Nors nafta iš tiesų pinga, prieš skubos tvarka užsisakydami bilietus į Maldyvus stabtelkite akimirkai ir pamąstykite, rašo BBC. Šie mokesčiai daugeliu atvejų virto kitais.

Tiesa, nėra visiškai aišku, už ką renkami šie mokesčiai, o vienintelė logiška priežastis – oro linijų siekis didinti gaunamą pelną.

Kuro mokestį skrydžių bendrovės ėmė taikyti siekdamos atsiriboti nuo augančios naftos kainos. „Taip oro linijos galėjo pasakyti, kad jų negalima kaltinti dėl augančių kainų“, - tikina kelionės aprašantis Simonas Calderis. Naftos kainoms pradėjus smukti dar kurį laiką kuro mokestis buvo renkamas, o paaiškinimas buvo labai paprastas: nafta buvo perkama tuomet, kai kainos dar buvo aukštos. „Nederėtų pamiršti ir fakto, kad už naftą atsiskaitoma JAV doleriais, o ši valiuta pastaraisiais metais buvo labai stipri“, - pridūrė jis.

Tai reiškia, kad sutaupyti kol kas dar nepavyks. Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) tikisi, kad galutinės kliūtys, dėl kurių oro linijos buvo įkalintos viršijančios rinkos kainą naftos pančiuose, išnyks 2016 m. viduryje. Nepaisant šių aplinkybių atpigus naftai skrydžių bendrovių taikytas kuro mokestis iš esmės tapo nebepateisinamas. Maža to, oro linijoms įstatymiškai užkirstas kelias gudrauti keleivių sąskaita.

2012 m. JAV transporto departamentas nurodė, kad „kuro mokesčiu vadinamas kainos komponentas turi iš tiesų pagrįstai atitikti vienam keleiviui tenkančią skrydžių bendrovės patiriamų išlaidų dalį degalams“. Taigi po truputį kuro mokestis neišvengiamai nyksta. Vis dėlto ar tai reiškia, kad skrydžių bilietų kainos mažėja?

„2015 m. skrydžių bilietų kainos vidutiniškai mažėjo apie 5 proc., 2016 m. tikimės panašaus mažėjimo“, - informavo IATA vyriausiasis ekonomistas Brianas Pearce‘as.

„Tai reikšmingas kainų sumažinimas, nes tuo pačiu metu oro linijos susiduria su darbo jėgos brangimu ir didėjančiais oro uostų taikomais mokesčiais“, - patikino jis.

Tiesa, įdomu, kokiu būdu oro linijos atsisako kuro mokesčio. Kai kurios oro linijos, tarp kurių „Qantas“ ir „Virgin Australia“, visiškai atsisakė šio mokesčio, o šie pokyčiai jau atsispindėjo bilietų kainose dar praėjusių metų pradžioje. Nemažai pigių skrydžių bendrovių, tarp kurių ir „Ryanair“, tikino, kad kuro mokestis niekada nėra buvęs prioritetiniu. Dalis skrydžių bendrovių vis dar taiko šį mokestį.

Tai ypač aktualu Japonijoje, kur šis mokestis itin griežtai reglamentuojamas ir tiksliai atspindi mažėjančią naftos kainą.

Taigi JAL oro linijų vykdomo skrydžio iš Japonijos į Pietų Korėją bilietui taikomas kuro mokestis 2015 m. pradžioje siekė 8,40 JAV dolerių (7,70 eurų), o po metų šis mokestis tesiekia 2,33 eurų.

Vis dėlto tenka pripažinti, kad daugelis kitų skrydžių bendrovių paprasčiausiai panaikino kuro mokestį ir pakeitė jį kitu mokesčiu, vadinamu „bendrovės taikomu papildomu mokesčiu“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)