DELFI nusprendė patikrinti, ar mitai apie senjorus prie vairo yra tiesa. Ipolitui Dirsei 80 metų ir jis tikina, kad vairuos dar ilgai. Kadangi vyriškis gyvena už Vilniaus, Buivydiškių rajone, automobilis yra nepakeičiamas jo pagalbininkas. Senjoras kasdien mašina rieda ne tik iki artimiausios parduotuvės, bet ir į įvairius būrelius ir vyresnio amžiaus žmonėms skirtus šokius sostinėje. Tiesa, vairuoti vakare Ipolitas vengia.

Negaliu pasigirti, kad vakare man gera važiuoti. Tiesiog baisu, nes žymiai prasčiau matau negu dieną. Kadangi visi mano užsiėmimai dieną, tai vakare retai ir važinėju. Vis dėlto, dabar, kai anksčiau temsta, namo dažniausiai tenka važiuoti jau sutemus , - pasakojo I. Dirsė.

Ilgametę vairavimo patirtį sukaupęs vyriškis tikino, kad į eismo įvykius papuolęs nebuvo niekada. Panašiausia situacija į avariją buvo įvykusi prieš kelis metus. Tada Ipolitas vėlai vakare užklimpo miške, o bandydamas išstumi automobilį jį šiek tiek apgadino. Negana to, laukti pagalbos senjoras turėjo visą naktį. Vis dėlto dėl šio įvykio jis per daug nesisieloja. Mašina buvo drausta, o šalia turėjau draugę, tai ir ta naktis neprailgo , - tikino vairuotojas.

Ipolitas džiaugiasi, kad dar vairuoja, bet kitiems, vairuoti nemokantiems, senjorams dabar sėsti prie automobilio vairo jis nerekomenduoja. Vyriški turi daugybę pažįstamų moterų senjorių, kurios norėtų išmokti vairuoti. Vis dėlto joms sekasi prastai, mat trūksta drąsos.

Tai patvirtina ir vairavimo instruktorius. Specialistas Kastytis Povilaitis prisiminė, kad vyriausiai norinčiai išmokti vairuoti jo mokinei buvo 73-eji. Vis dėlto jai jaustis saugiai kelyje buvo sunku. Apskritai, norint išvengti nejaukių ir pavojingų situacijų, būti itin dėmesingiems reikėtų ne tik senjorams vairuotojams, bet ir juos kelyje pamačiusiems kitiems eismo dalyviams.

Anot vairavimo instruktoriaus, senjorai vairuotojai dažniausiai turi tam tikras tvirtas nuostatas. Tarkime, jeigu senjoras važiuoja maksimaliai leidžiamu greičiu, tai tikrai neverta važiuoti dešinia eismo juosta. Vyresnio amžiaus vairuotojai ramiai rieda jei kaire eismo juosta erzindami kitus vairuotojus. Pastarieji kartais taip supyksta, kad net imasi piktybinių auklėjimo metodų, o kartais prie šviesoforo išlipa ir senolius apšaukia“, - pasakojo K. Povilaitis.

Negana to, vyresnio amžiaus vairuotojams itin svarbu atnaujinti vairuotojo pažymėjimą. Praėjusiais metais Lietuvoje su senojo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimais važinėjo daugiau nei 200 tūkst. vairuotojų. Apie 30 proc. važinėjančių su senais pažymėjimais yra 60-mečiai vyrai. Specialistų teigimu, senjorai bijo pasikeisti pažymėjimus, nes po privalomo medicininio patikrinimo teisių gali ir nebegauti.

Taip pat tenka paminėti, kad vyresnio amžiaus vairuotojai labai dažnai pervertina savo galimybes vairuoti. Jiems žymiai dažniau būtina pasitikrinti sveikatą, įvertinti regėjimą bei reakciją, taip pat techninę automobilio būklę. Tuo turėtų pasirūpinti senjoro vairuotojo artimieji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (192)