Kam reikėjo dar vienos versijos? Šiuo metu „Macan“ yra visame pasaulyje geriausiai parduodamas „Porsche“ automobilis, tad vokiečiai nusprendė išplėsti klientų pasirinkimo galimybes tarpine variacija tarp „Macan S“ ir galingosios „Macan Turbo“. „Porsche“ inžinieriai neslepia – jų tikslas parodyti dar didesnes sportiškumo ir pravažumo derinimo galimybes nei „Macan S“ versijoje.

Be to, kaip ir visada, gamintojas siūlo su GTS modeliu gauti daugiau išskirtinumą pabrėžiančių dizaino detalių – „Macan GTS“ bus jau dešimtas „Grand Turismo Sport“ automobilis „Porsche“ kataloge ir tradicijų čia niekas nesiruošia laužyti.

Kalbant paprasčiau: jeigu norite, kad būtent jūsų „Macan“ išsiskirtų iš jau važinėjančių gatvėse, tuomet verta paskaityti toliau.

Galia, daug galios, dar daugiau galios

Žodis „galingoji“ puikiai tinkamas ne tik kalbant apie „Macan Turbo“, bet ir apie „Macan GTS“, po kurio kapotu slypi iš „Macan S“ paveldėtas, tačiau patobulintas 3 litrų darbinio tūrio šešių cilindrų motoras du dviem turbinomis. Inžinieriai sukūrė efektyvesnį oro padavimą, padidino turbinų slėgį ir, prašom – „Macan GTS“ variklio arklių kaimenė pasipildė 20 naujų narių ir dabar savo gretose turi 360 AG.

Tuo metu maksimalus sukimo momentas nuo 460 Nm pašoko iki visų 500, o jis gali būti pasiektas jau prie 1450 variklio sūkių per minutę. Kitaip tariant, visą savo galią jūsų dešinės kojos dispozicijai automobilis atiduoda vos spustelėjus akceleratorių ir tai labai tiksliai jaučiasi, ypač – iš pagreitėjimo juostos keliaujant į greitkelį.

O maksimali trauka tęsiasi ilgai – iki 5000 apsukų. Kitaip sakant, variklis iš esmės visą laiką dirba traukos pike, suteikdamas vairuotojui neslopstančios dinamikos įspūdį važiuojant bet kokiu greičiu, bet kokioje situacijoje.

O adekvatus ir gerai paskaičiuotas akceleratorius leidžia nešokinėti dviejų tonų mase kamščiuose, bet, norint, galima švelniai pajudėti pirmyn, norint kitaip – staigiai šauti it raketa, mat variklis tandeme su automatine dviejų sankabų pavarų dėže PDK (Porsche Doppelkupplung) dirba milisekundžių tikslumu ir nepalieka tarpų abejonėms.

Beje, PDK pavarų dėžė montuojama jau standartinėje įrangoje. Vairuotojas taip pat turi galimybę perjungti pavaras mechaniniu būdu už vairo esančiomis mentelėmis.

Efektingas ir efektyvus startas

Uždarame žiede mėgindami maksimaliai efektyvaus starto „Launch Control“ sistemą su kolegomis negalėjome apsispręsti, kuri mašina paliko didesnį įspūdį: 420 AG galingumo ir vos pusantros tonos svorio „911 Carrera S“ ar „Macan GTS“. Kad sportinis automobilis akceleratorių paguldžius į dugną vairuotoją priklijuoja prie sėdynės, keista nebuvo. Tačiau kai absoliučiai analogiškai su tavimi pasielgia beveik 2 tonų svorio SUV automobilis, plaukai nosyje stojasi piestu.

Su „Sport Chrono“ paketu (kuris ir suteikia galimybę naudotis „Launch Control“ sistema) „Macan GTS“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 5 sekundes (vienas, du, trys, keturi, penki – neužtruko, ar ne?), o maksimalus jo greitis siekia vairuotojo pažymėjimo praradimą pusei metų garantuojančius 256 km/val.

