Ši kas vakarą kylanti dilema neaplenkė ir vilnietės verslininkės Jurgitos Levickienės. Moteris DELFI pasakoja, kad kaskart vyrui paklausus, ką nupirkti parduotuvėje, apimdavo neviltis.

„Aš buvau motinystės atostogose. Ir kaip daugeliu atvejų moterims motinystės atostogose kyla daug visokių minčių. Man buvo didžiulis galvos skausmas, kai vyras grįždamas namo skambindavo vakarais ir klausdavo, ką nupirkti parduotuvėje. Tas klausimas varė mane į neviltį, nes aš pati tikrai nesu iš tų virtuozių, kuri gali iš kirvio pagaminti košę visai šeimai. Man užsiimant vaiku ir keičiant sauskelnes visiškai nekyla minčių, ką reikės vakare gaminti ir apskritai buvo sunku gyventi“, - šiandien juokiasi pašnekovė.

Būtent ši problema moterį paskatino įgyvendinti dar vieną verslo idėją – pasiūlyti užsiprenumeruoti vakarienę. Ši paslauga lietuviams teikiama dar tik trečią mėnesį, tačiau jau susilaukė ir žinomų Lietuvos žmonių susidomėjimo.

Jurgita Levickienė

Keturios vakarienės už 42 eurus

Šiuo metu dviems asmenims užsiprenumeruoti keturias vakarienes per savaitę kainuoja 42 eurus. Keturių asmenų šeimai ši paslauga kainuoja 68 eurus. Taip pat verslininkė siūlo vakarienę užsiprenumeruoti visam mėnesiui.

„Kiekvieną savaitę kuriame keturis įvairių patiekalų naujus receptus – paukštienos, raudonos mėsos, vegetarišką patiekalą ir kažkokios žuvies. Mes dedame juos internete ir žmonės iki ketvirtadienio daro užsakymus ateinančiai savaitei. Užsakius iki ketvirtadienio, mes atvežame maisto produktų krepšį kitą antradienį arba trečiadienį. Krepšyje yra visos keturios vakarienės, žmonės turi galimybę jas pasidaryti pagal surašytus receptus. Maisto produktų pasverta tiek, kiek reikia būtent toms keturioms vakarienėms pagaminti, kad neliktų likučių“, - kaip teikiama paslauga aiškina J. Levickienė.

Man buvo didžiulis galvos skausmas, kai vyras grįždamas namo skambindavo vakarais ir klausdavo, ką nupirkti parduotuvėje. Tas klausimas varė mane į neviltį, nes aš pati tikrai nesu iš tų virtuozių, kuri gali iš kirvio pagaminti košę visai šeimai.

Tiesa, klientams, kuriems nepatiks konkrečią savaitę siūlomas keturių patiekalų meniu, teks palaukti kitos savaitės, mat meniu kas savaitę skiriasi, tačiau rinktis skirtingų patiekalų galimybės nėra – visiems klientams vežami krepšiai su vienodais maisto produktais. Pašnekovė tikina, kad būtent toks ir buvo verslo sumanymas – sutilpti į tam tikrą kainą ir esą, jei tenkintų kiekvieno klientų individualius poreikius, patiekalai gerokai pabrangtų ir pagaminta vakarienė kainuotų tiek, kiek restorane.

Be to, verslininkės teigimu, toks verslo modelis leidžia užtikrinti, kad gaminant patiekalus neliktų maisto likučių, kurie dažnai lieka nusipirkus produktus konkrečiam patiekalui. „Tai yra paslauga lengvinanti gyvenimą – nereikia galvoti ką pagaminti ir už tave kažkas surenka, superka. Nes kai atsiverti receptų knygą namie ir bandai pasigaminti, žiūri tai vieno produkto neturi, tai kito. Parduotuvėje nenusipirksi vieno saliero ar šaukšto klevų sirupo“, - juokiasi pašnekovė.

Receptus kuria virtuvės šefas

Dėl priežasties, kad parduotuvėje sunku nusipirkti mažus produktų kiekius, anot J. Levickienės, išauga ir vakarienės kaina. Besistebintiems kainomis moteris siūlo atsakyti į klausimą, ar sustojus parduotuvėje važiuojant namo pavyks nusipirkti mėsos ir produktų garnyrui dviems asmenims už šiek tiek daugiau nei 10 eurų.

„Tai nėra jau taip paprasta padaryti,“ - šypsosi ji.

Paklausta, kaip kiekvienai savaitei gimsta klientams siūlomi receptai, verslininkė aiškina, jog juos kuria virtuvės šefas, tačiau kas jis – atskleisti nenori. „Kol kas savo šefo asmenybės atskleisti nenorime. Jis tikrai nėra televizinių šou dalyvis Lietuvoje ar pasaulyje“, - teigia pašnekovė. Ji pasakoja, kad šefą pažinojo dar iki pradėdama vakarienių projektą, pasitikėjo jo skoniu, todėl vylėsi, kad jo siūlomi patiekalai patiks ir klientams.

