Prokuratūroje patvirtino, kad šie duomenys iš tikrųjų gauti. Pasak šios tarnybos atstovo, visas sąrašo turinys bus „maksimaliai rimtai peržiūrėtas, išanalizuotas ir įvertintas jo tinkamumas baudžiamosios bylos tyrimui“.

Anksčiau „Bellingcat“ skelbė, kad 2014 metų liepos 17 dieną raketų kompleksas „Buk“ sunkvežimiu buvo pervežtas iš Donecko į Snižnę, o paskui iškeliavo į pietus nuo Snižnės. Iš ten apie 16 val. 20 min. vietos laiku buvo paleista raketa, kuri ir numušė MalaizijosBoeing“. Ekspertai mano, kad kompleksas iki tol priklausė 53-ajai priešraketinei brigadai, kuri dislokuojama netoli Kursko.

„Bellingcat“ duomenimis, panašus į šį „Buk“ įrenginys buvo ir kariniame konvojuje, kuris iš Kursko į Milerovą (Rostovo sritis) vyko 2014 metų birželį. Ekspertai tai įrodinėja pateikdami birželį Rusijoje darytas nuotraukas. Nuotraukose ant „Buk“ matyti sutampantys krovimo žymėjimai, išlikę numerio elementai ir balti dažai ant vikšrų skydelio tose pačiose vietose, kaip ir daugybėje nuotraukų, padarytų Ukrainos teritorijoje.

Praėjus savaitei po prieš tai buvusios „Bellingcat“ ataskaitos publikavimo tarptautinė MH17 katastrofos tyrimo grupė pareiškė, kad nustatyti svarbūs ir tyrimą dominantys bylos dalyviai.

Įtariamųjų ir galimų liudininkų pavardžių ten, beje, buvo nuspręsta neskelbti. Spėjama, kad tyrimas bus tęsiamas ir 2016 metais.

Pareiškime buvo pažymima, kad norint nustatyti lainerio katastrofos kaltininkus, būtina gauti liudininkų parodymus, kas yra pakankamai sudėtinga, nes juos reikia surasti ir įtikinti duoti parodymus.

Tuo pat metu Nyderlandų Saugumo tarybos atstovas Tibbe Yaustra pažymėjo, kad „Boeing“ pažeidusi raketa buvo paleista iš teritorijos, kurią kontroliuoja separatistų pajėgos.

„Jeigu jūs norite tiksliai nustatyti vietą, būtina paimti dirvožemio pavyzdžius ir apklausti liudininkus. O tai jau ne mūsų kompetencija“, – pridūrė jis.

Malaizijos lėktuvas „Boeing-777“, iš Amsterdamo skridęs į Kvala Lumpūrą, Ukrainos Donecko srityje sudužo 2014 metų liepos 17 dieną. Per katastrofą žuvo visi 283 keleiviai ir 15 ekipažo narių.

Tarp žuvusiųjų buvo dešimties valstybių atstovai, tačiau daugiausia piliečių neteko Nyderlandai. Tai, kad lėktuvas buvo numuštas, dabar niekam abejonių nekelia, tačiau kas konkrečiai tai padarė – nustatyti kol kas nepavyko. Vienaip ar kitaip, dalis atsakomybės tenka Ukrainos valdžiai, nes oro erdvė virš konflikto zonos civilinei aviacijai nebuvo uždaryta. Tokios nuomonės laikosi Nyderlandų Saugumo taryba.

Bellingcat“ aktyviai kritikuoja Rusijos veiksmus Sirijoje. Žurnalistai mano, kad Rusijos Gynybos ministerija savo pranešimuose apie oro antskrydžius, atliktus vykdant operaciją Sirijoje, pateikia neteisingus duomenis. Konkrečiai grupė išanalizavo 2015 metų lapkričio 9 dieną įvykusios Gynybos ministerijai atstovaujančio generolo majoro Igorio Konašenkovo trumpos spaudos konferencijos įrašą ir pareiškė, kad Rusija netiksliai nupasakoja tai, kas rodoma vaizdo medžiagoje.

Viename iš įrašų, kuriuos pademonstravo I. Konašenkovas, buvo smogta už 115 kilometrų nuo nurodyto taško – Alepo provincijoje. Kitame vaizdo įraše, kaip teigia Rusijos Gynybos ministerija, rodomas oro antskrydis prieš „Islamo valstybės“ atramos punktą Idlibo provincijoje. Remdamiesi geolokacijos duomenimis ekspertai nustatė, kad šis oro antskrydis įvykdytas netoli vienos iš Alepo provincijos gyvenviečių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3320)