Ralis. Šiandien. Aštuntas iš šešiolikos šio sezono WRC etapų ir penkiasdešimt antrasis graikų žemėje „Acropolis Rally of Greece“. Paskutinis iš šių metų karštų „šiurkštaus charakterio“ Viduržemio jūros serijos ralių.

Vakar ten buvo šilta – žydras dangus be debesėlio ir 32 laipsniai pagal Celsijų. Prognozės žada net trisdešimt šešis, nors orai, kaip rodo patyrimas, kartais būna nelaukti ir netikėti. Griežtai kalbant, tai dar vienos automobilių daužymo varžybos. Keliai akmenuoti, nelygūs, panašūs į Kipro, tik mažiau vingiuoti. Problema yra ta, kad panašios griovos, duobės ir akmenys yra įveikiami didesniu greičiu, todėl didesnės apkrovos tenka padangoms, pakabai ir, žinoma, patiems vairuotojams. Be to, debesys dulkių. Beveik 350 km, padalinti į 19 greičio ruožų (GR), iš kurių 12 nesutampančių.

Ralio centras yra Lamia mieste (215 km į šiaurės vakarus nuo Atėnų). Trasos žinomos, tiesa, papildytos apytiksliai 80-čia kilometrų „naujienų“. Renginys prasidės ypatingu žiūrovams skirtu GR Atėnuose, specialioje trasoje dviems kartu startuojantiems automobiliams, kuri įrengta olimpiniame stadione. Jau spėta šią trasą pavadinti efektingiausia ir ekstravagantiškiausia iš visų lig šiol buvusių.

Daugeliui iš mūsų, matyt, varžybas stebėti sukliudys lietuviškos Joninės, išstumiančios iš savų namų tolyn nuo palydovinių antenų ir kabelinių televizijų, bet bent jau naująjį SSS (Super Special Stage – Ypatingas specialusis GR) Atėnuose labai norėtųsi pamatyti ir įvertinti.

Nugalėtojai

Pernai nugalėtojų trejetas buvo toks:

1. Solbergas – Millsas, „Subaru Impreza WRC“,
2. Loebas – Elena, „Citroën Xsara WRC“,
3. Rovanpera – Pietilainenas, „Peugeot 307 WRC“ 

Trasos sunkumą dar kartą pabrėžia faktas, jog į dešimtuką greičiausių pateko net keletas negamyklinių komandų ekipažų.

Tarp kitko, oficialioje „Peugeot“ komandos svetainėje galima rasti informaciją, jog praėjusio sezono Graikijos ralio nugalėtojas yra M.Martinas („ and the 2004 winner Markko Märtin.“) Manykime, jog tai tik korektūros klaida, o ne bandymas atsisveikinimui kukliai pataisyti istoriją (iš anksto atsiprašau, jei kam nors pasirodys, kad juokauju nekorektiškai).

Komandos

Labai trumpai:

SUBARU komanda važiuos visais trimis automobiliais, Petteris Solbergas sako, jog antroji vieta jam neįdomi. Petteris žada atakuoti, rizikuoti ir laimėti.

CITROEN dar kartelį išnaudos Carlosą Sainzą, kuris mintyse jau Sacharos dykumoje prie VW vairo: jo komandos draugą Sebastieną Loebą šiuo metu labiau domina pasibaigusios LeMano lenktynės, o ne ralis Graikijoje. Bet Sebastienas atskris laiku ir (jau norisi sakyti) laimės. Nejaugi be rimtesnio pasipriešinimo jam galėtų atitekti penktoji pergalė iš eilės? Pažiūrėsime…

PEUGEOT, žinoma, turi mintyje maksimalų taškų kraitį, tačiau garsiai žodžio „maksimalu“ nemini. Tik „taškai komandai, siekiant išsaugoti komndinę lyderio poziciją“.

FORD kalba atviriau: „bus malonu startuoti Ypatingajame Atėnų GR ir nugalėti ralį“. Smagu, kai komanda turi ir greitą automobilį, ir progresuojančius vairuotojus, ir jumoro jausmą.