Ir tokius rodiklius pasiekiančio SUV automobilio taršumas jau dabar atitinka Euro6 standartą, o vidutinės kuro sąnaudos labai susikaupus ir prieš kelionę nepersivalgant cepelinų siekia apie 9 litrus šimtui kilometrų (priklausomai nuo padangų parinkimo, stadartiškai priekyje montuojamos 265/45 R20, o gale – 295/40 R20).

Aiškiai juntamas ir visų keturių varomų ratų indėlis į jūsų stuburo klijavimą prie nugaros odos, kai staigiai startuodamas automobilis kiekvienu padangų paviršiaus lopinėliu kabinasi it krokodilas nagais už asfalto, konvertuodamas kiekvieną benzino lašą į raketinį pagreitį.

Vėliau istruktoriai man paaiškino, kad tokius įspūdžius iš dalies taip pat lemia aktyvioji visų varomų ratų sistema PTM (Porsche Traction Management), kuri pagal elektronikos paskaičiuojamą situaciją efektyviai paskirto sukimo momentą tarp abiejų ašių (su galimybe visą 100 procentų iš galinių ratų permesti priekiniams).

Teigiami atsakymai

Ir vėl – kaip ir „911 Carrera S“ testo atveju – reikia pagirti „Porsche“ stabdžius. Po „Launch Control“ aktyvavimo lekiant maksimalia perkrova betoninės tvoros link mintys rezgasi tik apie du dalykus: „galėjau pietums pavalgyti mažiau“ ir „ar stabžiai susidoros reikiamu laiku?“. Abu atsakymai yra teigiami.

Stabdžius „Macan GTS“ paveldėjo iš galingesnės „Macan Turbo“, o PTM sistema be aukščiau minėtų funkcijų dar ir garantuoja stabdymo jėgos paskirstymą kiekvienam ratui, kaip ir praslydimo reguliavimą.

Dėl aktyviosios pakabos PASM (Porche Active Suspension Management) komfortabilus dinamiškas šeimos automobilis-visureigis („Comfort“ režimas) bet kada gali virsti smagiu velniūkščiu („Sport“) ar visa velnio išpera-lenktynių bolidu „Sport Plus“ režime (šios parinktys valdo ir variklio darbą bei transmisijos algoritmus).

Ir, tiesa pasakius, dinamiškai važiuojant vingiuotu keliu geriau pasinaudoti siūlomais sportiniais režimais, mat „Comfort“ leidžia automobiliui pasiūbuoti ir neskubėti išsilyginti – vis dėlto aukštėlesnis svorio centras taria savo žodį ir šiek tiek pasėja nerimo.

Pasaulis stabilizuojasi pasirinkus „Sport Plus“ režimą. Tuomet automobilis posūkiuose demonstruoja pavyzdinį stabilumą, kėbulas džiugina minimaliais siūbavimais ir neatšaldo azarto, nes tuo metu variklis siaučia nelėtėdamas žemiau 3 tūkst. apsisukimų ir leidžia lenktynių režimu pralėkti uždaryto kelio trasą, kurią anksčiau dieną įveikėme „Porsche 911 Carrera S“ automobiliu.

Be to, „Macan GTS“ su pneumatine pakaba jau yra 15 mm žemesnis nei tradicinis spyruoklinis „kolega“ ir dar turi tris aukščio režimus, kurių kartu su PASM turbūt pakanka apskritai visoms gyvenimo situacijoms: bekelėje automobilis palyginus su baziniu režimu gali pakilti 40 mm, o sportiškam važiavimui nusileisti nuo „standarto“ 10 mm.

O sportinė išmetimo sistema užtikrina, kad „Macan GTS“ skamba kaip ir mažieji „Porsche“ – akceleruojant aplinka jus pastebi vien dėl šio efekto ir skuba dalintis keliu.

GTS ekskliuzyvas

Kaip ir visuose GTS modeliuose, šiai „Macan“ versijai suteiktas specifinis eksterjeras ir interjeras, su unikaliomis dizaino detalėmis: spoileris ant stogo galinės dalies, juodi matiniai 20 colių skersmens ratlankiai kaip „918 Spyder“ modelyje ir sportinė išmetimo sistema.

Salone be standartinės įrangos jau bus sukoplektuotos specialios 8 kryptimis elektra reguliuojamos sportinės sėdynės, padengtos Alcantara oda ir padabintos specialiu dygsniavimu bei GTS ženklais.

Saloną galima rinktis keturių skirtingų spalvų, su oda padengtomis beveik visomis interjero detalėmis, tame tarpe versta oda iš vidaus dengia ir stogą bei statramsčius. Be to „Macan GTS“ galima rinktis su priekiniais LED žibintais, kurie ne tik šviečia daug efektyviau bet kokiomis oro sąlygomis ar paros metu, bet ir energijos naudoja mažiau.

Dėl labai gero valdomumo ir ganėtinai erdvaus salono visureigis gali tarnauti ir šeimos automobiliu: jame patogiai atsisėsti sugebės tiek vairuotojas, tiek keturi keleiviai, o už jų – dar ir solidi šiai klasei 500 litrų bagažinė, kuri nulenkus sėdynes gali tapti ir trigubai didesnė.

Dabar į „Macan“ jau montuojama 911 modeliuose neseniai debiutavusi atnaujinta multimedijos sistema PCM (Porsche Communication Management) su 7 colių lietimui bei rašymui jautriu ekranu. Taip, galite rašyti pirštu kringelį, o išmani sistema bandys jį konvertuoti į žmonių raštą ir pasiūlys numanomas vietas, į kurias norėtumėte naviguoti.

Multimedijos valdymas daug kuo primena dabartinius išmaniuosius telefonus, be to navigacijoje įdiegta ir balso atpažinimo funkcija tiems, kieno rankos raštas prastesnis nei medikų.

Be kitų naujų funkcijų „Macan GTS“ reklamuojasi „Car Connect“ bei „Connect“ programėlėmis, kurias įdiegus į telefoną dalį automobilio funkcijų galima valdyti nuotoliniu būdu.

Į kišenę lenda giliai

Taigi, atrodo, kad „Porsche“ pagamino dar vieną automobilį, kuriame nepavyksta rasti trūkumų. Tačiau vienas punktas vis dėlto turėtų tapti iššūkiu be kuriai pardavimų komandai.

Naujojo „Macan GTS“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 74 tūkstančių 415 eurų sumos, kuri paliks ne mažesnį įspūdį nei pats automobilis. Netolima giminaitė „Audi SQ5“ (tiesa, su silpnesniu ir dyzeliniu varikliu 3.0 TDI 313 AG) startuoja 11 tūkst. eurų mažesne kaina, o kitais metais debiutuosianti „BMW X4 M40“ su 3.0 litrų bi-turbo 360 AG motoru bazinės įrangos lygyje žada būti dar pigesnė. Prie šios kompanijos bando šlietis ir „Mercedes-Benz GLA 45 AMG 4Matic“ su 2.0 litro 360 AG motoru (kaina Lietuvoje nuo 54 tūkst. eurų).

Tad, panašu, kad „Porsche“ pardavėjams teks nemenkai padirbėti, įtikinant klientus jų automobilio pranašumu. Bet, ei, ar pamenate kuo prasidėjo tekstas? Šiuo metu „Macan“ yra visame pasaulyje geriausiai parduodamas „Porsche“ automobilis. Neabejotinai – ir vienas geriausiai valdomų.

Kas labiausiai patiko: Pakabos darbas ir adaptacija.

Kas labiausiai nepatiko: Aiškėja, kad šis klausimas rašant apie „Porsche“ praranda prasmę.

Papildomos pastabos:

1. Lietuvoje iki šiol daugiausiai parduodama „Macan S Diesel“ versijų, nuo jų nedaug atsilieka ir benzininiai „Macan S“.

2. Gerokai realesnėmis vidutines kuro sąnaudas reikėtų vadinti apie 14 litrų šimtui kilometrų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)