Į DELFI kreipėsi vairuotojas Tadas. Vyras pastebėjo, kad Kauno Karaliaus Mindaugo prospekte vairuotojai pradėjo apsisukinėti kur papuola, nors ši plati gatvė pažymėta dviguba ištisine linija. Tačiau ją, kuomet gausiau pasninga, įžvelgti išties nelengva.

Kauno apskrities Eismo įvykių registravimo skyriaus vyriausiasis specialistas Giedrius Petrauskas neslepia, kad tokiu atveju nubausti vairuotojų neįmanoma.

„Negalima pažeisti to, ko vairuotojas nemato. Pažeidžiama tik tada, kai vairuotojas gali matyti ženklą ir ženklinimą. Tik tuomet bus pažeidimas“, - sako G. Petrauskas.

Tiesa, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai tokiomis sąlygomis piktnaudžiauja. Tačiau tai įrodyti yra sudėtinga.

Pareigūnai teigia, kad jei dėl sniego ar kitų priežasčių nesimato gatvių ženklinimo, reikia vadovautis KET.

„KET numatyta, kaip elgtis. Yra kelių, kur apskritai nėra ženklinimo“, - sako G. Petrauskas.

Policijos atstovas taip pat teigia, kad pasnigus veiksmų turėtų imtis ir patys pareigūnai.

„Sąlygos nuolat keičiasi. Realiai tokiu atveju pareigūnai privalo informuoti budėtoją apie susidariusią padėtį. Reikia valyti kelius, kad nebūtų chaoso, tačiau eismo dalyvių elgesys grindžiamas pagarba. Vairuotojas neturi tuo naudotis ir suktis bet kur. Vairuotojas privalo įsitikinti, kad tai saugu ir netrukdyti kitiems eismo dalyviams“, - sako G. Petrauskas.

Tačiau ką daryti, jei dėl sniego iš tiesų neįmanoma įžiūrėti kelio ženklinimo?

„Tuomet reikia apsisukti sankryžose, jei tai neprieštarauja kelio ženklams. Čia jau vairuotojo sąmoningumas“, - kalbėjo pareigūnas.

G. Petrauskas sako, kad ne taip retai automobiliai nepasidalina keliu. Tai ypač dažnas reiškinys žiemą, kai dėl šalikelėse nustumto sniego kelias dar labiau susiaurėja.

Ši problema ypač aktuali rajoniniuose keliuose. Dažnas atvejis, kai automobiliai susidaužia veidrodėliais, tačiau incidentai gali būti kur kas liūdnesi. Be to, nustatyti, kas kaltas tokiu atveju, yra pakankamai sudėtinga, nes po kontakto automobiliai sustoja už keliasdešimties metrų.

„Neretai apskritai neįmanoma nustatyti, kas kaltas. Tokiu atveju, trūkstant įrodymų dėl kaltės, byla nutraukiama“, - sako G. Petrauskas.

Pareigūnai turi ir patarimą vairuotojams, kai eismo sąlygas sunkina oras.

„Mes įpratę važiuoti kaire kelio puse, o reikia laikytis kuo arčiau dešinio krašto. Tokiu atveju avarijų būtų kur kas mažiau“, - sako G. Petrauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)