MITSUBISHI, ko gero, nuotaikos nekokios. Paskelbta, jog po Akropolio išeina Mario Fornaris, anksčiau kūręs pergalingą „Peugeot 206 WRC“, o per pastaruosius dvejus su puse metų labai daug prisidėjęs prie „Mitsubishi“ komandos pasiekimų ir dabartinio „Lancer WRC 05“ pažangos. Tarp kitko, yra specialistų, manančių, jog pagal savo techninį potencialą šis automobilis bus vienas greičiausių 2005-jų WRC sezono antroje pusėje.

Technikos parengimas

Automobilių derinimas pastarosioms trejoms varžyboms yra panašus, štai „Citroen“ visiems trims Kipro, Turkijos ir Graikijos etapams ruošėsi būtent Graikijoje, netoli Korinto. Dar 2001-aisiais, kai „Citroen“ dalyvavo tik kai kuriuose WRC etapuose, „kieto žvyro“ išbandymui buvo pasirinkta taip pat Graikija, kaip sunkių sąlygų pavyzdys ir daug patyrimo suteikiantis ralis. Komandos vadovai mano, jog derinys (taip pat suderinta „Xsara WRC“ + tokios pat „Michelin“ padangos + S.Loebas prie vairo) yra neįveikiamas niekam.

„Subaru“ tą pačią informaciją pateikia iš kitos pusės: nesėkmingai Turkijoje pasirodžiusios „Pirelli“ padangos buvo sukurtos orientuojantis būtent į Graikijos sąlygas, karštus orus ir akmenuotus kelius, o Turkijoje, kaip žinia, lijo. Taigi, dabar viskas turėtų būti idealu.

Tarp kitko, „Michelin“ vardą ralyje žada nuo 2007-jų sezono pakeisti „BF Goodrich“, kitas to paties prancūzų koncerno prekinis ženklas. Pranešama, jog kontraktą dėl šių padangų naudojimo jau pasirašė „Ford“ ralio komanda.

„Nacionaliniai CITROEN ypatumai“

Istorija apie Francois Duvalį „Citroen“ komandoje, pasirodo, nesibaigė. Carlosas Sainzas, tik po vienų Turkijos varžybų užrašęs komandai penkis taškus (tiek pat, kiek nelaimėlis F.Duvalis surinko per šešis etapus), dalyvaus ir Akropolio ralyje, nors iš pradžių kalbėjo tik apie Turkiją. O po to, kaip jau buvo skelbta, į komandą grįžta F.Duvalis. Tikėtina, jog taip nuspręsta po to, kai vadovams nepavyko surasti tinkamos pamainos šiam sportininkui (C.Sainzas atsisakė dalyvauti čempionate iki sezono pabaigos).

Be to, viena iš akivaizdžių nesėkmingo važiavimo priežasčių buvo tikrai prasti šio vairuotojo santykiai su šturmanu Stephane'u Prevotu, vadinasi, pakeitus šturmaną, reikalai gali pasitaisyti. Kita vertus, Duvalis iš tikrųjų yra greitas ir (tame tarpe ir patyrusio C.Sainzo nuomone) perspektyvus. Nežinia, ar komandos bosai atsiprašė už skubotą „iššvilpinimą“, ar tik išdidžiai „leido pabandyti dar kartą“, bet Francois, praleidęs du etapus, turėtų liepos viduryje vėl startuoti Argentinos ralyje. Preliminariais duomenimis, šiame ralyje jo šturmanas bus belgas Svenas Smeetsas. Ekipažo uždavinys apibrėžtas tiksliai ir aiškiai: būtinai pasiekti finišą ir pelnyti komandai taškų.

Liūdnos žinios

Richardui Burnsui, 2001-jų Pasaulio čempionui, puikiam ralio meistrui ir visų mėgstamam žmogui, vėl atsinaujino sveikatos problemos. Panašu, jog laukia pakartotinė galvos smegenų operacija, švitinimas ir kitos nemalonios procedūros. Ką gi, belieka Richardui linkėti geriausios kloties ir laukti gerų žinių apie jo sveikatą.

O Lietuvoje – Joninės

Nesinori rašinio užbaigti liūdna gaida, juolab, kad ir pačiam R.Burnsui (kaip ir kiekvienam iš mūsų, kai atsitinka nelaimė) reikia ne išverktos užuojautos, o draugiško, tvirto palaikymo.

Taigi, įsiklausykime, juk JONAS skamba visai graikiškai... Kaip manote, gal pavyktų prie laužo atitempti TV kabelį?

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją