Dabartinis mokinys – mąstantis, kūrybingas, imlus, norintis ir galintis reikšti savo nuomonę, norintis, kad juo tikėtų ir pasitikėtų, kad jį išklausytų net tada, kai mokytojas – įspraustas į planų, kasdienių, o kartais Sizifo darbui prilygstančių uždavinių rėmus, kai pavargęs nuo darbo ir gyvenimo rūpesčių.

Žingeidūs, iniciatyvūs ir veiklūs jaunuoliai nori tarsi kilti ir skrieti gyvenimu – gyventi, o ne egzistuoti – nuveikti daug ir greitai, imti viską čia ir dabar. Naudinga ar žalinga apie tai rašyti ir kelti diskusiją, tačiau ne vienas mokinys pritartų, kad dabartinė švietimo sistema viską apraizgo savo sausais dariniais, persunkta informacija, kartais surambėjusiu, jokiai kaitai nepasiduodančiu požiūriu į švietimo sistemos dalyvius.

Joje ir mokytojas, ir mokinys jaučiasi įkaitais, bandančiais pralaužti priešpriešą tarp imančio ir duodančio. Dažnai mokytojas turi duoti tai, ko mokinys nenori priimti. Mokinys maištauja: triukšmauja pamokoje, kartais elgiasi agresyviai, kitas visiškai užsisklendžia savyje, nes tai jam neįdomu. O mokytojas? Juk jis irgi žmogus... Mokytojų amžius ilgėja, patirtis didėja, bet vis daugiau patiriama nuovargio. Darbo rūpesčiai „pareina“ namo, dažnai įnešdami sumaišties į netvirtų šeimų santykius. Apsuki ratą ir tos paaštrėjusios problemos bumerangu grįžta į mokyklą. Pavargęs, piktas nepailsės darbe. Ne, čia nepavyks, čia laukia mokinys, norintis ne sausos informacijos, o kažko naujo.

Mokinys ir mokytojas – jie priešai? Ne. Tai gali būti labai darni pora. Tik reikia gero, šilto žodžio, mokėti išgirsti, ką kuris nori pasakyti, suprasti be žodžių. Atrasti tai, ko kiti nepastebi. Kartais po tylia išvaizda ar išsišokimais slepiasi talentas, kurį atrasti pavyksta ne kiekvienam.

Prienų r. Pakuonio pagrindinėje mokykloje 2014 ir 2015 metais vyko projektas „Visi drauge“. Šio projekto tikslas – suvienyti mokyklos bendruomenę. Jame dalyvavo mokiniai, mokytojai ir mokyklos darbuotojai. Iš mokyklos darbuotojų, mokinių ir mokytojų burtų keliu buvo sudarytos komandos. Šios komandos per tam tikrą laiko dalį turėjo atlikti užduotis, kurias vertino mokytojai ir mokiniai. Užduotys buvo linksmos, kūrybinės, loginės. Mokytojams teko pabūti mokiniais, o mokiniams komandų vadovais. Projekto rezultatai džiugino: šis projektas suvienijo mokinius ir mokytojus.

Darnioje šeimoje auga laimingas vaikas. Mokykla – kaip šeima. Joje turi augti laimingi mokiniai, o kad tai įvyktų, reikia pasistengti visai mokyklos bendruomenei ir visuomenei. Mokytojui – neperkelti savo problemų ant mokinių pečių, ieškoti, domėtis, atrasti. Mokiniui – išgirsti, „sugerti“ į save tik teigiamą informaciją, pasistengti suprasti mokytoją. O svarbiausia – mylėti vieniems kitus, problemas spręsti čia ir dabar, neleisti, kad jos augintų neigiamus santykius.

Tokioje mokykloje, kurioje visas vadovų dėmesys skiriamas mokinių ir mokytojų darnių santykių kūrimui, mokytojas tikrai nėra mokinio priešas. Pakuonio pagrindinėje mokykloje mokytojas yra draugas ir patarėjas. Tik šiltus santykius saugančioje mokykloje auga laisvai mąstančios ir kūrybingos asmenybės.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

2016 m. DELFI ir Vilniaus Gabijos gimnazija skelbia Lietuvos mokyklų jaunųjų žurnalistų konkursą! Šis tekstas – 56 straipsnis konkursui.

Kviečiame jaunuosius mokyklų žurnalistus savo publicistinius tekstus, kurių apimtis siekia iki 400-500 žodžių, siųsti adresu gabijos.laikrastis@gmail.com. Konkursas vyks sausio 1-30 d. Jūsų atsiųsti tekstai bus publikuojami DELFI portalo rubrikoje DELFI Pilietis. Bus skiriamos dvi nominacijos – „Populiariausias jaunasis žurnalistas“ ir „Profesionaliausias jaunasis žurnalistas“. Prizus laimėtojams įsteigs portalas DELFI.