smiltelės gatvė (13), po jos seka Liepų gatvė (11, skaičiuojant ir sužalotuosius sankryžoje su Herkaus Manto gatve), Statybininkų prospektas (10).

Ta pačia kryptimi nusidriekusiose Naikupės ir Debreceno gatvėse pernai irgi nukentėjo 10 žmonių. Tačiau įdomu tai, kad vien Debreceno gatvėje buvo sužaloti net trys dviratininkai.

„Šiaurė“ skriaudžia dviratininkus

Visgi dviratininkams didesnis santykinis pavojus gresia šiaurinėje miesto dalyje, nuo gerokai didesnės pietinės skiriamoje Danės upės. Pernai „šiaurėje“ sužalota 13 dviratininkų, „pietuose“ – 15.

Beje, panašiai ir su motociklininkų saugumu – šiaurinėje Klaipėdos dalyje jų pernai sužalota 3, pietinėje – 2. Galbūt tai – „šiaurės“, kaip rekreacinės zonos, pasekmė?

Kalbant apie atskirus gyvenamuosius kvartalus, saugiausiai eismas vyksta Mokyklos gatvės rajonėlyje, „Smeltės“ kvartale, intensyviu eismu pasižyminčioje Mogiliovo bei pagalbinėje Baltijos prospekto gatvėje, taip pat Paryžiaus Komunos gatvėje.

Šiose vietose pernai nenukentėjo nė vienas žmogus. Kruvinų avarijų nebūta ir Tauralaukio gatvelėse, Labrenciškėje, Giruliuose, Melnragėje, o štai Antrojoje Melnragėje sužaloti du žmonės – vairuotojas ir dviratininkas.