Moteris tikina, kad šefo sukurtus receptus pagaminti kartu su komanda bando ir pati, juos degustuoja, skaičiuoja, kiek laiko užtrunka pagaminti vakarienę. Šiuo metu užsiprenumeruoti vakarienę galima tik trijuose miestuose – Vilniuje, Kaune ir Elektrėnuose. Šia paslauga, anot verslininkės, naudojasi maždaug 100 žmonių.

Aš pati tą idėja parsivežiau iš Skandinavijos, ten viešėdama pas draugę pamačiau tai gyvai. Ji man buvo anksčiau apie tą idėją pasakojusi, bet aš galvojau – maisto produktai su receptais į namus...Galvoju, visai tie švedai iš gero gyvenimo nebežino ką prisigalvoti.

„Turime klientų, kurie užsiprenumeruoja vakarienę mėnesiui ir kas savaitę gauna po krepšį. Tai daugiausiai tie klientai, kurie jau išbandė mūsų paslaugą, žino mūsų skonį.

Visi žinome, kad valgyti įvairų maistą reikia ir tai yra naudinga, bet kuri iš mūsų šeimininkių jau taip moka tapti virtuvės virtuoze ir bent mėnesį kiekvieną dieną gaminti vis skirtingą patiekalą. Dažniausiai visi turime savo keletą patiekalų, kurie sukasi ratu. Klientai patys sako, kad tokios maisto įvairovės niekada neturėtų, jei jiems kažkas neatvežtų ir nepasakytų kaip ir ką tiksliai sumaišyti,“ - pasakoja J. Levickienė.

Jurgita Levickienė

Susižavėjo ir A. Jagelavičiūtė

Naujai atsiradusi paslauga jau patraukė ir žinomų žmonių dėmesį. Pirmoji jų – stilistė Agnė Jagelavičiūtė. Sausio 19 dieną ji savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje paskelbė įrašą, kuriame teigia, kad „dievina kapitalizmą“.

„O vaikuti, kaip aš dievinu kapitalizmą!!! Kai, kaip sako, "liuboj kapriz za vasy dengi".
Sėdi kamšty, galvoj kamštis, į parduotuvę nespėjai - NUTAIKAS. Išsirenki receptą, atvažiuoji namo, maisas su produktais jau laukia. Tik stok prie viryklės. Nieko galvoti nereikia, nieko ieškoti nereikia, ir nieko nelieka nepanaudoto. Ir taip visą savaitę. Arba mėnesį. Jokių eilių, jokių parkių parkinge. Vuolia“, - džiaugėsi stilistė.

Anot J. Levickienės, vos vienas A. Jagelavičiūtės įrašas atvedė nemažą būrį klientų: „Tikrai labai pajautėme. Aš labai tikiuosi, kad tas padidėjimas nebus vienos savaitės. Tikimės, kad išliks ta pati statistika ir didesnė dalis klientų sugrįš. Bet kad Agnės komentaras mums padarė įspūdį ir įtaką tikrai galiu paliudyti“.

Visi žinome, kad valgyti įvairų maistą reikia ir tai yra naudinga, bet kuri iš mūsų šeimininkių jau taip moka tapti virtuvės virtuoze ir bent mėnesį kiekvieną dieną gaminti vis skirtingą patiekalą. Dažniausiai visi turime savo keletą patiekalų, kurie sukasi ratu.

Vis dėlto pašnekovė pripažįsta, kad nors klientai patvirtina, jog pagal sukurtus receptus vakarienę pasigaminti pavyksta pakankamai greitai, tačiau patiekalai sužavi ne visus.

„Mes kiekvieną savaitę siunčiame apklausas klientams, kaip jiems patiko patiekalai ir ar buvo lengva juos pagaminti. Absoliuti dauguma patiekalų būna labai lengvai pagaminami. Dėl to labai džiaugiamės, kad mums tai pavyko. Bet dėl pačių patiekalų matome, kad vieniems labiau patinka riebesni, sunkesni patiekalai, kitiems – lengvesni. Dėl to ir matome poreikį šiek tiek skirstyti, daryti skirtingus krepšius,“ - sako verslininkė.

Moteris tikisi, kad ateityje pavyks plėsti ne tik asortimentą, bet teikti šią paslaugą ir kituose Lietuvos miestuose.

Šią savaitę – kengūros mėsa
Tiesa, kai kuriems lietuviams gali būti ne visai pažįstamas, o konservatyvesniems ir ne visai patrauklus verslininkų siūlomas meniu. Šią savaitę vakarienę užsiprenumeravusiems klientams siūloma gaminti kengūros pjaustinius su bolivine balanda ir pinijų padažu.

Anot J. Levickienės, panašus, lietuvių skrandžiui ne visai pažįstamas patiekalas siūlomas kas savaitę taip siekiant lavinti klientų skonį ir pasiūlyti kažką netradicinio, egzotiško. Į meniu kas savaitę įtraukiamas ir vegetariškas patiekalas, paukštienos ir žuvies patiekalai.

„Dauguma mūsų klientų yra išsilavinę žmonės, gaunantys vidutines ar aukštesnes nei vidutines pajamas ir mes negalime šioje vietoje pataupyti ir atvežti prastesnių produktų nei jie rinktųsi parduotuvėje. Naudojame tik Lietuvos gamintojų prekes, kas liečia mėsą ar paukštieną. Taip pat klientus stengiamės reguliariai palepinti kokiais nors egzotiškais dalykais, pavyzdžiui, fazano mėsa arba sekančią savaitę yra numatyta kengūros mėsa. Tokie dalykai, kuriuos ir parduotuvėje ne taip lengva nusipirkti, o jei ir nusipirksi, nežinosi, kaip tiksliai juos pagaminti. Produktas brangus, o sugadinsi, tai iš viso nesąmonė“, - juokiasi pašnekovė.

Kaip aš mėgstu sakyti, tai yra XXI amžiaus produktas. Tai labai populiari paslauga ir iš to išvystyti labai didžiuliai verslai. Švedijoje praėjusiais metais vykusiuose verslo apdovanojimuose šita idėja buvo prilyginta „Ikea“ idėjai.

Dėl tokio patiekalų skirtumo, anot verslininkės, gerokai skiriasi ir jų kainos, tačiau bendra paslaugos kaina nekinta. Tai esą viena iš priežasčių, kodėl klientams sunku siūlyti skirtingą asortimentą.

„Visada laviruojame ant tos ribos, kokia maisto produktų savikaina turi būti kiekviename krepšyje, nes galbūt vienas patiekalas yra brangesnis, pavyzdžiui, su fazano mėsa. Tada mes padarysime, kad kitas patiekalas būtų pigesnis. Taip klientams patogiau planuotis ir savo mėnesio išlaidas – tu žinai, kad 16- ka vakarienių per mėnesį kainuos 160 eurų ir dar liks trys vakarai per savaitę, kur tikrai dažnai būna, kad ir į svečius einam ir kažkokį sumuštinį kitą kartą susitepam, nes laiko nėra, ar tiesiog norisi mieste pavakarieniauti,“ - aiškina verslininkė.

Anot jos, kas savaitę sugalvoti kitą meniu su skirtingais ir kokybiškais patiekalais už tą pačią kainą – iššūkis šefo ir komandos kūrybiškumui.

Idėja parsivežė iš Švedijos

Versle J. Levickė jau ne naujokė. Dar 2008 metais jos įkurta uždaroji akcinė bendrovė savo veiklą pradėjo nuo originalių verslo dovanų idėjų. Šią veiklą, sako pašnekovė, tęsia ir iki šiol, tačiau šalia jos, toje pačioje įmonėje, atsirado ir „Vakarienės prenumerata“.

Lietuvoje tokią paslaugą kol kas teikia vienintelė įmonė, tačiau, pastebi verslininkė, užsienyje tai jau įprasta praktika.

„Aš pati tą idėja parsivežiau iš Skandinavijos, ten viešėdama pas draugę pamačiau tai gyvai. Ji man buvo anksčiau apie tą idėją pasakojusi, bet aš galvojau – maisto produktai su receptais į namus...Galvoju, visai tie švedai iš gero gyvenimo nebežino ką prisigalvoti. Bet kai aš viešėjau pas ją, mes sėdėjome virtuvėje, gėrėme kavą ir ji tuo pačiu metu gamino pagal tokią prenumeratą patiekalą. Prie mano akių ji sumaišė kelis padažiukus, kažkuo patrynė žuvytę, pašovė į orkaitę, paplėšė salotas ir pagamino tokį fantastišką patiekalą. Galvoju, kaip restorane. Man tada paliko tokį įspūdį“, - prisimena pašnekovė.

Anot jos, ši paslauga Skandinavijoje gimė prieš dešimtmetį ir sėkmingai išplito po visą pasaulį.

„Kaip aš mėgstu sakyti, tai yra XXI amžiaus produktas. Tai labai populiari paslauga ir iš to išvystyti labai didžiuliai verslai. Švedijoje praėjusiais metais vykusiuose verslo apdovanojimuose šita idėja buvo prilyginta „Ikea“ idėjai.

Bet, manau, kad Lietuvoje reikia dar šiek tiek laiko, kad tie verslai taptų tokie, nes yra labai daug kultūrinių skirtumų. Pavyzdžiui, Skandinavijoj gyvenamuosiuose rajonuose, esančiuose prie didmiesčių, labai retai pamatysi šiltnamį. Lietuvoje labai daug žmonių mėgsta patys auginti daržoves, dažnai gauna iš tėvų gyvenančių kaimuose. Automatiškai klientai dažnai mums sako: „Mes turime savo bulvių. O gal galite mums bulvių nedėti?“ - juokiasi verslininkė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (122)